lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

950 SE loopt op 1 pit
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
offroadfocus



Geregistreerd op: 20-2-2010
Berichten: 8

BerichtGeplaatst: Vr, 25 Jun. 2010, 21:41    Onderwerp: 950 SE loopt op 1 pit Reageer met quote

geachte heren experts,

Ik ben nieuw op dit forum, en heb een technisch vraagje.

Afgelopen week op de crossbaan geweest voor een cross/enduro training e.e.a. geregeld door allroadmaniacs. Nadat de 'meester' even liet zien hoe je een (mijn) 950 SE echt hoort te gebruiken op een crossbaan, ging de motor op 1 pit lopen, waarschijnlijk toeval, moet ie tegen kunnen. Tijdens het uit elkaar sleutelen melden enkele toeschouwers dat het wel eens aan een plakkende vlotternaald zou kunnen liggen, na al dat gestuiter. Na het loshalen van de carburateurs en testen van de vlotters bleek dit het niet geweest te zijn. Het is de voorste cilinder, en het lijkt een brandstofprobleem, want ik ruik geen benzinelucht uit de uitlaat. Wat zou het WEL kunnen zijn? HELP.....

groeten
Marcel

_________________
Doe nu wat je WILT doen, zodat je later kan doen wat je MOET doen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 994
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Za, 26 Jun. 2010, 0:53    Onderwerp: Reageer met quote

Het zou misschien iets te maken kunnen hebben met de ontluchting van de voorste carburateur.
Heb je dit probleem ook als de tank helemaal vol is? Als de motor dan gewoon loopt, kan het zijn dat je brandstof kapot is. De bobine is het niet, want hij stinkt niet naar benzine? (is geintegreerd met bougiekap).

succes met zoeken.

_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Za, 26 Jun. 2010, 2:27    Onderwerp: Reageer met quote

koen warnar schreef:
Het zou misschien iets te maken kunnen hebben met de ontluchting van de voorste carburateur.
Heb je dit probleem ook als de tank helemaal vol is? Als de motor dan gewoon loopt, kan het zijn dat je brandstof kapot is. De bobine is het niet, want hij stinkt niet naar benzine? (is geintegreerd met bougiekap).

succes met zoeken.


brandstof kapot ???? pomp ???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 994
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Za, 26 Jun. 2010, 4:37    Onderwerp: Reageer met quote

pomp, bedoel ik ook bucktooth
Je kunt wel zien wie hier het beste functioneerd tijdens de nachtelijke uurtjes.

_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
offroadfocus



Geregistreerd op: 20-2-2010
Berichten: 8

BerichtGeplaatst: Za, 26 Jun. 2010, 9:35    Onderwerp: Reageer met quote

Tijdens mijn onderzoek gisteren heb ik ook meteen de emissie pijperij verwijderd volgens de 'KTM950 HOW' en de carburateur uit elkaar gehaald om de naald te verstellen. gelukkig.... bucktooth was ik de sproeierverstelling vergeten en moest de zooi toch weer uit elkaar dozey Dus de ontluchting zou in orde moeten zijn. De motor heeft nu ruim 3000 km gelopen dus problemen met de pomp verwacht ik nog niet, en voor het starten hoor ik hem 'tokkelen'.
Ik wil vandaag in ieder geval wel de bobines testen. is ook een mooie oefening want zo te zien blijven dan alleen het kale blok en de wielen over om er bij te kunnen......... evil3

Groeten
Marcel

_________________
Doe nu wat je WILT doen, zodat je later kan doen wat je MOET doen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
offroadfocus



Geregistreerd op: 20-2-2010
Berichten: 8

BerichtGeplaatst: Za, 26 Jun. 2010, 12:39    Onderwerp: Reageer met quote

bougies getest en allebei hebben een vonk, daarna benzine in de carbs gespoten en gestart. heel even liep ie op 2 pitten, het is dus echt een brandstof probleem. carburateurs er dus maar weer af......... evil3

groeten
Marcel

_________________
Doe nu wat je WILT doen, zodat je later kan doen wat je MOET doen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 994
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Za, 26 Jun. 2010, 16:34    Onderwerp: Reageer met quote

Toevoer niet verstopt, sproeiertjes vrij van vuil, staat je mengsel schroef niet toevallig dicht of flink geknepen(toevoer benzine onder 4k RPM, linksom=meer benzine)
_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Zo, 27 Jun. 2010, 0:28    Onderwerp: Reageer met quote

koen warnar schreef:
pomp, bedoel ik ook bucktooth
Je kunt wel zien wie hier het beste functioneerd tijdens de nachtelijke uurtjes.


speciaal voor jou vroeg opgestaan laugh laugh
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dirk pauwels



Geregistreerd op: 22-1-2009
Berichten: 526
Woonplaats: Sint-Niklaas

BerichtGeplaatst: Ma, 28 Jun. 2010, 12:45    Onderwerp: Reageer met quote

Ik weet ook zo niet direct een antwoord, waarom wel benz naar de ene cil en niet naar de andere... als de brandstof pomp kapot is zouden beide cilinders geen juice meer krijgen toch...

als je nu de carbs los hebt, en je zet het contact aan zodat de benz pomp draait en dan effe gas geven, zie je dan uit beide carbs benz spuiten of niet?

Maaaar je weet in ieder geval ondertussen wel dat het geen afgebroken klep, gat in de zuiger of onstekingsprobleem is smug

Jaren geleden wel eens gehad dat de hoofdsproeier van 1 van beide carbs losgetrilt was, lag los in de vlotterbak, liep toen ook nie goed....
Maar dat heb je allemaal al gechecked dus ik zou het ook nie weten

_________________
Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dirk pauwels



Geregistreerd op: 22-1-2009
Berichten: 526
Woonplaats: Sint-Niklaas

BerichtGeplaatst: Ma, 28 Jun. 2010, 12:52    Onderwerp: Reageer met quote

offroadfocus schreef:
bougies getest en allebei hebben een vonk, daarna benzine in de carbs gespoten en gestart. heel even liep ie op 2 pitten, het is dus echt een brandstof probleem. carburateurs er dus maar weer af......... evil3

groeten
Marcel


Oeps had ik nig niet gelezen...

dus als je benzine in de carbs spuit liep ie wel....dan zit het probleem toch bij de brandstof toevoer naar de carbs...toevallig geen benz leiding afgeklemd? Haal even benzineleiding tussen carbs en pomp los en giet daar even benzine in terwijl je ze omhoog houdt (of benz in oliebusje van 1 l, met van die giet teutjes en daar je benz leiding op aansluiten en goed hoog houden) Als ie dan wel goed draait is het toch de brandstof pomp (of de filter) op 1 of andere manier.....

_________________
Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Harry



Geregistreerd op: 12-5-2009
Berichten: 406
Woonplaats: Wemeldinge

BerichtGeplaatst: Ma, 28 Jun. 2010, 13:22    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou het zoeken in de sproeiers van de voorste carburateur. En dan met name de stationaire sproeier, waarschijnlijk is er vuil in terecht gekomen door het hobbelen. Eruit draaien en schoonblazen. Maar nooit met een naald of zoiets door proberen te prikken! Dan kun je hem meteen weggooien.
_________________
950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Wout



Geregistreerd op: 1-3-2007
Berichten: 219
Woonplaats: Lage Zwaluwe

BerichtGeplaatst: Di, 29 Jun. 2010, 13:03    Onderwerp: Reageer met quote

Zit de trekstang tussen voorste en achterste carb. nog goed? De gaskabel bediend maar 1 carb., als die verbindingsstang los is trekt hij op 1 pit, maar loopt wel braaf stationair op 2.

groet
Wout
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6794
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 29 Jun. 2010, 20:06    Onderwerp: Reageer met quote

Hij loopt op 1 pit... stationair neem ik aan?

ALs je dan flink gas geeeft, pakt ie dan uiteindelijk welop 2, of helemaal nooit?

Als je het luchtfilterdeksel er even afgooit dan kan je zien of de CV schuiven goed open gaan, en je ziet zelfs wel die sloot benzine uit de sproeiers komen.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
offroadfocus



Geregistreerd op: 20-2-2010
Berichten: 8

BerichtGeplaatst: Do, 1 Jul. 2010, 16:20    Onderwerp: Reageer met quote

Hiep hoera hij doet het weer....even wat uitleg.

In ieder geval allemaal bedankt voor de hulp. Ik had alles uitgevoerd en gecontroleerd volgens jullie opgaaf. Helaas nog steeds hetzelfde. Uiteindelijk een maatje gebeld die af en toe bij Goedhart motoren in Bodegraven werkt. "Welkom bij KTM" zei hij, "ik had je nog gewaarschuwd". Nadat ik alles wat ik al had gedaan had opgesomd zat er niks anders op dan alles van de betreffende carburateur uit elkaar halen, schoonmaken en nakijken. aldus gisteren gedaan. 1 sproeier leek verstopt te zitten. Tevens ook maar de naald en stationairsproeier versteld (3e ring en 1.5 omw.) i.v.m. de gemonteerde Laser Hotcams. vandaag alles weer in elkaar gezet. wel een heel gekloot om de 'gasklepstand opnemer' af te stellen. niet te meten en totaal afwijkende waarden. na een paar gloeiende furious3 ........n maar laten zitten. Kruisje geslagen en starten maar. Na een wat moeizaam begin loopt ie als een tierelier....nu nog een proefritje...... evil

groeten
Marcel

_________________
Doe nu wat je WILT doen, zodat je later kan doen wat je MOET doen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6794
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 2 Jul. 2010, 8:08    Onderwerp: Reageer met quote

De waarden voor de gasklepstand (TPS) in het handboek kloppen idd niet:

zie posting 5 jaar geleden:
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=180&highlight=tps
(zoek op TPS...)

Anderzijds had je je de moeite ook kunnen besparen: De TPS sensor wordt alleen gebruikt voor het EPC systeem... wat je er tochbeter af kan gooien (als je dat nog niet gedaan hebt). Verder heeft ie geen functie.

(ik heb dus ook geen TPS meer, en geen EPC en geen SLS/SAS smiley )

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif