lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

balfoofdpen verwijderen
Ga naar Pagina Vorige  1, 2

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Boost

BerichtGeplaatst: Di, 20 Jul. 2010, 12:25    Onderwerp: Reageer met quote

O.k. opnieuw proberen..........

IMG_1744.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  39.63 KB
 Weergegeven:  7193 keer

IMG_1744.JPG

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dirk pauwels

BerichtGeplaatst: Di, 20 Jul. 2010, 12:37    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb ooit een KTM UPSD vork in een transalp gestoken, was wss een vork uit 1 of andere 1 cil enduro, geen idee welk type. De standaard balhoofd pen was te dik, ik kon geen gepaste lagers vinden die en op de as pasten en in het balhoofd vd TA. Ik heb toen de balhoofdpen er uit laten persen, (zat een haarscheurtje in, was precies een soort alu) en een andere zwaardere, pen/as erin laten persen en afgedraaid op de originele Honda lager maat, samen met revisie vork en andere veren. (die van een 1cil adventure). De achterkant vervolgens gewoon met een bus in het linksysteem omhoog gezet. Vervolgens een KTM voorwiel en braking wave remschijf erin en een ex ducati carbon uitlaatje erop, leuk ding.
Die TA heeft daarna een zwaar leven gehad, zelf mee door Afrika getrokken, dan aan ne maat verkocht, die deed er enduro ritten en Marokko mee, heeft dan ook nog de moto verder gestript en achterframe aangepast en dan is weer verkocht aan nen endurist...Bij mijn weten rijd hij nu 8 jaar later nog altijd rond....Nie kapot te krijgen zo'n TA

Boost

BerichtGeplaatst: Di, 20 Jul. 2010, 14:11    Onderwerp: Reageer met quote

De bedoeling is dat de KTM vork in een Moto Guzzi Quota komt. Ik hoop daarmee het weggedrag te verbeteren, de Quota is nu instabiel, vooral bij volle bepakking en wind.
Gezien het hoge gewicht van de Quota heb ik wel twee schijven voor nodig, vandaar de keuze op een Adventure 950/990 vork.
De balhoofdpen van de Adventure vork is inderdaad iets te dik, ik kan geen passend lager vinden en moet dus de pen afdraaien, van 29mm naar 28mm. Ik moet daarvoor wel de pen uit het balhoofd persen, maar dat hoefde geen probleem te zijn.
Ik ben nu alle benodigde onderdelen bij elkaar aan 't sparen. Ik zoek nu nog een een voorwiel of alleen de naaf, voorwielas en een 22mm stuurhouder. Dus wie nog iets van deze onderdelen heeft liggen............

Bedankt tot zover voor het meedenken.

Grtz. Bert
Naar boven
StevenD

BerichtGeplaatst: Di, 20 Jul. 2010, 16:22    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi boost,
Dat is geen abs sensor hoor, dat is een gewone pickup voor de snelheids sensor van KTM.
Mocht de pen te lang zijn heb ik dus nog kortere liggen ook.

Ik heb nog wel een stuur houder liggen ook, 22mm is het dunne stuur toch? ruil ik gratis met je om voor de dikkere houder van deze kroonplaten.
voorwiel naaf gaat lastig worden, maar die is nieuw helemaal niet duur.
Remschijven zijn duur, maar er staat geloof ik nog een setje te koop hier op het forum! Ik zal even voor je kijken of ik de originele remklauwen nog heb liggen. Ik denk het niet, maar je weet het maar nooit Smile Of heb je die al?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Boost

BerichtGeplaatst: Di, 20 Jul. 2010, 22:01    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Steven

Mooi dat je meedenkt!
Lengte van de balhoofdpen lijkt mij geen probleem, maar dat weet ik pas zeker als ik de boel uit elkaar haal dozey dat doe ik pas als ik alle onderdelen bij elkaar gescharreld heb, anders staat de Quota zo lang stil hè.
Remklauwen heb ik al en remschijven heb ik inderdaad via dit forum kunnen kopen.
Ik heb wel interesse in die stuurhouder, ik heb helaas geen andere stuurhouder te ruil, er zat niks bij de voorvork.
Ik heb nog wel een hele ABS installatie (ABSpomp, voorrempomp/handel, achterrempomp, leidingen)

Weet jij zo of er verschillende naven zijn, ik bedoel passen alle naven voor een 950/990?
Naar boven
StevenD

BerichtGeplaatst: Wo, 21 Jul. 2010, 8:45    Onderwerp: Reageer met quote

alle ADVENTURE 990 en 950 naven zijn zowiezo OK.
SE=nee, SM weet ik niet uit mijn hoofd.

Daan

BerichtGeplaatst: Wo, 21 Jul. 2010, 9:10    Onderwerp: Reageer met quote

StevenD schreef:

SE=nee, SM weet ik niet uit mijn hoofd.

een sm heeft gietwielen wink3

(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
StevenD

BerichtGeplaatst: Wo, 21 Jul. 2010, 12:24    Onderwerp: Reageer met quote

Dan kan hij nog wel passen Smile
Weet niet of boost een SM quota wil bouwen grin3

Daan

BerichtGeplaatst: Wo, 21 Jul. 2010, 13:21    Onderwerp: Reageer met quote

StevenD schreef:
Dan kan hij nog wel passen Smile
Weet niet of boost een SM quota wil bouwen grin3

Dan moet je ook wel een beetje sm ZIJN om dat te willen laugh

ik heb zelf ook ooit een quota gehad, en de vering was inderdaad knudde.

ook de middenbok reed je zo aan de grond undecided

voor en achter andere veren heeft iets geholpen,
(aangepast door jan droog pijnacker 100% repairs).

(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Boost

BerichtGeplaatst: Wo, 21 Jul. 2010, 23:40    Onderwerp: Reageer met quote

De bedoeling van de verbouw is een betere wegligging, op de weg dus of onverhard maar zeker niet offroad. Die Guzzi is veel te zwaar voor ruig terrein (250kg)
Ik vind eigenlijk een KTM Adventure prachtig maar ik heb nu eenmaal iets met die eigenwijze Guzzi en wil 'm verbeteren. Dus geen SM maar gewoon een allroad.
Naar boven
dirk pauwels

BerichtGeplaatst: Do, 22 Jul. 2010, 12:48    Onderwerp: Reageer met quote

Ne quota gedomme...dan ben jij ofwel 2.10m met heel lange benen of je hebt er een trapje bij gekregen en hebt geen last van hoogtevrees...Nooit gesnapt dat net die kleine italiaantjes zo'n motor konden maken...
Denk dat er in Belgie maar enkele verkocht zijn, maar ik vond het altijd een gave, ruige motor...
Persoonlijk zou ik de oorspronkelijke vork onder handen genomen hebben, ik weet uit ervaring dat de ombouw met een andere vork tamelijk ingrijpend is. Als de moto vooraan hoger of lager komt te staan zul je achteraan ook iets moeten doen, sowieso als je hem vooraan een betere vering geeft, zal je het probleem wss verplaatsen naar de achtervering....
Ook goed bekijken hoe je de spacers en borging vh balhoofd en kroonplaat gaat doen, heb ik achteraf bij de TA ook moeten veranderen, balhoofd kwam te makkelijk los. En mss moet je zwaardere veren en dikkere olie vooraan, de quota is zwaarder dan de adv.

Veel succes met je project

Boost

BerichtGeplaatst: Do, 22 Jul. 2010, 13:48    Onderwerp: Reageer met quote

Dat klopt wat je schrijft, als je aan de voorkant iets doet moet je dat ook achter doen.
Voor ben ik al bezig geweest maar verder als andere veren en olie kom je niet, het is een beperkte vork qua instellingen.
Achter is het relatief eenvoudiger, je kunt de veer/demper unit makkelijk uitbouwen en vervangen.......
Naar boven
dirk pauwels

BerichtGeplaatst: Vr, 23 Jul. 2010, 17:55    Onderwerp: Reageer met quote

Boost schreef:
Dat klopt wat je schrijft, als je aan de voorkant iets doet moet je dat ook achter doen.
Voor ben ik al bezig geweest maar verder als andere veren en olie kom je niet, het is een beperkte vork qua instellingen.
Achter is het relatief eenvoudiger, je kunt de veer/demper unit makkelijk uitbouwen en vervangen.......

Is het een Marzocchi? Normaal kan je naast veren en olie ook andere cartridges kopen met andere dempingskarakteristiek, Of laten aanpassen) ook kun je zorgen dat je meer veervoorspanning kan geven met bussen of andere vorkdoppen. Maar uiteindelijk is het een tamelijk ouderwetse vork met redelijk wat veerweg, die zijn altijd moeilijk strak te krijgen. Een KTM UPSD is veel stijver, zeker met de juiste setting.

Boost

BerichtGeplaatst: Vr, 23 Jul. 2010, 18:43    Onderwerp: Reageer met quote

Ja het is een Marzochi vork. Ik heb inderdaad ook met bussen het e.e.a. geprobeerd dit leidde echter niet tot gewenst resultaat.

Ik hoop ook echt dat die KTM vork verbetering gaat geven, zoals je al schrijft een modernere, stijvere vork met makkelijkere instellings mogelijkheden.

Grtz. Bert
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: