lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

rare koppeling
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Daan

BerichtGeplaatst: Do, 6 Mei. 2010, 7:50    Onderwerp: Reageer met quote

van de drie aftermarket pompen heb ik alleen van de hosi over problemen gelezen,
nl een hoog gemonteerd schakelpedaal kwam bij het opschakelen tegen de pomp aan.(pomp steekt te ver uit)

wie weet is dit probleem op latere versies opgelost, maar misschien ook niet.

de evo vind ik toppie, maar dat is tegelijk ook de duurste meen ik.
drie jaar geleden heb ik er meer dan 200 euro voor betaald incl verzenden.

lees hier meer info over de evo
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=1160&postdays=0&postorder=asc&highlight=vervanger&start=15

t_zuigertjes_002_174.jpg
 Beschrijving:
links de evo zuiger, rechts de originele.
het is wel te zien waarom de evo nooit lek gaat, en de originele wel
 Bestandsgrootte:  41.64 KB
 Weergegeven:  4780 keer

t_zuigertjes_002_174.jpg

(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dirk pauwels

BerichtGeplaatst: Do, 6 Mei. 2010, 12:27    Onderwerp: Reageer met quote

mr wheely schreef:
wat mij opvalt is dat als je naar een goede dealer zou gaan met je ktm
(dus iemand met een oranje hart en geen dozen schuiver)
bijna niemand zoveel problemen zou hebben, want vooral de belgen hebben steeds terug kerende problemen of zijn niet content van hun dealer en moeten vaak terug met dezelfde problemen
ook in nederland zijn er genoeg dealers maar er steken er maar een paar met kop en vaandel boven uit.
dus tip zoek een goede dealer en niet zo 1 die 20 verschillende merken motoren verkoopt, schilt je een hoop frustratie.
btw de koppling blijft een probleem bij ktm dat is wel jammer
Joel smets heeft altijd ktms gereden met kabel koppling die had een schijthekel aan de hydaulische koppling van ktm en liet dat ombouwen
alleen weet ik niet of dit in de handel te krijgen is zo'n ombouw setje.

Probleem is dat ie al naar een dealer gaat met een goeie reputatie. Denk wel dat die dealer recent wat personeelswsselingen gehad heeft of zo, want een vriend die er ook gaat gaf ook al aan dat er precies nie veel kennis meer aanwezig is. hopelijk maar tijdelijk. Ik zou toch maar eens contact met de dealer opnemen en uitleggen wat het probleem was, kan die zijn nitwit die aan de moto gekloot heeft een schop onder zijn kont geven....Wie niet leren wil moet voelen....
Dit zijn problemen die door een goede mechanieker in 1 keer moeten opgelost worden, anders scheelt er iets met de kennis van dienen typ....

Blackbert

BerichtGeplaatst: Do, 6 Mei. 2010, 16:40    Onderwerp: Reageer met quote

't Geeft eigenlijk stilaan de indruk dat er iets scheelt met het opleidingsniveau van de mecano's. In het algemeen en KTM-specifiek. KTM-België doet er ook niet veel aan precies, of ze pakken het verkeerd aan?

Die mecaniekers zouden minstens een paar fora moeten bestuderen, en leren van de doe-het-zelvers.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Gianni

BerichtGeplaatst: Do, 6 Mei. 2010, 17:10    Onderwerp: Reageer met quote

Mannekes bekwaam techniekers vinden en als ge ze dan vind ze dan kunnen houden is vandaag de dag niet evident.
Doe daar dan nog eens een complexe techniek als het LC8 blok boven op en je weet waar je uit komt.

ik zit regelmatig in jury's van technische scholen en het is soms droevig om te merken hoe sterk het niveau achteruit gaat, ook worden in meer en meer scholen de praktijkvakken enorm afgebouwd waardoor het er niet beter op wordt.

je moet eens babbelen met een leraar in een technische school, die moeten echt karakter hebben, in Brussel zitten enkele idioten die reglementen en wijzigingen in het leerplan pompen die echt niet normaal meer zijn.
Doe daar nog eens bij dat er vanaf dit jaar jaarlijks meer werknemers op pensioen gaan dan dat er nieuwe afstuderen en besef dan maar dat we een moeilijke tijd tegemoet gaan.
Vaklui, stielmannen en goei techniekers zal een zeldzaamheid gaan worden neem het echt van me aan. Het begint nog maar pas

ter info;
Ken die dealer waar het over gaat erg goed en dat zijn correcte gasten, een jaar geleden heb ik er ook al met hen over gebabbeld en zij zagen de bui toen ook al hangen ...
Naar boven
dirk pauwels

BerichtGeplaatst: Do, 6 Mei. 2010, 17:50    Onderwerp: Reageer met quote

Blackbert schreef:
't Geeft eigenlijk stilaan de indruk dat er iets scheelt met het opleidingsniveau van de mecano's. In het algemeen en KTM-specifiek. KTM-België doet er ook niet veel aan precies, of ze pakken het verkeerd aan?

Die mecaniekers zouden minstens een paar fora moeten bestuderen, en leren van de doe-het-zelvers.

Qua motorfiets techniek is er volgens mij geen opleiding in Belgie in dagschool, tenzij op avondschool niveau (niets mis mee, trouwens..) Op dat vlak staan wij ver achter tegenover nederland denk ik.
Ik zie bijna nergens meer ervaren (lees oudere ) meccano's in de werkplaats, enkel nog jonge gastjes, al dan niet op leercontract. Heeft zeker te maken met de verloning, als eenvoudige arbeider verdien je tegenwoordig meer dan als goed opgeleide en gepassioneerde meccano...

Liever een kleine zaak, waar de zaakvoerder zelf sleutelt en met wie je persoonlijk te maken hebt ipv je probleem 7 keer te moeten uitleggen tegen de verkoper. magazijnier, werkplaatsverantwoordelijke (hallo?), poetsvrouw (kent er mss meer van dan die mechanieker die aan Vrom zijn motor gewerkt heeft)....
Ik ben best tevreden van mijn dealer, correcte service.

Vrom

BerichtGeplaatst: Do, 6 Mei. 2010, 18:13    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien heeft hij de originele koppelingspomp zonder het te weten vervangen door een andere kapotte ??
Bon, ik weet het niet en ik hoef het ook niet te weten. Het drukverlies in de koppeling is eruit en da's het belangrijkste.

www.VROM-rijopleidingen.be
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
mr wheely

BerichtGeplaatst: Do, 6 Mei. 2010, 20:19    Onderwerp: Reageer met quote

Vrom schreef:
Misschien heeft hij de originele koppelingspomp zonder het te weten vervangen door een andere kapotte ??
Bon, ik weet het niet en ik hoef het ook niet te weten. Het drukverlies in de koppeling is eruit en da's het belangrijkste.

het blijft slechte service als je terug moet omdat het de eerste keer niet is opgelost, ktm krijgt een slechte naam (lees maar op meerdere forums) maar het is de fout van de dealer, en dat is jammer.
ktm geeft wel cursussen maar te weinig het gaat ook bij hun om de verkoop aantallen.
er zijn maar een paar goede monteurs en daar kom je vroeg of laat toch bij terecht wink3
Naar boven
dirk pauwels

BerichtGeplaatst: Vr, 7 Mei. 2010, 12:58    Onderwerp: Reageer met quote

Vrom schreef:

als je het niet laat weten aan de dealer denken ze dat alles opgelost is de laatste keer dat je langskwam en krijgt de monteur een pluim, terwijl hij het eigenlijk meerdere keren verknoeid heeft....Je zou er anderen miserie mee besparen....

Vrom

BerichtGeplaatst: Vr, 7 Mei. 2010, 13:19    Onderwerp: Reageer met quote

dirk pauwels schreef:
Vrom schreef:

als je het niet laat weten aan de dealer denken ze dat alles opgelost is de laatste keer dat je langskwam en krijgt de monteur een pluim, terwijl hij het eigenlijk meerdere keren verknoeid heeft....Je zou er anderen miserie mee besparen....

Denk je dat ik hen nog niet op de hoogte gebracht heb pleased

www.VROM-rijopleidingen.be
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Raketman

BerichtGeplaatst: Vr, 7 Mei. 2010, 17:40    Onderwerp: Reageer met quote

Ben wel eens benieuwd naar een eventueel antwoord wink3 ...

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Pagina 4 van 4

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: