Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
|
Naar boven |
|
 |
dirk pauwels
Geregistreerd op: 22-1-2009 Berichten: 526 Woonplaats: Sint-Niklaas
|
Geplaatst: Do, 6 Mei. 2010, 12:27 Onderwerp: |
|
|
mr wheely schreef: | wat mij opvalt is dat als je naar een goede dealer zou gaan met je ktm
(dus iemand met een oranje hart en geen dozen schuiver)
bijna niemand zoveel problemen zou hebben, want vooral de belgen hebben steeds terug kerende problemen of zijn niet content van hun dealer en moeten vaak terug met dezelfde problemen
ook in nederland zijn er genoeg dealers maar er steken er maar een paar met kop en vaandel boven uit.
dus tip zoek een goede dealer en niet zo 1 die 20 verschillende merken motoren verkoopt, schilt je een hoop frustratie.
btw de koppling blijft een probleem bij ktm dat is wel jammer
Joel smets heeft altijd ktms gereden met kabel koppling die had een schijthekel aan de hydaulische koppling van ktm en liet dat ombouwen
alleen weet ik niet of dit in de handel te krijgen is zo'n ombouw setje. |
Probleem is dat ie al naar een dealer gaat met een goeie reputatie. Denk wel dat die dealer recent wat personeelswsselingen gehad heeft of zo, want een vriend die er ook gaat gaf ook al aan dat er precies nie veel kennis meer aanwezig is. hopelijk maar tijdelijk. Ik zou toch maar eens contact met de dealer opnemen en uitleggen wat het probleem was, kan die zijn nitwit die aan de moto gekloot heeft een schop onder zijn kont geven....Wie niet leren wil moet voelen....
Dit zijn problemen die door een goede mechanieker in 1 keer moeten opgelost worden, anders scheelt er iets met de kennis van dienen typ....
_________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 756 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Do, 6 Mei. 2010, 16:40 Onderwerp: |
|
|
't Geeft eigenlijk stilaan de indruk dat er iets scheelt met het opleidingsniveau van de mecano's. In het algemeen en KTM-specifiek. KTM-België doet er ook niet veel aan precies, of ze pakken het verkeerd aan?
Die mecaniekers zouden minstens een paar fora moeten bestuderen, en leren van de doe-het-zelvers.
|
|
Naar boven |
|
 |
Gianni
Geregistreerd op: 20-3-2006 Berichten: 89
|
Geplaatst: Do, 6 Mei. 2010, 17:10 Onderwerp: |
|
|
Mannekes bekwaam techniekers vinden en als ge ze dan vind ze dan kunnen houden is vandaag de dag niet evident.
Doe daar dan nog eens een complexe techniek als het LC8 blok boven op en je weet waar je uit komt.
ik zit regelmatig in jury's van technische scholen en het is soms droevig om te merken hoe sterk het niveau achteruit gaat, ook worden in meer en meer scholen de praktijkvakken enorm afgebouwd waardoor het er niet beter op wordt.
je moet eens babbelen met een leraar in een technische school, die moeten echt karakter hebben, in Brussel zitten enkele idioten die reglementen en wijzigingen in het leerplan pompen die echt niet normaal meer zijn.
Doe daar nog eens bij dat er vanaf dit jaar jaarlijks meer werknemers op pensioen gaan dan dat er nieuwe afstuderen en besef dan maar dat we een moeilijke tijd tegemoet gaan.
Vaklui, stielmannen en goei techniekers zal een zeldzaamheid gaan worden neem het echt van me aan. Het begint nog maar pas
ter info;
Ken die dealer waar het over gaat erg goed en dat zijn correcte gasten, een jaar geleden heb ik er ook al met hen over gebabbeld en zij zagen de bui toen ook al hangen ...
|
|
Naar boven |
|
 |
dirk pauwels
Geregistreerd op: 22-1-2009 Berichten: 526 Woonplaats: Sint-Niklaas
|
Geplaatst: Do, 6 Mei. 2010, 17:50 Onderwerp: |
|
|
Blackbert schreef: | 't Geeft eigenlijk stilaan de indruk dat er iets scheelt met het opleidingsniveau van de mecano's. In het algemeen en KTM-specifiek. KTM-België doet er ook niet veel aan precies, of ze pakken het verkeerd aan?
Die mecaniekers zouden minstens een paar fora moeten bestuderen, en leren van de doe-het-zelvers. |
Qua motorfiets techniek is er volgens mij geen opleiding in Belgie in dagschool, tenzij op avondschool niveau (niets mis mee, trouwens..) Op dat vlak staan wij ver achter tegenover nederland denk ik.
Ik zie bijna nergens meer ervaren (lees oudere ) meccano's in de werkplaats, enkel nog jonge gastjes, al dan niet op leercontract. Heeft zeker te maken met de verloning, als eenvoudige arbeider verdien je tegenwoordig meer dan als goed opgeleide en gepassioneerde meccano...
Liever een kleine zaak, waar de zaakvoerder zelf sleutelt en met wie je persoonlijk te maken hebt ipv je probleem 7 keer te moeten uitleggen tegen de verkoper. magazijnier, werkplaatsverantwoordelijke (hallo?), poetsvrouw (kent er mss meer van dan die mechanieker die aan Vrom zijn motor gewerkt heeft)....
Ik ben best tevreden van mijn dealer, correcte service.
_________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
 |
Vrom
Geregistreerd op: 25-11-2008 Berichten: 188 Woonplaats: Schellebelle - B -
|
Geplaatst: Do, 6 Mei. 2010, 18:13 Onderwerp: |
|
|
Misschien heeft hij de originele koppelingspomp zonder het te weten vervangen door een andere kapotte ??
Bon, ik weet het niet en ik hoef het ook niet te weten. Het drukverlies in de koppeling is eruit en da's het belangrijkste.
_________________ Verantwoord jezelf nooit, uw vrienden hebben het niet nodig en uw vijanden geloven het toch nooit.
www.VROM-rijopleidingen.be |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Do, 6 Mei. 2010, 20:19 Onderwerp: |
|
|
Vrom schreef: | Misschien heeft hij de originele koppelingspomp zonder het te weten vervangen door een andere kapotte ??
Bon, ik weet het niet en ik hoef het ook niet te weten. Het drukverlies in de koppeling is eruit en da's het belangrijkste. |
het blijft slechte service als je terug moet omdat het de eerste keer niet is opgelost, ktm krijgt een slechte naam (lees maar op meerdere forums) maar het is de fout van de dealer, en dat is jammer.
ktm geeft wel cursussen maar te weinig het gaat ook bij hun om de verkoop aantallen.
er zijn maar een paar goede monteurs en daar kom je vroeg of laat toch bij terecht
|
|
Naar boven |
|
 |
dirk pauwels
Geregistreerd op: 22-1-2009 Berichten: 526 Woonplaats: Sint-Niklaas
|
Geplaatst: Vr, 7 Mei. 2010, 12:58 Onderwerp: |
|
|
Vrom schreef: | Misschien heeft hij de originele koppelingspomp zonder het te weten vervangen door een andere kapotte ??
Bon, ik weet het niet en ik hoef het ook niet te weten. Het drukverlies in de koppeling is eruit en da's het belangrijkste. |
als je het niet laat weten aan de dealer denken ze dat alles opgelost is de laatste keer dat je langskwam en krijgt de monteur een pluim, terwijl hij het eigenlijk meerdere keren verknoeid heeft....Je zou er anderen miserie mee besparen....
_________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
 |
Vrom
Geregistreerd op: 25-11-2008 Berichten: 188 Woonplaats: Schellebelle - B -
|
Geplaatst: Vr, 7 Mei. 2010, 13:19 Onderwerp: |
|
|
dirk pauwels schreef: | Vrom schreef: | Misschien heeft hij de originele koppelingspomp zonder het te weten vervangen door een andere kapotte ??
Bon, ik weet het niet en ik hoef het ook niet te weten. Het drukverlies in de koppeling is eruit en da's het belangrijkste. |
als je het niet laat weten aan de dealer denken ze dat alles opgelost is de laatste keer dat je langskwam en krijgt de monteur een pluim, terwijl hij het eigenlijk meerdere keren verknoeid heeft....Je zou er anderen miserie mee besparen.... |
Denk je dat ik hen nog niet op de hoogte gebracht heb
_________________ Verantwoord jezelf nooit, uw vrienden hebben het niet nodig en uw vijanden geloven het toch nooit.
www.VROM-rijopleidingen.be |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Vr, 7 Mei. 2010, 17:40 Onderwerp: |
|
|
Ben wel eens benieuwd naar een eventueel antwoord ...
_________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
|