Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Koen

|
Geplaatst: Ma, 10 Mei. 2010, 10:22 Onderwerp: Niet starten, alleen geluid relais....? |
|
|
Wil vanochtend mijn 950/2004 starten en hoor alleen maar een hoog tikkend geluid onder uit het blok (bij accu?) komen. Benzinepomp deed het gewoon (tikkend geluid in begin)
Heb een week niet gereden (gewoon in de schuur gezet, geen regen laatste rit). Op de druppellader en lijkt vol (groen licht). Xenon licht doet het niet. Remlicht, knipperlicht wel.
- 2e accu is 4 jaar oud, kan hij zo plotseling zijn overleden?
- Of wat kan het anders zijn?
- Wat kan dat geluid zijn?
Alle tips welkom om hem weer aan de praat te krijgen/diagnose te stellen,
vast bedankt,
Groeten,
Koen _________________ 12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Ma, 10 Mei. 2010, 11:07 Onderwerp: |
|
|
je verhaal lijkt op mijn verhaal,
tikkend geluid is van startrelais, mijn xenon deed het ook niet, maar remlicht nog wel.
mijn accu was leeg, ( ik had contakt aan laten staan met carb verwarming aan ).
na 4 jaar kan de accu best overleden zijn toch? _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Benny

|
Geplaatst: Ma, 10 Mei. 2010, 18:26 Onderwerp: |
|
|
de accu kan best kapot zijn na 4 jaar. Bij mij was hij 5 jaar maar zelfde verhaal, druppellader ook op groen maar geen stroom genoeg om te starten. _________________ mvg Benny
SM 950 |
|
Naar boven |
|
 |
Koen

|
Geplaatst: Ma, 10 Mei. 2010, 19:00 Onderwerp: |
|
|
Helder heren,
is het nog eenvoudig te testen of de accu echt overleden is?
Tenslotte: de zelfde accu kopen of is er nog een betere?
Weer bedankt,
Groeten,
Koen _________________ 12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R |
|
Naar boven |
|
 |
Benny

|
Geplaatst: Ma, 10 Mei. 2010, 19:10 Onderwerp: |
|
|
de spanning meten terwijl je probeert te starten, je zal zin dat deze zwaar zal zakken.
Persoonlijk zou ik dezelfde steken, merken in overvloed,type is YTZ14S _________________ mvg Benny
SM 950 |
|
Naar boven |
|
 |
Harry

|
Geplaatst: Ma, 10 Mei. 2010, 19:29 Onderwerp: |
|
|
Koen schreef: | Helder heren,
is het nog eenvoudig te testen of de accu echt overleden is?
Tenslotte: de zelfde accu kopen of is er nog een betere?
Weer bedankt,
Groeten,
Koen |
De beste en 100% uitsluitsel gevende test is een capaciteitstest. De accu wordt dan met een accutester kortgesloten en er wordt gekeken hoe lang het duurt voordat hij door de knieen gaat. De duur van de kortsluiting is afhankelijk van het type accu.
Iedere goede accuboer heeft zo'n tester en kan het even voor je testen. Secondenwerk, en je weet de uitslag meteen.
Groet,
Harry _________________ 950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
|
Naar boven |
|
 |
highrider

|
Geplaatst: Wo, 12 Mei. 2010, 23:45 Onderwerp: |
|
|
Als je je hand tussen de beplating en het relais steekt voel je de twee DIKKE kabels ( achterzijde relais dus) . Als je de twee nu beetpakt en knijpt start ie dan wel ?
Mijne heeft namelijk hetzelfde euvel van tijd tot tijd. Mijne start wel op deze manier. _________________ Nog steeds 750 ST zal het ooit een KTM worden. Ja per 16-06-2008 een mooie oranje erbij. |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Do, 13 Mei. 2010, 3:19 Onderwerp: |
|
|
highrider schreef: | Als je je hand tussen de beplating en het relais steekt voel je de twee DIKKE kabels ( achterzijde relais dus) . Als je de twee nu beetpakt en knijpt start ie dan wel ?
Mijne heeft namelijk hetzelfde euvel van tijd tot tijd. Mijne start wel op deze manier. |
????????????? kabel breuk ?????????????????? |
|
Naar boven |
|
 |
highrider

|
Geplaatst: Do, 13 Mei. 2010, 12:26 Onderwerp: |
|
|
mr wheely schreef: | highrider schreef: | Als je je hand tussen de beplating en het relais steekt voel je de twee DIKKE kabels ( achterzijde relais dus) . Als je de twee nu beetpakt en knijpt start ie dan wel ?
Mijne heeft namelijk hetzelfde euvel van tijd tot tijd. Mijne start wel op deze manier. |
????????????? kabel breuk ?????????????????? |
Nope , door het knijpen in de kabels zie je in het relais het blokje verplaatsen en doet het trucje. Zit dus duidelijk in het reais. _________________ Nog steeds 750 ST zal het ooit een KTM worden. Ja per 16-06-2008 een mooie oranje erbij. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Do, 13 Mei. 2010, 20:39 Onderwerp: |
|
|
bedoel je het startrelais? onder bij de carterplaat? zoiets?
30A zekering stuk?
http://schradt.net/index.php?dir=mo/lc8/prob/strom3
of de kabels naar de startermotor?: Lijkt er iig op dat er ofwel iets los zit dan, ofwel een kabeloog gebroken is of doorgerot is. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
highrider

|
Geplaatst: Do, 13 Mei. 2010, 23:36 Onderwerp: |
|
|
Yep startrelais net achter de carterplaat
Zekering is goed.
Kabelogen zijn goed.
Bouten en moeren niet aangetast.
Relais zit goed in het rubber
Klikken bij starten. (relais komt dus op startmotor draat niet) Kabels iets naar elkaar toe knijpen en starten maar.
Ach , ik kan ermee leven omdat ik nu weet wat het is en omdat het in het ergste geval overbrugbaar is. Maar de eerste keer was een aardig zoekplaatje. Gebeurd eens in de zoveel tijd en is uiteraard niet reproduceerbaar wanneer je het wenst. _________________ Nog steeds 750 ST zal het ooit een KTM worden. Ja per 16-06-2008 een mooie oranje erbij. |
|
Naar boven |
|
 |
Koen

|
|
Naar boven |
|
 |
pepdeze
|
Geplaatst: Zo, 10 Okt. 2010, 14:07 Onderwerp: |
|
|
Hallo,
Ook mijn 950 adv. wilde niet meer starten. Diagnose accu overleden.
Nieuwe besteld, geladen erin, nog steeds hetzelfde.
Toen idd met de kabels zoal boven gaan rommelen.
Even een startkkabel op de massa van de accu en een stepje gezet, en jahoor, probleem opgelost.
Voordat ik me helemaal wezeloos ga zoeken, wie kan mij vertellen waar de massakabel aan het frame zit.
Op zich een vreemd verschijnsel, motor is pas 38.000 km oud, is geen offroad of mee door de pekel gereden.
grt
Jeroen |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Zo, 10 Okt. 2010, 15:19 Onderwerp: |
|
|
massa punt zit aan de bevestiging van je startmotor vast. boven op het blok dus. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
|