lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

990 Adv ingeruild voor 990 SM-T

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Cafe berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Hydrazine

BerichtGeplaatst: Za, 17 Jul. 2010, 14:52    Onderwerp: 990 Adv ingeruild voor 990 SM-T Reageer met quote

Dit weekeind m'n 990 Adv ingeruild voor een 990 SM-T...er stroomt inmiddels KTM door mijn aderen...

shocked2

Dus er staat binnenkort een prima 990 Adv. te koop met alle mogelijke opties erop, net ingereden, Alarm, Akra's valbeugels, verhoogde ruit, KTM (alu-groot) kofferset, handvat verwarming, enz.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dirk pauwels

BerichtGeplaatst: Ma, 19 Jul. 2010, 12:41    Onderwerp: Re: 990 Adv ingeruild voor 990 SM-T Reageer met quote

Hydrazine schreef:
Dit weekeind m'n 990 Adv ingeruild voor een 990 SM-T...er stroomt inmiddels KTM door mijn aderen...

shocked2

Dus er staat binnenkort een prima 990 Adv. te koop met alle mogelijke opties erop, net ingereden, Alarm, Akra's valbeugels, verhoogde ruit, KTM (alu-groot) kofferset, handvat verwarming, enz.

toen ik in de spaanse pyreneen zat en mijn maten lekker allroad konden rijden had ik met veel plezier die SMT willen omruilen voor een ADV, afgezien vd goeie remmen vd smt is de adv toch meer multipurpose, met die 17" vd smt kun je eigenlijk niet veel naast de asfalt

Hydrazine

BerichtGeplaatst: Ma, 19 Jul. 2010, 17:34    Onderwerp: Stelvio Reageer met quote

Begrijp precies wat je hier omschrijft:

Jaar geleden de Stelvio vanuit Zwitserland naar Italië gereden, stuk onverhard...grof grind...hoor nog steeds mijn vriendin in mijn rechter oor tuuten (intercom) op haar Suzuki...

Met KTM 990 Adv. geen enkel probleem hoewel ik wel door een Zwitser ben ingehaald op een crossmotor...maar ja die rijden daar elke zaterdag & zondag...

Ik ben niet levenslang gebonden aan de SM-T, maar nu ik nog geen 30 ben denk ik dat ik de stap wel kan maken...naar zo'n speelse SM-T...

Hiervoor BMW GS gereden, nou da's echt en dooddoener voor na mijn 55e... 990 Adv. was en hele verbetering!

http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&q=Stelvio&sll=52.469397,5.509644&sspn=4.919813,12.008057&ie=UTF8&hq=&hnear=Nationaal+Park+Stelvio,+23032+Bormio+Sondrio,+Lombardije,+Itali%C3%AB&ll=46.595203,10.445251&spn=0.348679,0.750504&z=11
Naar boven
PHS

BerichtGeplaatst: Ma, 19 Jul. 2010, 19:13    Onderwerp: Reageer met quote

25 jaar geleden was de Stelvio op mijn BMW R100RS ook best wel wat spannend..... wacko

Ben nu vaak in Zwitserland en heb steikem plannen om het mijn Adventure te gaan doen. Lijkt me veel leuker.
Naar boven
Hydrazine

BerichtGeplaatst: Vr, 23 Jul. 2010, 18:57    Onderwerp: Vaak in Zwitserland..? Reageer met quote

Dan ken je deze 'Sjonnie op zijn BMW' ook!

http://www.bikecam.ch
2thumbsup
Naar boven
Rhino

BerichtGeplaatst: Vr, 23 Jul. 2010, 21:16    Onderwerp: Reageer met quote

In 2004 de Umbrail van Italië naar Zwitserland met een Aprilia RSV gereden; ongeveer drie kilometer gravelweg. Wat heb ik zitten vloeken en tieren op m'n maat (met een GS 1150) die de route had gekozen.....
In Juni met de SMT in Frankrijk een paar keer gravelweg gereden: gaat een stuk beter dan met een RSV, zolang je maar van de voorrem afblijft.

Nocer

BerichtGeplaatst: Vr, 30 Jul. 2010, 14:06    Onderwerp: Reageer met quote

Pfoe... er moet wel een hele goede motor uitkomen wil ik mijn KTM Adventure ervoor inruilen zeg. En geloof me... ik heb alles los en vast proef gereden. wink De Adv is de fiets die alles kan... on-road of off-road... de weg hoeft niet te eindigen waar het asfalt op houdt. Dat trekt me zo aan de Adv. Smile

De BMW GS is wel leuk voor na mijn 60ste ofzo.. als ik behoefte heb aan comfort en luxe van onbetrouwbare elektrische meuk.

Ik denk dat een KTM met een RC8 blok eerder kans maakt. Smile Aan de andere kant heb ik niet het gevoel dat mijn KTM vermogen te kort komt.. wink

KTM Adventure 990 2009
Naar boven
Hydrazine

BerichtGeplaatst: Vr, 30 Jul. 2010, 20:54    Onderwerp: SM-T Reageer met quote

Nou de eerste ritten zitten erop en ben zeer tevreden over het bochten spel van de SM-T.
2thumbsup
Naar boven
Lecram

BerichtGeplaatst: Vr, 30 Jul. 2010, 22:40    Onderwerp: Re: SM-T Reageer met quote

Hydrazine schreef:
Nou de eerste ritten zitten erop en ben zeer tevreden over het bochten spel van de SM-T.
2thumbsup

Is de SMT beter op verhard dan de Adventure?

Hydrazine

BerichtGeplaatst: Za, 31 Jul. 2010, 9:26    Onderwerp: SM-T beter dan Adv. op verhard? Reageer met quote

Ja, SM-T reageert sneller, veel handelbaarder bij ingaan van de bocht en kost ook veel minder moeite. Dus kan de Adv. best mee komen, maar SM-T rijder kost het totaal geen moeite. LC8 blok is gelijk echter had ik sport mapping & Akra's op Adv. en dat merk je wel!

Buddi-zit is beter van de Adv. , maar wellicht moet ik er nog aan wennen.

Maar als het regent kun je weer wat harder remmen met de Adv ABS, tenzij er Rossi op je broek staat. Hiervoor had ik een BM?W GS met elektronische remmen, ja daar kan elke lul mij rijden en maximaal remmen. Schijnt dat ze nu met tractie control en sper differentieel kunnen worden uitgerust?!?!? Snap nu ook waarom BMW dealer Bert Duursma er nu ook mee gestopt is!

Banden zijn super (Continental Sport Attack, om de hoek uit Barneveld!) hoewel de Pirelli banden op de Adv ook goed waren. De klap krijg ik wel want de prijs van die SM-T banden ligt een stukje hoger dan de Pirelli.

Nee, ben heel tevreden met de SM-T. Volgend jaar in april/mei naar het zuiden en dan weet ik het echt 100% zeker.

Voordeel is dat mijn vriendin er nu ook op kan (mag) rijden...
Naar boven
dirk pauwels

BerichtGeplaatst: Ma, 2 Aug. 2010, 13:03    Onderwerp: Re: SM-T beter dan Adv. op verhard? Reageer met quote

Hydrazine schreef:

Banden zijn super (Continental Sport Attack, om de hoek uit Barneveld!) hoewel de Pirelli banden op de Adv ook goed waren. De klap krijg ik wel want de prijs van die SM-T banden ligt een stukje hoger dan de Pirelli.

Nee, ben heel tevreden met de SM-T. Volgend jaar in april/mei naar het zuiden en dan weet ik het echt 100% zeker.

Voordeel is dat mijn vriendin er nu ook op kan (mag) rijden...

Tegen volgend jaar mei heb je toch al een conti of 3-4 versleten denk ik, bij mij elke 5-6000km een andere Aband, Conti, BT16 (zelfs voor en achter bij 5000km versleten) en BT23. Met een adv doe je denk ik wel 2x zo lang met een band als bij een SMT. Wel een tegenvaller, aan 180 euro per band....Gelukkig doe ik geen 35.000km per jaar meer zoals met de BMW's en de Duc's, zelfs mijn Duc's (2 kleppers) waren goedkoper in onderhoud....De GS'en (ja die voor de sukkels die niet kunnen rijden volgens sommigen) deden gemiddeld 13.000km met een achterband (130-140 euro) bij een zeer sportieve rijstijl) Scheelt toch een hoop pleuro's per jaar. De SMT nodigt natuurlijk ook uit tot agressief rijden, rechterpols onder controle houden scheelt mss iets, maar waar is de fun dan hé....

Nocer

BerichtGeplaatst: Ma, 2 Aug. 2010, 15:58    Onderwerp: Reageer met quote

6000 is wel erg weinig zeg. anxious
Mijn eerste setje Scorpions zijn nu op (12.000 km). Morgen mijn 2e setje, precies op tijd klaar voor Noorwegen over 2 weken.

KTM Adventure 990 2009
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Cafe Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: