Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
offroadfocus
|
Geplaatst: Vr, 25 Jun. 2010, 21:41 Onderwerp: 950 SE loopt op 1 pit |
|
|
geachte heren experts,
Ik ben nieuw op dit forum, en heb een technisch vraagje.
Afgelopen week op de crossbaan geweest voor een cross/enduro training e.e.a. geregeld door allroadmaniacs. Nadat de 'meester' even liet zien hoe je een (mijn) 950 SE echt hoort te gebruiken op een crossbaan, ging de motor op 1 pit lopen, waarschijnlijk toeval, moet ie tegen kunnen. Tijdens het uit elkaar sleutelen melden enkele toeschouwers dat het wel eens aan een plakkende vlotternaald zou kunnen liggen, na al dat gestuiter. Na het loshalen van de carburateurs en testen van de vlotters bleek dit het niet geweest te zijn. Het is de voorste cilinder, en het lijkt een brandstofprobleem, want ik ruik geen benzinelucht uit de uitlaat. Wat zou het WEL kunnen zijn? HELP.....
groeten
Marcel _________________ Doe nu wat je WILT doen, zodat je later kan doen wat je MOET doen |
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

|
Geplaatst: Za, 26 Jun. 2010, 0:53 Onderwerp: |
|
|
Het zou misschien iets te maken kunnen hebben met de ontluchting van de voorste carburateur.
Heb je dit probleem ook als de tank helemaal vol is? Als de motor dan gewoon loopt, kan het zijn dat je brandstof kapot is. De bobine is het niet, want hij stinkt niet naar benzine? (is geintegreerd met bougiekap).
succes met zoeken. _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Za, 26 Jun. 2010, 2:27 Onderwerp: |
|
|
koen warnar schreef: | Het zou misschien iets te maken kunnen hebben met de ontluchting van de voorste carburateur.
Heb je dit probleem ook als de tank helemaal vol is? Als de motor dan gewoon loopt, kan het zijn dat je brandstof kapot is. De bobine is het niet, want hij stinkt niet naar benzine? (is geintegreerd met bougiekap).
succes met zoeken. |
brandstof kapot ???? pomp ??? |
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

|
Geplaatst: Za, 26 Jun. 2010, 4:37 Onderwerp: |
|
|
pomp, bedoel ik ook
Je kunt wel zien wie hier het beste functioneerd tijdens de nachtelijke uurtjes. _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
offroadfocus
|
Geplaatst: Za, 26 Jun. 2010, 9:35 Onderwerp: |
|
|
Tijdens mijn onderzoek gisteren heb ik ook meteen de emissie pijperij verwijderd volgens de 'KTM950 HOW' en de carburateur uit elkaar gehaald om de naald te verstellen. gelukkig.... was ik de sproeierverstelling vergeten en moest de zooi toch weer uit elkaar Dus de ontluchting zou in orde moeten zijn. De motor heeft nu ruim 3000 km gelopen dus problemen met de pomp verwacht ik nog niet, en voor het starten hoor ik hem 'tokkelen'.
Ik wil vandaag in ieder geval wel de bobines testen. is ook een mooie oefening want zo te zien blijven dan alleen het kale blok en de wielen over om er bij te kunnen.........
Groeten
Marcel _________________ Doe nu wat je WILT doen, zodat je later kan doen wat je MOET doen |
|
Naar boven |
|
 |
offroadfocus
|
Geplaatst: Za, 26 Jun. 2010, 12:39 Onderwerp: |
|
|
bougies getest en allebei hebben een vonk, daarna benzine in de carbs gespoten en gestart. heel even liep ie op 2 pitten, het is dus echt een brandstof probleem. carburateurs er dus maar weer af.........
groeten
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

|
Geplaatst: Za, 26 Jun. 2010, 16:34 Onderwerp: |
|
|
Toevoer niet verstopt, sproeiertjes vrij van vuil, staat je mengsel schroef niet toevallig dicht of flink geknepen(toevoer benzine onder 4k RPM, linksom=meer benzine) _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Zo, 27 Jun. 2010, 0:28 Onderwerp: |
|
|
koen warnar schreef: | pomp, bedoel ik ook
Je kunt wel zien wie hier het beste functioneerd tijdens de nachtelijke uurtjes. |
speciaal voor jou vroeg opgestaan  |
|
Naar boven |
|
 |
dirk pauwels
|
Geplaatst: Ma, 28 Jun. 2010, 12:45 Onderwerp: |
|
|
Ik weet ook zo niet direct een antwoord, waarom wel benz naar de ene cil en niet naar de andere... als de brandstof pomp kapot is zouden beide cilinders geen juice meer krijgen toch...
als je nu de carbs los hebt, en je zet het contact aan zodat de benz pomp draait en dan effe gas geven, zie je dan uit beide carbs benz spuiten of niet?
Maaaar je weet in ieder geval ondertussen wel dat het geen afgebroken klep, gat in de zuiger of onstekingsprobleem is
Jaren geleden wel eens gehad dat de hoofdsproeier van 1 van beide carbs losgetrilt was, lag los in de vlotterbak, liep toen ook nie goed....
Maar dat heb je allemaal al gechecked dus ik zou het ook nie weten _________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
 |
dirk pauwels
|
Geplaatst: Ma, 28 Jun. 2010, 12:52 Onderwerp: |
|
|
offroadfocus schreef: | bougies getest en allebei hebben een vonk, daarna benzine in de carbs gespoten en gestart. heel even liep ie op 2 pitten, het is dus echt een brandstof probleem. carburateurs er dus maar weer af.........
groeten
Marcel |
Oeps had ik nig niet gelezen...
dus als je benzine in de carbs spuit liep ie wel....dan zit het probleem toch bij de brandstof toevoer naar de carbs...toevallig geen benz leiding afgeklemd? Haal even benzineleiding tussen carbs en pomp los en giet daar even benzine in terwijl je ze omhoog houdt (of benz in oliebusje van 1 l, met van die giet teutjes en daar je benz leiding op aansluiten en goed hoog houden) Als ie dan wel goed draait is het toch de brandstof pomp (of de filter) op 1 of andere manier..... _________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
 |
Harry

|
Geplaatst: Ma, 28 Jun. 2010, 13:22 Onderwerp: |
|
|
Ik zou het zoeken in de sproeiers van de voorste carburateur. En dan met name de stationaire sproeier, waarschijnlijk is er vuil in terecht gekomen door het hobbelen. Eruit draaien en schoonblazen. Maar nooit met een naald of zoiets door proberen te prikken! Dan kun je hem meteen weggooien. _________________ 950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000. |
|
Naar boven |
|
 |
Wout
|
Geplaatst: Di, 29 Jun. 2010, 13:03 Onderwerp: |
|
|
Zit de trekstang tussen voorste en achterste carb. nog goed? De gaskabel bediend maar 1 carb., als die verbindingsstang los is trekt hij op 1 pit, maar loopt wel braaf stationair op 2.
groet
Wout |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Di, 29 Jun. 2010, 20:06 Onderwerp: |
|
|
Hij loopt op 1 pit... stationair neem ik aan?
ALs je dan flink gas geeeft, pakt ie dan uiteindelijk welop 2, of helemaal nooit?
Als je het luchtfilterdeksel er even afgooit dan kan je zien of de CV schuiven goed open gaan, en je ziet zelfs wel die sloot benzine uit de sproeiers komen. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
offroadfocus
|
Geplaatst: Do, 1 Jul. 2010, 16:20 Onderwerp: |
|
|
Hiep hoera hij doet het weer....even wat uitleg.
In ieder geval allemaal bedankt voor de hulp. Ik had alles uitgevoerd en gecontroleerd volgens jullie opgaaf. Helaas nog steeds hetzelfde. Uiteindelijk een maatje gebeld die af en toe bij Goedhart motoren in Bodegraven werkt. "Welkom bij KTM" zei hij, "ik had je nog gewaarschuwd". Nadat ik alles wat ik al had gedaan had opgesomd zat er niks anders op dan alles van de betreffende carburateur uit elkaar halen, schoonmaken en nakijken. aldus gisteren gedaan. 1 sproeier leek verstopt te zitten. Tevens ook maar de naald en stationairsproeier versteld (3e ring en 1.5 omw.) i.v.m. de gemonteerde Laser Hotcams. vandaag alles weer in elkaar gezet. wel een heel gekloot om de 'gasklepstand opnemer' af te stellen. niet te meten en totaal afwijkende waarden. na een paar gloeiende ........n maar laten zitten. Kruisje geslagen en starten maar. Na een wat moeizaam begin loopt ie als een tierelier....nu nog een proefritje......
groeten
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Vr, 2 Jul. 2010, 8:08 Onderwerp: |
|
|
De waarden voor de gasklepstand (TPS) in het handboek kloppen idd niet:
zie posting 5 jaar geleden:
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=180&highlight=tps
(zoek op TPS...)
Anderzijds had je je de moeite ook kunnen besparen: De TPS sensor wordt alleen gebruikt voor het EPC systeem... wat je er tochbeter af kan gooien (als je dat nog niet gedaan hebt). Verder heeft ie geen functie.
(ik heb dus ook geen TPS meer, en geen EPC en geen SLS/SAS ) _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
|