Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Hydrazine

Geregistreerd op: 9-9-2006 Berichten: 294 Woonplaats: Almere-Binnen
|
Geplaatst: Za, 17 Jul. 2010, 14:52 Onderwerp: 990 Adv ingeruild voor 990 SM-T |
|
|
Dit weekeind m'n 990 Adv ingeruild voor een 990 SM-T...er stroomt inmiddels KTM door mijn aderen...
Dus er staat binnenkort een prima 990 Adv. te koop met alle mogelijke opties erop, net ingereden, Alarm, Akra's valbeugels, verhoogde ruit, KTM (alu-groot) kofferset, handvat verwarming, enz. |
|
Naar boven |
|
 |
dirk pauwels
Geregistreerd op: 22-1-2009 Berichten: 526 Woonplaats: Sint-Niklaas
|
Geplaatst: Ma, 19 Jul. 2010, 12:41 Onderwerp: Re: 990 Adv ingeruild voor 990 SM-T |
|
|
Hydrazine schreef: | Dit weekeind m'n 990 Adv ingeruild voor een 990 SM-T...er stroomt inmiddels KTM door mijn aderen...
Dus er staat binnenkort een prima 990 Adv. te koop met alle mogelijke opties erop, net ingereden, Alarm, Akra's valbeugels, verhoogde ruit, KTM (alu-groot) kofferset, handvat verwarming, enz. |
toen ik in de spaanse pyreneen zat en mijn maten lekker allroad konden rijden had ik met veel plezier die SMT willen omruilen voor een ADV, afgezien vd goeie remmen vd smt is de adv toch meer multipurpose, met die 17" vd smt kun je eigenlijk niet veel naast de asfalt _________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
 |
Hydrazine

Geregistreerd op: 9-9-2006 Berichten: 294 Woonplaats: Almere-Binnen
|
Geplaatst: Ma, 19 Jul. 2010, 17:34 Onderwerp: Stelvio |
|
|
Begrijp precies wat je hier omschrijft:
Jaar geleden de Stelvio vanuit Zwitserland naar Italië gereden, stuk onverhard...grof grind...hoor nog steeds mijn vriendin in mijn rechter oor tuuten (intercom) op haar Suzuki...
Met KTM 990 Adv. geen enkel probleem hoewel ik wel door een Zwitser ben ingehaald op een crossmotor...maar ja die rijden daar elke zaterdag & zondag...
Ik ben niet levenslang gebonden aan de SM-T, maar nu ik nog geen 30 ben denk ik dat ik de stap wel kan maken...naar zo'n speelse SM-T...
Hiervoor BMW GS gereden, nou da's echt en dooddoener voor na mijn 55e... 990 Adv. was en hele verbetering!
http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&q=Stelvio&sll=52.469397,5.509644&sspn=4.919813,12.008057&ie=UTF8&hq=&hnear=Nationaal+Park+Stelvio,+23032+Bormio+Sondrio,+Lombardije,+Itali%C3%AB&ll=46.595203,10.445251&spn=0.348679,0.750504&z=11 |
|
Naar boven |
|
 |
PHS
Geregistreerd op: 11-5-2010 Berichten: 257 Woonplaats: Apeldoorn
|
Geplaatst: Ma, 19 Jul. 2010, 19:13 Onderwerp: |
|
|
25 jaar geleden was de Stelvio op mijn BMW R100RS ook best wel wat spannend.....
Ben nu vaak in Zwitserland en heb steikem plannen om het mijn Adventure te gaan doen. Lijkt me veel leuker. |
|
Naar boven |
|
 |
Hydrazine

Geregistreerd op: 9-9-2006 Berichten: 294 Woonplaats: Almere-Binnen
|
Geplaatst: Vr, 23 Jul. 2010, 18:57 Onderwerp: Vaak in Zwitserland..? |
|
|
Dan ken je deze 'Sjonnie op zijn BMW' ook!
http://www.bikecam.ch
 |
|
Naar boven |
|
 |
Rhino
Geregistreerd op: 7-2-2009 Berichten: 203 Woonplaats: Maarn
|
Geplaatst: Vr, 23 Jul. 2010, 21:16 Onderwerp: |
|
|
In 2004 de Umbrail van Italië naar Zwitserland met een Aprilia RSV gereden; ongeveer drie kilometer gravelweg. Wat heb ik zitten vloeken en tieren op m'n maat (met een GS 1150) die de route had gekozen.....
In Juni met de SMT in Frankrijk een paar keer gravelweg gereden: gaat een stuk beter dan met een RSV, zolang je maar van de voorrem afblijft. _________________ SMT |
|
Naar boven |
|
 |
Nocer

Geregistreerd op: 11-6-2009 Berichten: 307
|
Geplaatst: Vr, 30 Jul. 2010, 14:06 Onderwerp: |
|
|
Pfoe... er moet wel een hele goede motor uitkomen wil ik mijn KTM Adventure ervoor inruilen zeg. En geloof me... ik heb alles los en vast proef gereden. De Adv is de fiets die alles kan... on-road of off-road... de weg hoeft niet te eindigen waar het asfalt op houdt. Dat trekt me zo aan de Adv.
De BMW GS is wel leuk voor na mijn 60ste ofzo.. als ik behoefte heb aan comfort en luxe van onbetrouwbare elektrische meuk.
Ik denk dat een KTM met een RC8 blok eerder kans maakt. Aan de andere kant heb ik niet het gevoel dat mijn KTM vermogen te kort komt..  _________________ “Not all those who wander are lost.” – J. R. R. Tolkien
KTM Adventure 990 2009 |
|
Naar boven |
|
 |
Hydrazine

Geregistreerd op: 9-9-2006 Berichten: 294 Woonplaats: Almere-Binnen
|
Geplaatst: Vr, 30 Jul. 2010, 20:54 Onderwerp: SM-T |
|
|
Nou de eerste ritten zitten erop en ben zeer tevreden over het bochten spel van de SM-T.
 |
|
Naar boven |
|
 |
Lecram
Geregistreerd op: 21-6-2009 Berichten: 161 Woonplaats: Barendrecht
|
Geplaatst: Vr, 30 Jul. 2010, 22:40 Onderwerp: Re: SM-T |
|
|
Hydrazine schreef: | Nou de eerste ritten zitten erop en ben zeer tevreden over het bochten spel van de SM-T.
 |
Is de SMT beter op verhard dan de Adventure? _________________ KTM SMT 990 '11, 2x Honda CB750K0 '70, 2x CB750K1 '71, CB750K2 '73 en '74 |
|
Naar boven |
|
 |
Hydrazine

Geregistreerd op: 9-9-2006 Berichten: 294 Woonplaats: Almere-Binnen
|
Geplaatst: Za, 31 Jul. 2010, 9:26 Onderwerp: SM-T beter dan Adv. op verhard? |
|
|
Ja, SM-T reageert sneller, veel handelbaarder bij ingaan van de bocht en kost ook veel minder moeite. Dus kan de Adv. best mee komen, maar SM-T rijder kost het totaal geen moeite. LC8 blok is gelijk echter had ik sport mapping & Akra's op Adv. en dat merk je wel!
Buddi-zit is beter van de Adv. , maar wellicht moet ik er nog aan wennen.
Maar als het regent kun je weer wat harder remmen met de Adv ABS, tenzij er Rossi op je broek staat. Hiervoor had ik een BM?W GS met elektronische remmen, ja daar kan elke lul mij rijden en maximaal remmen. Schijnt dat ze nu met tractie control en sper differentieel kunnen worden uitgerust?!?!? Snap nu ook waarom BMW dealer Bert Duursma er nu ook mee gestopt is!
Banden zijn super (Continental Sport Attack, om de hoek uit Barneveld!) hoewel de Pirelli banden op de Adv ook goed waren. De klap krijg ik wel want de prijs van die SM-T banden ligt een stukje hoger dan de Pirelli.
Nee, ben heel tevreden met de SM-T. Volgend jaar in april/mei naar het zuiden en dan weet ik het echt 100% zeker.
Voordeel is dat mijn vriendin er nu ook op kan (mag) rijden... |
|
Naar boven |
|
 |
dirk pauwels
Geregistreerd op: 22-1-2009 Berichten: 526 Woonplaats: Sint-Niklaas
|
Geplaatst: Ma, 2 Aug. 2010, 13:03 Onderwerp: Re: SM-T beter dan Adv. op verhard? |
|
|
Hydrazine schreef: |
Banden zijn super (Continental Sport Attack, om de hoek uit Barneveld!) hoewel de Pirelli banden op de Adv ook goed waren. De klap krijg ik wel want de prijs van die SM-T banden ligt een stukje hoger dan de Pirelli.
Nee, ben heel tevreden met de SM-T. Volgend jaar in april/mei naar het zuiden en dan weet ik het echt 100% zeker.
Voordeel is dat mijn vriendin er nu ook op kan (mag) rijden... |
Tegen volgend jaar mei heb je toch al een conti of 3-4 versleten denk ik, bij mij elke 5-6000km een andere Aband, Conti, BT16 (zelfs voor en achter bij 5000km versleten) en BT23. Met een adv doe je denk ik wel 2x zo lang met een band als bij een SMT. Wel een tegenvaller, aan 180 euro per band....Gelukkig doe ik geen 35.000km per jaar meer zoals met de BMW's en de Duc's, zelfs mijn Duc's (2 kleppers) waren goedkoper in onderhoud....De GS'en (ja die voor de sukkels die niet kunnen rijden volgens sommigen) deden gemiddeld 13.000km met een achterband (130-140 euro) bij een zeer sportieve rijstijl) Scheelt toch een hoop pleuro's per jaar. De SMT nodigt natuurlijk ook uit tot agressief rijden, rechterpols onder controle houden scheelt mss iets, maar waar is de fun dan hé.... _________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
 |
Nocer

Geregistreerd op: 11-6-2009 Berichten: 307
|
Geplaatst: Ma, 2 Aug. 2010, 15:58 Onderwerp: |
|
|
6000 is wel erg weinig zeg.
Mijn eerste setje Scorpions zijn nu op (12.000 km). Morgen mijn 2e setje, precies op tijd klaar voor Noorwegen over 2 weken. _________________ “Not all those who wander are lost.” – J. R. R. Tolkien
KTM Adventure 990 2009 |
|
Naar boven |
|
 |
|