lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Ervaring met aanhanger?
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Ties



Geregistreerd op: 12-5-2005
Berichten: 38
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo, 10 Jul. 2005, 12:38    Onderwerp: Ervaring met aanhanger? Reageer met quote

Hoi,

Ik overweeg de aanschaf van een aanhanger, omdat ik het prettig vind om met mijn auto naar de Alpen te rijden. Dan kun je wat meer bagage meenemen en bovendien vind ik het nogal saai rijden op de Autobahn.

Ik heb geen verstand van aanhangers. Waar moet ik op letten? Wielmaat? Afmetingen? Liefst koop ik zo´n opvouwbaar ding die je rechtop in je schuur kunt neerzetten. Zijn die goed?

Alle tips zijn van harte welkom!

Bedankt en hartelijke motorgroet van

ties
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Theo.nl



Geregistreerd op: 28-11-2004
Berichten: 736

BerichtGeplaatst: Zo, 10 Jul. 2005, 13:40    Onderwerp: Reageer met quote

Er was een paar weken geleden een test in Moto73 mbt aanhangers.

Je heb verschillende types,..en geremd en ongeremd.

Als je er eentje zoekt voor één motor en makkelijk opbergbaar zijn deze misschien handig !



http://www.vanvossen.nl/motortrailer.htm

of deze



http://www.foldycar.nl

_________________
"It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 10 Jul. 2005, 15:26    Onderwerp: Reageer met quote

tja, ik heb een oud brikje van een aanhanger, maar het werkt. staat gewoon buiten aan een slot.

over saai gesproken: rijden met aanhanger is pas saai.. vergeet niet dat je dan maar 80 mag in nederland! En als je dus geflitst wordt ben je al snel behoorlijk de klos.

Met de LC8 hoef je toch geen aanhanger meer? daarmee rij je zo in 1 ruk naar de alpen!

grts

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Zo, 10 Jul. 2005, 17:24    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vind het ook een heel gedoe hoor, opladen,afladen enz.

Ik gebruik de mijne alleen nog maar om de lc8 naar brouwer heen en weer te rijden.

Volgens mij moet je er op letten dat je er geen een koopt met van die autoped-bandjes (te kleine wielen dus) want dat gaat snel stuiteren als je wat harder gaat rijden.

die van mij heeft 10 inch bandjes, dat gaat mijnsinziens nog net.
Het is van oorsprong een boottrailer, later omgebouwd naar motortrailer.

Oh ja, als je iets koopt zonder goten, maar bv sleuven in de bodem voor je voorwiel, of een losse goot op de bodem, dan heb je eigenlijk een multifunctionele aanhanger, die je dus ook voor andere doelen kunt gebruiken.

Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 10 Jul. 2005, 17:34    Onderwerp: Reageer met quote

idd goeie opmerking van Daan: Let op de bandjes en een evt reservewiel!

Kleine bandjes stuiteren idd meer (alhoewel de mijne (ook 10", Mini wielen)) dat idd doet vooral als ie leeg is, maar ik daar geen last van heb smiley )
Maar het is wel veel lastiger om bandjes te krijgen voor dat soort rare maten. Een 13" 155 is natuurlijk heel makkelijk en goedkoop aan te komen (maatje voor renault 5, panda etcetc).

Verder moet je met gewicht e.d. er op letten dat ie achter je auto mag natuurlijk, (als je een lichte auto hebt).

Dat multifunctioneel is idd wel leuk, maar bodemplaten betekend meestal ook niet opvouwbaar... en in de praktijk doe je dat ombouwen niet zo snel denk ik.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Jeremiah



Geregistreerd op: 12-6-2006
Berichten: 62

BerichtGeplaatst: Zo, 28 Mrt. 2010, 15:52    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb ook een aanhanger gekocht om o.a.met de LC8 naar Italie te rijden, maar hebben jullie nog tips om de KTM vast te zetten. Spanbanden of ratelbanden aan kroonplaat of zo'n speciale over het stuur? En hoe zet je de achterkant vast een spanband over het zadel of aan de voetsteunen?
Het moet wel stevig staan 1200km heen en 1200 terug!

Grt FD

_________________
The desert is orange
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 28 Mrt. 2010, 16:08    Onderwerp: Reageer met quote

ik zet mijn motor altijd met minstens 4 banden vast:

2 aan de voorkant, 2 aan de achterkant en dan nog een kleinte aan het voorwiel tegen het rollen.

Koop spanbanden met haken, haak die aan je stuur en achter haak je ze aan de handvatten achter het zadel (of een kofferrek ofzo als je dat hebt).

Voor het aan het stuur kan je ook mooie sukken kopen die je om je handvat heen doet, en geen schade maken aan stuur handvatten en kabels.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Dwars



Geregistreerd op: 11-5-2008
Berichten: 207
Woonplaats: daar in ut bronsgroen eikenhout

BerichtGeplaatst: Zo, 28 Mrt. 2010, 18:34    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb deze (nog) in de aabieding € 750,-

http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=3035

_________________
jaja joa
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
highrider



Geregistreerd op: 20-6-2006
Berichten: 224
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo, 28 Mrt. 2010, 19:36    Onderwerp: Reageer met quote

Voor zo een lange rit adviseer ik minimaal 13" velgen en bandjes. Onlangs de trailer omgebouwd van 13" naar 10" om een lagere instap te krijgen en de trailer makkelijker te laten kantelen maar dat verschil in rijkwaliteiten merk je heel goed. Voor lange ritten gaan er dus andere spatborden op en de 13" eronder.

Bandenkeuze voor 13 / 14 en 15" is ook vele malen groter en goedkoper. idea2

Stabiliteit en een goede afrolsnelheid lijken me de eerste vereisten.

_________________
Nog steeds 750 ST zal het ooit een KTM worden. Ja per 16-06-2008 een mooie oranje erbij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Zo, 28 Mrt. 2010, 20:00    Onderwerp: Reageer met quote

alle 3 mijn lc888 heb ik diverse keren met aanhanger vervoerd,
(niet omdat ze kapot waren hoor wink3 ).

voorkant:
spanriemen met haken en onderaan van die zelfsluitende carabijnhaken,
omdat een gewone haak bij evt slapkomen van een riem uit het oog kan "vallen".( heb ik echt waar al een keer meegemaakt sad3 )
de ktm spanriemen die je bij elke dealer kunt kopen zijn mooi breed en hebben ook die carabijnhaken aan de onderkant.
(er is ook een uitvoering zonder die carabijnhaken).

fietsen met een kuip zet ik nooit vast aan het stuur, maar met stropjes om de onderste kroonplaat heen, en dan de haak van de riem er in.
(dan schuren de riemen iig niet tegen de kuip aan).

Achterkant: 2 afzonderlijke riemen gebruiken, en bv aan de duovoetsteun beugels of aan het kofferrek, even met je bovenlichaam op het zadel de vering inpompen, en tegelijk de banden aantrekken, de banden staan dus eigenlijk strak door de vering van de motor ( geldt ook voor de voorkant)
nooit 1 riem over het zadel, je deukt alleen maar het zadel in, en door het gejutter schuurt het zadel als het ware onder de riem door, en staat de achterkant niet stabiel.

Ratelriemen vind ik onhandig en overbodig, want door het gedeeltelijk inpompen van de vering komen de trekbanden strak zat te staan.

hier een plaatje van m'n saris aanhanger, multifunctioneel, want de wielgoot zit slechts met 1 centrale bout vast, is dus snel verwijderd als de aanhanger voor andere doeleinden gebruikt moet worden, ook de vloerogen heb ik verzonken gemaakt, zodat de laadvloer volkomen vlak is.

op de foto hangen er riemen over het zadel heen, maar dat zijn slechts de uiteinden, (staat geen spanning op).

vuistregel is dus, gebruik de vering van de motor om de boel strak te houden, dus ook niet op de bok zetten of de zijstandaard gebruiken.
laat de riemen nergens langs schuren, want hoe onbenullig het er ook uitziet, over een afstand van 1200km kan je riem mooi doorschuren.



nieuwe fiets 002.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  219.09 KB
 Weergegeven:  895 keer

nieuwe fiets 002.jpg



_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
TRX



Geregistreerd op: 30-5-2009
Berichten: 234
Woonplaats: de westhoek

BerichtGeplaatst: Do, 29 Apr. 2010, 0:47    Onderwerp: Reageer met quote

Daan schreef:

spanriemen met haken en onderaan van die zelfsluitende carabijnhaken,
omdat een gewone haak bij evt slapkomen van een riem uit het oog kan "vallen".( heb ik echt waar al een keer meegemaakt sad3 )
de ktm spanriemen die je bij elke dealer kunt kopen zijn mooi breed en hebben ook die carabijnhaken aan de onderkant.




Idd, heb het al meer dan eens gezien dat gewone haken losschieten...

Ik vervoer mijn circuitmoto's zo'n 20 à 30 maal per jaar en gebruik wel altijd van die ratelriemen. In mijn bestelwagen heb ik zo'n wielklem, dus gewoon motor er inrijden, 2 spanriemen (met ratel) rond het balhoofd en gewoon naar de zijkant van de bestelwagen zodat em niet heen en weer kan bewegen, wielklem doet de rest.
Achteraan leg ik gewoon een riem rond mijn achterwiel zodat dit niet heen en weer kan.

Als ik nog eens een motorfiets vervoer met de aanhangwagen doe ik 2 riemen rond ofwel het T-stuk of rond het stuur (clip-ons) en zo naar de voorkant/beneden van de aanhanger.
Om de achterzijde vast te zetten deed ik het zelfde als in de bestelwagen, gewoon een riem rond het achterwiel zodat ie niet kan bewegen. Heb daar nog nooit problemen mee gehad. De meeste andere gebruiken idd de voetsteunen of leggen een riem over de achterbrug.
Het hangt er allemaal een beetje vanaf welke moto je hebt, hoe groot de kuipen zijn enzo....

_________________
Voor al uw foto's : www.im-design.be wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
KTM_FAN



Geregistreerd op: 19-2-2008
Berichten: 321

BerichtGeplaatst: Do, 29 Apr. 2010, 8:33    Onderwerp: aanhanger Reageer met quote

Nou,

Ik ben erg te spreken over de MOTOLUG. www.motolug.nl

Extreem klein opvouwbaar en rijdt prima, ook bij 120-130. Je merkt niet eens dat ie erachter zit. Flitsen is wel een probleem, ben benieuwd of ik er nog 1tje binnenkrijg van afgelopen zaterdag. das minder. 80 is zoooo saai.

Maar goed, ik moest helaas wel zo'n ding kopen omdat ik gewoon geen ruimte heb voor een normale. En met de 690 ga ik niet 150 km op noppen rijden op de snelweg. Stuiteren doet de aanhanger niet. 8" wielen geloof ik. Wel prijzig, maar erg makkelijk in de omgang. Binnen een kwartier van opgevouwen omgetoverd tot een aanhanger met motor erop.

Ze komen ook wel tweede hands voorbij. Zag er nog 1 voor 700 euri een tijdje terug.

_________________
KTM-FAN
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dirk pauwels



Geregistreerd op: 22-1-2009
Berichten: 526
Woonplaats: Sint-Niklaas

BerichtGeplaatst: Do, 29 Apr. 2010, 12:46    Onderwerp: Reageer met quote

Het blijft zonde natuurlijk, een reismotor op de aanhangwagen....
Nadelen:
-Je moet een plaatsje vinden voor auto en aanhangwagen veilig te stellen
-auto + aanhangwagen verbruikt meer
- je moet evengoed nog zelf rijden, dus rusten kan je niet
- Files....
- Meer bagage meenemen dan je op de motor kan aanbrengen kan je toch niet
-Saai- saai- saai....

Voordelen:
???

Stippel een leuke route uit met zo weinig mogelijk autostrade en doe de trip met de motor, doe ik al 26 jaar meerdere keren per jaar.
(enkel voor circuit of verplaatsing naar offroad terrein ging de motor op de aanhangwgn of in de bestelwagen)

als je toch een aanhangding wil aanschaffen:
- koop 2de hands, zijn er genoeg te koop, of huur eentje kost ook geen fortuinen
- zorg voor 13" wielen, op lange autostrade ritten krijgen die kleine bandjes het zwaar te verduren + 13" is goedkoper ivm banden
- absoluut een reservewiel meenemen
- zorg voor een lange, stevige oprijplank. De goten die meegeleverd worden zijn meestal enkel voor crossmotoren geschikt. Ik had zelf een brede plank gemaakt bestaande uit ijzeren kokerprofielen met 3.5mm gewafelde alu platen erop. hoe langer de plank, hoe makkelijker de moto op de aanhangwagen te duwen is (als alles ok is rij je makkelijk de moto op de aanhangwgn terwijl je zelf ernaast meestapt, maar als ie defect is wordt het duwen) Geen opstaande randjes aan de zijkant vd oprijplank/goot, als je motor niet recht op de goot/plank staat, zal de plank door die opstaande randjes kantelen.......
- plank niet veel langer dan de lengte vd aanhangwagen nemen, je moet ze nog kunnen meenemen ook hé
- indien mogelijk is een dichte laadvloer met goten ideaal, veel motoaanhangwgns hebben een open vloer, makkelijk om van de balken te vallen, onhanding als je dan nog een moto in je handen hebt...
-oppassen als je de motor in de veren trekt, keerringen voorvork kunnen daar niet tegen, effe ontluchten dan.
- banden niet over zadel, 5 spanbanden gebruiken, 1tje om voorwiel naar voren te trekken, 2 om voorkant te stabiliseren en 2 achteraan (bevest voetst) waarmee je de moto lichtjes naar achter trekt
Je kan overwegen om de motor niet in de veren te trekken door niet aan kroonplaat of t stuk vast te leggen maar tussen de vooras en vorkbeen onderkant, wel effe uitproberen of ie dan nog stabiel staat.
- en tot slot regelmatig effe stoppen om de banden aan te trekken.....

al dat gedoe....rij toch gewoon met je moto naar de alpen man....

_________________
Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vonkenboer



Geregistreerd op: 4-12-2009
Berichten: 473
Woonplaats: omgeving Eindhoven

BerichtGeplaatst: Do, 29 Apr. 2010, 17:11    Onderwerp: Reageer met quote

dirk pauwels schreef:
Het blijft zonde natuurlijk, een reismotor op de aanhangwagen....
Nadelen:
-Je moet een plaatsje vinden voor auto en aanhangwagen veilig te stellen
-auto + aanhangwagen verbruikt meer
- je moet evengoed nog zelf rijden, dus rusten kan je niet
- Files....
- Meer bagage meenemen dan je op de motor kan aanbrengen kan je toch niet
-Saai- saai- saai....

Voordelen:
???
al dat gedoe....rij toch gewoon met je moto naar de alpen man....


Ik deel deze menig niet

Mij als voorbeeld:

Ik ga al een paar jaar met auto+motor aanhanger op vakantie
Reden: Mijn vriendin wil niet dagelijks motor rijden.
Zij wil zon, ik wil water+bergen.
Maar als ik toch in de buurt zit wil ik wel enkele dagen daar in de buurt wat passen nemen.
Dus voor Ons is het een compromie.
De auto volladen met zoveel mogelijk spullen aanhanger met motor erachter.
Tent opslaan op een camping en omdat wij met de auto zijn (en dus zat spullen bij hebben) kunnen wij ons zelf zo gemakkelijk mogelijk maken.


En Ik denk niet dat ik de enigste ben, die met het zelfde dilema zit.

En die halve tank brandstof extra en extra banden slijtage... daar lig ik niet wakker van
En file.... als je maar vroeg genoeg vertrekt heb je er weinig last van.


Ik heb overigens haar kunnen overtuigen dus dit jaar wordt wel voor het eerst een volledige motor vakantie, maar dat terzijde.

_________________
990SMT 2010-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Hydrazine



Geregistreerd op: 9-9-2006
Berichten: 294
Woonplaats: Almere-Binnen

BerichtGeplaatst: Do, 29 Apr. 2010, 20:02    Onderwerp: Ervaring met aanhanger..? Reageer met quote

http://www.vanvossen.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif