Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
ATAK

Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 894 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Za, 6 Dec. 2008, 15:40 Onderwerp: Voorvork olie vernieuwen. |
|
|
Wie heeft dat al eens gedaan? Op de WP site staat elke 2 jaar. Die van mij is bijna 5 en heeft mongolie meegemaakt. Dus: welke dikte olie en de hoeveelheid, dat wil ik graag weten. Leuk klusje voor tussen oud en nieuw.
Ad _________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2716 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Za, 6 Dec. 2008, 17:51 Onderwerp: |
|
|
Nooit een keerringetje hoeven vervangen nog? netjes!
Denk er aan goed de cartridge leeg te pompen en als je toch bezig ben ook onder de stofkap goed schoonmaken.
Rij zelf met 7,5W en ben daar tevreden mee. Vol syntheet van Motorex, voor mijn beestje alleen het beste  _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
Johan

Geregistreerd op: 28-2-2005 Berichten: 545 Woonplaats: Hengelo (ov)
|
Geplaatst: Za, 6 Dec. 2008, 18:38 Onderwerp: Re: Voorvork olie vernieuwen. |
|
|
ATAK schreef: | Wie heeft dat al eens gedaan? Op de WP site staat elke 2 jaar. Die van mij is bijna 5 en heeft mongolie meegemaakt. Dus: welke dikte olie en de hoeveelheid, dat wil ik graag weten. Leuk klusje voor tussen oud en nieuw.
Ad |
Hoi Ad
In het WPH boek staat precies beschreven hoe je dat moet doen met mooie plaatjes voor extra duidelijkheid.
Wat betreft de hoeveelheid olie ,de luchtkamer moet 10 cm zijn. Deze moet minimaal 8cm zijn. Als je de luchtkamer kleiner maakt dan wordt de vork progressiever, dit is voor offroad fijner.
Wat betreft het type olie origineel is gewoon 5w en dat is volgens mij de dunste olie waardoor je het minste last hebt van slibstick.
Succes Johan |
|
Naar boven |
|
 |
ATAK

Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 894 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Ma, 29 Dec. 2008, 1:08 Onderwerp: |
|
|
Gisteren met Wim Box de olie vernieuwd. Ernstig verontreinigd, ben blij dat er nu nieuwe in zit en wel W5 met een luchtkamer van 8 cm omdat ik nogal zwaar ben.
Ad _________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
 |
Dick

Geregistreerd op: 7-2-2007 Berichten: 25 Woonplaats: Reuver
|
Geplaatst: Vr, 16 Jul. 2010, 13:34 Onderwerp: |
|
|
hallo beste LC8'ers,
liep laatst naar mijn 950 adventure en er lag wat olie rechts naast mijn voorwiel op de grond. Na het spoor gevolgd te hebben, en ik vermoede het al, kwam ik uit bij de dichtring van de rechter poot van de voorvork. Weet nog niet of deze nu echt kapot is of er alleen te veel druk is ontstaan door het warme weer. Ik had al een tijdje niet meer ontlucht
Nu heb ik wel al wat sleutelervaring, maar hier heb ik nog niet eerder mee te maken gehad.
Nu zag ik hier op het forum wel verschillende artikelen over de voorvork, dichtringen en de olie, maar kon nog niet echt sleuteladvies vinden. Heb eigenlijk een aantal vraagjes, hoop dat jullie kunnen helpen.
- hoe weet ik of de dichtingen echt stuk zijn? Zoals eerder vermeld, ik had al een tijd niet ontlucht en door dat warme weer kan ik me voorstellen dat de druk te hoog wordt en dichting als soort van overdrukventiel gefunctioneerd heeft.
- hoe zou ik het beste kunnen controleren of de dichting kapot is? Is er dan echt duidelijk slijtage of beschadiging te zien?
- Als hij kapot is, denk dat het maar meteen een revisie van de vork wordt? Echter, in de handleiding en werkplaatsboek wordt verwezen naar WP handleiding / reparatiemanual? Heeft iemand deze ter download, want kon hem niet vinden op het net.
Het betreft overigens een adv 950 van 2003. In de onderhoudshistorie heb ik niks kunnen terugvinden over onderhoud aan de vering. Misschien sowieso raadzaam om een keer los te halen, olie te verversen en wat aan onderhoud te doen? Al weet ik niet wat dat dan precies allemaal betreft, onderhoud aan de voorvork, wat hoort daar allemaal bij?
Denk overigens dat ik ook de ontluchtingsnippels maar ga aanschaffen. Kan met dat soort dingen nog wel eens nonchalant zijn en dat zijn die ventieltjes toch wel handig.
Alvast bedankt
Groeten
Dick |
|
Naar boven |
|
 |
rene+adventure

Geregistreerd op: 19-7-2008 Berichten: 462 Woonplaats: Echt
|
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

Geregistreerd op: 16-5-2006 Berichten: 994 Woonplaats: Nieuwstadt
|
Geplaatst: Vr, 16 Jul. 2010, 13:55 Onderwerp: |
|
|
ff op youtube; wp suspension of change fork oil wp suspension _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
Dick

Geregistreerd op: 7-2-2007 Berichten: 25 Woonplaats: Reuver
|
Geplaatst: Vr, 16 Jul. 2010, 15:49 Onderwerp: |
|
|
heren,
dank voor jullie reactie, Gerben jij ook voor het PB.
Ga me eerst eens even te goed doen aan het leesvoer
en de info en dan morgen eens even de stoute schoenen
aan doen en e.e.a. beter in praktijk bekijken.
Ciao
Dick |
|
Naar boven |
|
 |
|