lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

gloeiend heet achterremreservoir bij 950 en niet bij 990 ???
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
dirk pauwels



Geregistreerd op: 22-1-2009
Berichten: 526
Woonplaats: Sint-Niklaas

BerichtGeplaatst: Di, 25 Mei. 2010, 13:02    Onderwerp: Reageer met quote

Blijkbaar alleen probleem van adventure, bij de SMT geen last van.

Olie kan alleen warm worden doordat de remblokken slepen of doordat er veelvuldig en lang geremd wordt, meestal ruik je dat ook....

Duw de blokken even terug, zodat ze zeker niet kunnen slepen, dan ritje doen en de achterrem niet gebruiken, als de rem dan niet warm staat heeft het niets met uitlaattemp te maken maar met slepende remblokken. Ik zou dan wel verwachten dat de remschijf ook blauw verkleurd.

Ivm afstelling vd motor en die achterste uitlaatpijp die (te) warm wordt: Bij een V2 zou de achterste cilinder rijker moeten staan, dus voorzien van grotere sproeiers etc. Mss is dit bij het aanpassen vd sproeiers ivm andere uitlaten (Muug) niet gedaan?

_________________
Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Rups



Geregistreerd op: 5-10-2009
Berichten: 111

BerichtGeplaatst: Ma, 7 Jun. 2010, 12:58    Onderwerp: Reageer met quote

Na het lezen van deze thread heb ik dr bij de mijne (950S) ook op gelet.
Remreservoir wordt warm;heb al 2 keer geen remdruk meer gehad na een korte rit.
De rem funktioneert verder goed en loopt niet aan oid.
Remklauw wordt ook minder warm als het reservoir...mijns inziens kan dat dan alleen van de stralingswarmte van de uitlaatbochten komen. Vlgs de dealer is het vanuit dit oogpunt toch wel belangrijk om ieder jaar de remolie te vervangen.
Dat ga ik van de week ff doen,en ik denk dat ik de route van de remleiding ook verander.
Deze loopt vanaf de pomp met een bocht vlak langs de uitlaatbocht en zou zo ook extra warm worden.
Lijkt me toch belangrijk dat iedereen met een Adventure dit in de gaten houdt;geen rem hebben kan toch tot onverwachts gevaarlijke situaties leiden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
michelbijl



Geregistreerd op: 16-10-2009
Berichten: 221

BerichtGeplaatst: Za, 12 Jun. 2010, 10:43    Onderwerp: Reageer met quote

Toch wat zorgelijk allemaal, dus ik ook eens goed gevoeld en gekeken bij mijn 950.

Zonder enige modificaties, wordt er bij mij niets warm als ik niet rem.
Ik heb wel stahlflex leidingen maar die liggen op de normale routing.

Zou het materiaal van de leiding een rol kunnen spelen? Stahlflex is dunner dan rubber en metaal voert wellicht warmte beter af?

Kweenie hoor.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1157
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Za, 12 Jun. 2010, 15:06    Onderwerp: Reageer met quote

heb je toevallig akrapovics of andere katalysatorloze dempers, Michelbijl?
Ik vermoed dat alles gewoon minder heet wordt las je niet de standaardbroodroosters hebt.

_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2716
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Za, 12 Jun. 2010, 15:34    Onderwerp: Reageer met quote

alle lc8'en (en vele andere ktm's) hebben vanuit de fabriek stalen rem en koppelings lijdingen hoor wink
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
ouwegeert



Geregistreerd op: 30-6-2008
Berichten: 240
Woonplaats: zuidbroek

BerichtGeplaatst: Ma, 14 Jun. 2010, 21:27    Onderwerp: Reageer met quote

Rups schreef:
Dat ga ik van de week ff doen,en ik denk dat ik de route van de remleiding ook verander.
Deze loopt vanaf de pomp met een bocht vlak langs de uitlaatbocht en zou zo ook extra warm worden.


Misschien is het beter niet alles te weten....... stars
Ik heb natuurlijk ook even na diverse ritjes (20-30 min) gevoeld aan het remreservoir.....en ja hoor, ook gloeiend heet. Rem loopt ook niet aan,
Leiding evenals reservoir heet. Moet wel van de straling van de uitlaat-voorpijp komen. Heb Akra's, dus geen broodroosters smiley2
nog geen remproblemen gehad, maar zal eerdaags ook vloeistof gaan wisselen. Is trouwens ook bij aflevering gebeurd (modificatie) nu een jaar en bijna 14000km geleden.

Rups, als je die leiding hebt verlegd, maak je even wat plaatjes en plaats die dan even hier???? thumbsup Kunnen we dat allemaal kopieren idea2
Alvast bedankt! grin2

Een hitte schildje was ook geen gek idee!


Groet, Wout

_________________
Nait soezen, mor deurbroezen!

Na bijna 10 jaar Africa Twin,
6000km Grijze 2003 950 met een 'vlekje'
nu:
inmiddels 105.000km Blauwe Adventure S 990-06.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Rups



Geregistreerd op: 5-10-2009
Berichten: 111

BerichtGeplaatst: Di, 22 Jun. 2010, 1:07    Onderwerp: Reageer met quote

Ha die Geert!!
Ben bezig geweest met een andere leiding,maar een andere route dan de orginele wordt wat lastig.
Bij het inveren gaat de achterbrug omhoog,waardoor de mogelijkheden van een andere route beperkt zijn.
Ik heb wel de remblokken en olie vervangen...de laatste is DOT 5.1,en deze schijnt een hoger kookpunt te hebben.
Door de bijna versleten remblokken zat er ook niet veel olie meer in het reservoir..mss dat het spul hierdoor ook eerder te warm wordt.
Blijft over...een hitteschildje.

Vant weekend 700km snelweg,en dan wordt het reservoir handwarm.
Bij het kortere scheur- en remwerk gaat de temperatuur van het reservoir behoorlijk omhoog.

Aan iedereen met een Adventure...vervang tijdig je remvloeistof

Grtz Rob
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
m.willems



Geregistreerd op: 28-11-2009
Berichten: 182
Woonplaats: westervoort

BerichtGeplaatst: Zo, 27 Jun. 2010, 17:04    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb er vanochtend eens op gelet, maar het reservoir van mijn 990 uit 2006 wordt ook gloeiend heet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Rups



Geregistreerd op: 5-10-2009
Berichten: 111

BerichtGeplaatst: Ma, 28 Jun. 2010, 9:38    Onderwerp: Reageer met quote

Erg belangrijk is dat als je de remvloeistof vervangt dat je DOT 5.1 gebruikt.
Deze heeft een hoger kookpunt,en komt je rem dus minder snel aan de kook.
Rob
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
EP



Geregistreerd op: 3-10-2008
Berichten: 161
Woonplaats: Drenthe

BerichtGeplaatst: Za, 3 Jul. 2010, 21:32    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb de warmte van de achterbrug eerder in dit forum onder de aandacht gebracht. Ik let er nu meer op. Niet alleen de achterbrug wordt behoorlijk heet. Ook het reservoir van de achterrem. De afgelopen dagen helemaal. Gelukkig nog geen problemen met het remmen gehad...

Hé Rob, wordt't nog wat met die rooie jerriekens?

_________________
PPM
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Rups



Geregistreerd op: 5-10-2009
Berichten: 111

BerichtGeplaatst: Do, 8 Jul. 2010, 5:30    Onderwerp: Reageer met quote

Ha die Ep. De rode sherry-cans hebben een gedaante-wisseling ondergaan en zijn nu matzwart met alu-kleur. Heb me nagenoeg niks gekost en t lijkt ook nog goed!! Met eigen ontwikkeld ophangsysteem....haha.
Beter dan een hoop geld uitgeven an n kofferset die je maar een paar keer per jaar gebruikt.
Jij nog met de TCZOD-toer meegeweest?
Grtz Rob
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
diskeletlietje



Geregistreerd op: 12-2-2009
Berichten: 74
Woonplaats: oost-vl

BerichtGeplaatst: Vr, 23 Jul. 2010, 18:40    Onderwerp: Reageer met quote

Na een paar keer volledig wegvallen van de remdruk

Toch maar wat proberen knutselen
Een hitteschild van een auto


vormpje knippen en plooien


monteren


testen is voor morgen
we zullen zien als het iets oplevert en als het er blijft aan hangen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 23 Jul. 2010, 19:14    Onderwerp: Reageer met quote

ben benieuwd of het helpt. Ik kan me nog steeds niet zo goed voorstellen dat de warmte daar door straling wordt overgedragen, gezien de afstand e.d.
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
diskeletlietje



Geregistreerd op: 12-2-2009
Berichten: 74
Woonplaats: oost-vl

BerichtGeplaatst: Vr, 23 Jul. 2010, 21:58    Onderwerp: Reageer met quote

Ik moet zeker niet overtuigd worden dat die warmte wel door straling komt devil
Op lange zomerse autostraderitten zit ik tussen de tankstops op sommige momenten heel raar op de moto, rolleyes
manieren te testen om mijn rechter voet te koelen,
toeren , snelheid en dus ook rijwind zijn een constante,
maar toch heeft mijn linkervoet een normale temperatuur en mijn rechtervoet is heet en de hiel van de rechtervoet kookt soms (denk ik ,kan ook gewoon wat gegrild aanvoelen )
al een geluk dat het rempotje daar ook nog tussen zit als buffer voor mijn hiel undecided

ps :
ik zou veel liever bij de groep van de non believers zijn, die het ongelofelijk vinden dat er zo veel mensen hun achterrem continu aan het oproken zijn tot hun remolie kookt en het gedaan is met remmen rifle tsssssst zezijn prutsers

maar ja juggle
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Rups



Geregistreerd op: 5-10-2009
Berichten: 111

BerichtGeplaatst: Wo, 28 Jul. 2010, 10:46    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi hitteschildje!!..Had zelf nog niet bedacht dat je het ook van een dergelijk flexibel isolatie-materiaal kunt maken.
En die rempomp die wordt ook heet als je de achterrem niet eens gebruikt.
Op de snelweg iets minder omdat je door de continue hogere snelheid meer lucht langs het uitlaatsysteem krijgt,en deze dus beter gekoeld wordt. Voel voor de grap eens Gerben als je een tijdje intensief off-road hebt gereden (veel optrekken en afremmen)
Rob
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 3 van 4

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif