Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
demito

|
Geplaatst: Zo, 14 Mrt. 2010, 22:39 Onderwerp: Advies gevraagd: trekken en snokken na groot onderhoud |
|
|
De context:
Motor is binnengeweest voor onderhoud 15k met het volgende resultaat:
-350 cc olie teveel. Da's al de 2de keer op rij...
-bovendien zonder vragen of verwittigen 10W40 halfsyntheet ingekapt
-olielek, bourrage van de oliezeef zat niet goed, mogen terugkeren
-moto was eerst niet klaar op het afgesproken moment, zonder verwittigen. Te laat op mijn afspraak
-banden stonden veel te hard (2.7 en 2.9)
-ketting bungelde veel te slap
Bovenstaande is niet leuk maar ondertussen verholpen.
Bijkomend probleem is iets vervelender:
Vroeger:
Mijn 2009 990 adventure reed voordien "sweet as a daisy". Ik had zo'n speciale throttle cam,akra's en een akra mapping. 16 tands voor. Gasrespons super en controleerbaarheid geweldig.
Nu:
De motor trekt en snokt in lage toeren, verbruikt meer en heeft last van on-off. Trekt niet zoals voorheen en de uitlaat ploft bij gas dicht.
Wat ik dacht:
Ik dacht aan de volgende 2 mogelijkheden:
-slechte synchro van de gasklephuizen
-ze hebben er ongevraagd een andere mapping ingestopt
Mijn vraag aan jullie (de kern van mijn post):
Iemand een andere suggestie?
Tnx
T _________________ Husqvarna 701 enduro

Laatst aangepast door demito op Ma, 22 Mrt. 2010, 9:42, in totaal 6 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
 |
Aleph

Geregistreerd op: 27-11-2007 Berichten: 888 Woonplaats: Flanders Fields
|
Geplaatst: Zo, 14 Mrt. 2010, 22:42 Onderwerp: |
|
|
Moest ge nu nog zeggen bij wie dat was, dan zou uw commentaar nog een educatieve waarde hebben, nu echter ....  _________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
 |
demito

|
Geplaatst: Zo, 14 Mrt. 2010, 22:49 Onderwerp: |
|
|
Motorcycle Boy schreef: | Moest ge nu nog zeggen bij wie dat was, dan zou uw commentaar nog een educatieve waarde hebben, nu echter ....  |
Eerst mijn probleem diagnostiseren en verhelpen.
PS. langsgeweest bij Warrant. Klein, professioneel. De volgende keer ga ik daar... _________________ Husqvarna 701 enduro

Laatst aangepast door demito op Ma, 22 Mrt. 2010, 9:54, in totaal 2 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
 |
f@zertje
|
Geplaatst: Ma, 15 Mrt. 2010, 7:58 Onderwerp: |
|
|
Het kan zijn dat de accu los geweest is
probeer een
Kontakt aanzetten, ff wachten tot alles stil staat en dan 1 maal gashandel van dicht naar vol open en weer dicht draaien.
Daarna kontakt weer afzetten, dit is inleren gasklep.
Daarna koud starten en 15 minuten laten lopen zonder wat aan te raken, daarna afzetten, dit is inleren ecu.
Ik had vorige week het zelfde met de 690, en het schijnt dat de inleer procudure voor alle ktm inspuiters gelijk is . _________________ GS 1200LC rally 2018 |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
|
Geplaatst: Ma, 15 Mrt. 2010, 12:46 Onderwerp: |
|
|
Ik weet al waar je geweest bent
Mij zien ze daar ook niet meer terug...
Doen ze bij Warrant ook de 2-cilinders? _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

|
Geplaatst: Ma, 15 Mrt. 2010, 13:29 Onderwerp: |
|
|
Knalt en ploft, snokkerig rijden....
Beziet nekeer alles rond uw luchtfilterkast :
- Zit het filter er tegoei in
- Geen loshangende of afgebroken aansluitingen van het SAS (zowel bij mij als bij Lietje gebeurd ) aan de luchtfilterkast
- Zitten de gasklephuizen proper gemonteerd (diep genoeg op de koppen geduwd) en zijn alle spanringen correct aangedraaid ? Ge kunt daar aan door die 2 dekselkes opzij in de luchtfilterkast eens los te draaien
Ik zou mijn geld daar ergens opzetten ...
Mapping veranderd lijkt mij sterk maar niet onmogelijk, aan de synchro kunt ge niks doen. _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
demito

|
Geplaatst: Ma, 15 Mrt. 2010, 16:23 Onderwerp: |
|
|
Ik heb het luchtfilter er eens uitgehaald. Niks raars te zien. Alles sluit mooi aan, ook de SAS buizerij ontkoppeld en teruggeplaatst. Niettegenstaande heb ik de indruk dat hij nu iets beter loopt, of het kan tussen de oren zitten ook Ik heb er amper 10 km mee gereden en ik had teveel fun door al de autos aan de lichten op de alom gekende Belgische sociaal aanvaarde manier voorbij te vlammen .
Maar, maar, maar... Al onderzoekend ontdekt ne mens al eens iets :
-Achter mijn airbox zit een niet aangsloten twee pins fiche. Wasda?
-Als ik mijn hand achter de uitlaten houd (koude motor...), geeft de rechtse duidelijk meer druk dan de linkse. Isdanormaal?
-Het achterste gasklephuis en de gasklep vertoonde duidelijk meer zwarte afzetting dan de voorste. Oekanda?
Als er iemand lumineuze ideeën of commentaren heeft, hou u vooral niet in.
Mille fois merci et jusque dans le virage
 |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

|
Geplaatst: Ma, 15 Mrt. 2010, 16:41 Onderwerp: |
|
|
demito schreef: | Maar, maar, maar... Al onderzoekend ontdekt ne mens al eens iets :
-Achter mijn airbox zit een niet aangsloten twee pins fiche. Wasda?
|
Draadkleurtjes per toeval roze(of zoiets )-groen ?
Daar mag normaal gezien niks zomaar loshangen, het enige wat loshangt van connector is de aansluiting voor de diagnose en die zit in de ABS-kast.
Beetje verschil in afzetting kan, want bij een lengtegeplaatste V-twin heeft de achterste cylinder niet zelden een andere afstelling dan de voorste. _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
demito

|
Geplaatst: Ma, 15 Mrt. 2010, 16:50 Onderwerp: |
|
|
Raketman schreef: |
Draadkleurtjes per toeval roze(of zoiets )-groen ?
|
Zo zwart als maar kan zijn. En met zo een metalen zekeringsbeugeltje...
Ik heb het al gevonden: een of ander beluchtingsklepje dat alleen op US bikes zit.
cfr ook
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=2462
De tweede foto...
 |
|
Naar boven |
|
 |
dirk pauwels
|
Geplaatst: Di, 16 Mrt. 2010, 14:11 Onderwerp: |
|
|
demito schreef: |
-Als ik mijn hand achter de uitlaten houd (koude motor...), geeft de rechtse duidelijk meer druk dan de linkse. Isdanormaal?
-Het achterste gasklephuis en de gasklep vertoonde duidelijk meer zwarte afzetting dan de voorste. Oekanda?
T |
Die uitlaten komen toch bijeen vooraleer ze terug opsplitsen hé, dan zou je normaal niet verwachten dat bv de linkse uitlaatdemper bij een bepaalde cilinder hoort.
Achterste cilinder bij een Vtwin staat altijd wat rijker. Je kan tune up of zo gebruiken of iets van wyns, dat werkt meestal goed bij aanlading (als je tank bijna leeg is, compleet busje inkappen, goed geconcentreerd)
bij gebruik van die cleaners wel oppassen of het ok is voor de katalysator
Als de problemen na een groot onderh begonnen zijn kan het bv een geknepen slangetje zijn, of een mapping update die slecht is uitgevoerd, of zelfs kleppen die slecht geregeld zijn. Probeer eens te zien of de bougies er normaal uit zien?
Het zijn geen makkelijke moto's om aan te werken..... _________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
 |
Guus

|
Geplaatst: Do, 18 Mrt. 2010, 19:34 Onderwerp: |
|
|
Bij hebben ze bij de laatste beurt ongevraagd een sportmapping erin gezet. Omdat er Akra's gemonteerd zijn. Van mij had het niet gehoeven. Dit heeft wel ietsiepietsie effect op het rijgedrag, maar zou niet in de mate die jij beschrijft moeten zijn.
Ploffen deed mijn uitlaat ook. Vóór mijn kleppen gesteld werden. Na de beurt liep hij juist mooier. Wellicht hebben ze hier ook aan gemorreld? Bij 15 k zouden ze dat wel moeten doen, maar dan goed.
Wellicht is het de som der delen die je fiets vernaggelen. _________________ Het hebben van de zaak (oranje Adv. 990, 2006) is niet altijd het einde van het vermaak! |
|
Naar boven |
|
 |
papa
|
Geplaatst: Do, 18 Mrt. 2010, 20:15 Onderwerp: |
|
|
zijn de kleppen gesteld als dat zo is zal de nokas niet goet staan |
|
Naar boven |