lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Advies gevraagd: trekken en snokken na groot onderhoud

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
demito



Geregistreerd op: 25-8-2009
Berichten: 881
Woonplaats: Overijse

BerichtGeplaatst: Zo, 14 Mrt. 2010, 22:39    Onderwerp: Advies gevraagd: trekken en snokken na groot onderhoud Reageer met quote

De context:

Motor is binnengeweest voor onderhoud 15k met het volgende resultaat:

-350 cc olie teveel. Da's al de 2de keer op rij...
-bovendien zonder vragen of verwittigen 10W40 halfsyntheet ingekapt
-olielek, bourrage van de oliezeef zat niet goed, mogen terugkeren
-moto was eerst niet klaar op het afgesproken moment, zonder verwittigen. Te laat op mijn afspraak thumbsdown
-banden stonden veel te hard (2.7 en 2.9)
-ketting bungelde veel te slap

Bovenstaande is niet leuk maar ondertussen verholpen.

Bijkomend probleem is iets vervelender:

Vroeger:
Mijn 2009 990 adventure reed voordien "sweet as a daisy". Ik had zo'n speciale throttle cam,akra's en een akra mapping. 16 tands voor. Gasrespons super en controleerbaarheid geweldig. thumbsup

Nu:
De motor trekt en snokt in lage toeren, verbruikt meer en heeft last van on-off. Trekt niet zoals voorheen en de uitlaat ploft bij gas dicht. veryangry2 veryangry2 veryangry2

Wat ik dacht:
Ik dacht aan de volgende 2 mogelijkheden:
-slechte synchro van de gasklephuizen
-ze hebben er ongevraagd een andere mapping ingestopt

Mijn vraag aan jullie (de kern van mijn post):
Iemand een andere suggestie?


Tnx

T

_________________
Husqvarna 701 enduro


Laatst aangepast door demito op Ma, 22 Mrt. 2010, 9:42, in totaal 6 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Aleph



Geregistreerd op: 27-11-2007
Berichten: 888
Woonplaats: Flanders Fields

BerichtGeplaatst: Zo, 14 Mrt. 2010, 22:42    Onderwerp: Reageer met quote

Moest ge nu nog zeggen bij wie dat was, dan zou uw commentaar nog een educatieve waarde hebben, nu echter .... uhoh
_________________
mijn nieuwe nick is Muug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
demito



Geregistreerd op: 25-8-2009
Berichten: 881
Woonplaats: Overijse

BerichtGeplaatst: Zo, 14 Mrt. 2010, 22:49    Onderwerp: Reageer met quote

Motorcycle Boy schreef:
Moest ge nu nog zeggen bij wie dat was, dan zou uw commentaar nog een educatieve waarde hebben, nu echter .... uhoh


Eerst mijn probleem diagnostiseren en verhelpen.

PS. langsgeweest bij Warrant. Klein, professioneel. De volgende keer ga ik daar...

_________________
Husqvarna 701 enduro


Laatst aangepast door demito op Ma, 22 Mrt. 2010, 9:54, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
f@zertje



Geregistreerd op: 19-7-2006
Berichten: 341
Woonplaats: Oirschot

BerichtGeplaatst: Ma, 15 Mrt. 2010, 7:58    Onderwerp: Reageer met quote

Het kan zijn dat de accu los geweest is

probeer een

Kontakt aanzetten, ff wachten tot alles stil staat en dan 1 maal gashandel van dicht naar vol open en weer dicht draaien.
Daarna kontakt weer afzetten, dit is inleren gasklep.

Daarna koud starten en 15 minuten laten lopen zonder wat aan te raken, daarna afzetten, dit is inleren ecu.

Ik had vorige week het zelfde met de 690, en het schijnt dat de inleer procudure voor alle ktm inspuiters gelijk is .

_________________
GS 1200LC rally 2018
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1157
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Ma, 15 Mrt. 2010, 12:46    Onderwerp: Reageer met quote

Ik weet al waar je geweest bent smiley
Mij zien ze daar ook niet meer terug...

Doen ze bij Warrant ook de 2-cilinders?

_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Ma, 15 Mrt. 2010, 13:29    Onderwerp: Reageer met quote

Knalt en ploft, snokkerig rijden....

Beziet nekeer alles rond uw luchtfilterkast :

- Zit het filter er tegoei in
- Geen loshangende of afgebroken aansluitingen van het SAS (zowel bij mij als bij Lietje gebeurd rolleyes4 ) aan de luchtfilterkast
- Zitten de gasklephuizen proper gemonteerd (diep genoeg op de koppen geduwd) en zijn alle spanringen correct aangedraaid ? Ge kunt daar aan door die 2 dekselkes opzij in de luchtfilterkast eens los te draaien

Ik zou mijn geld daar ergens opzetten goofy ...

Mapping veranderd lijkt mij sterk maar niet onmogelijk, aan de synchro kunt ge niks doen.

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
demito



Geregistreerd op: 25-8-2009
Berichten: 881
Woonplaats: Overijse

BerichtGeplaatst: Ma, 15 Mrt. 2010, 16:23    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb het luchtfilter er eens uitgehaald. Niks raars te zien. Alles sluit mooi aan, ook de SAS buizerij ontkoppeld en teruggeplaatst. Niettegenstaande heb ik de indruk dat hij nu iets beter loopt, of het kan tussen de oren zitten ook rolleyes4 Ik heb er amper 10 km mee gereden en ik had teveel fun door al de autos aan de lichten op de alom gekende Belgische sociaal aanvaarde manier voorbij te vlammen grin2 .

Maar, maar, maar... Al onderzoekend ontdekt ne mens al eens iets dozey :

-Achter mijn airbox zit een niet aangsloten twee pins fiche. Wasda?
-Als ik mijn hand achter de uitlaten houd (koude motor...), geeft de rechtse duidelijk meer druk dan de linkse. Isdanormaal?
-Het achterste gasklephuis en de gasklep vertoonde duidelijk meer zwarte afzetting dan de voorste. Oekanda?

Als er iemand lumineuze ideeën of commentaren heeft, hou u vooral niet in.

Mille fois merci et jusque dans le virage


T

_________________
Husqvarna 701 enduro
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Ma, 15 Mrt. 2010, 16:41    Onderwerp: Reageer met quote

demito schreef:
Maar, maar, maar... Al onderzoekend ontdekt ne mens al eens iets dozey :

-Achter mijn airbox zit een niet aangsloten twee pins fiche. Wasda?


Draadkleurtjes per toeval roze(of zoiets thinking )-groen ?
Daar mag normaal gezien niks zomaar loshangen, het enige wat loshangt van connector is de aansluiting voor de diagnose en die zit in de ABS-kast.

Beetje verschil in afzetting kan, want bij een lengtegeplaatste V-twin heeft de achterste cylinder niet zelden een andere afstelling dan de voorste.

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
demito



Geregistreerd op: 25-8-2009
Berichten: 881
Woonplaats: Overijse

BerichtGeplaatst: Ma, 15 Mrt. 2010, 16:50    Onderwerp: Reageer met quote

Raketman schreef:

Draadkleurtjes per toeval roze(of zoiets thinking )-groen ?


Zo zwart als maar kan zijn. En met zo een metalen zekeringsbeugeltje...
Ik heb het al gevonden: een of ander beluchtingsklepje dat alleen op US bikes zit.
cfr ook
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=2462
De tweede foto...

T

_________________
Husqvarna 701 enduro
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
dirk pauwels



Geregistreerd op: 22-1-2009
Berichten: 526
Woonplaats: Sint-Niklaas

BerichtGeplaatst: Di, 16 Mrt. 2010, 14:11    Onderwerp: Reageer met quote

demito schreef:

-Als ik mijn hand achter de uitlaten houd (koude motor...), geeft de rechtse duidelijk meer druk dan de linkse. Isdanormaal?
-Het achterste gasklephuis en de gasklep vertoonde duidelijk meer zwarte afzetting dan de voorste. Oekanda?
T


Die uitlaten komen toch bijeen vooraleer ze terug opsplitsen hé, dan zou je normaal niet verwachten dat bv de linkse uitlaatdemper bij een bepaalde cilinder hoort.
Achterste cilinder bij een Vtwin staat altijd wat rijker. Je kan tune up of zo gebruiken of iets van wyns, dat werkt meestal goed bij aanlading (als je tank bijna leeg is, compleet busje inkappen, goed geconcentreerd)
bij gebruik van die cleaners wel oppassen of het ok is voor de katalysator

Als de problemen na een groot onderh begonnen zijn kan het bv een geknepen slangetje zijn, of een mapping update die slecht is uitgevoerd, of zelfs kleppen die slecht geregeld zijn. Probeer eens te zien of de bougies er normaal uit zien?
Het zijn geen makkelijke moto's om aan te werken.....

_________________
Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Guus



Geregistreerd op: 15-6-2008
Berichten: 399
Woonplaats: Velp

BerichtGeplaatst: Do, 18 Mrt. 2010, 19:34    Onderwerp: Reageer met quote

Bij hebben ze bij de laatste beurt ongevraagd een sportmapping erin gezet. Omdat er Akra's gemonteerd zijn. Van mij had het niet gehoeven. Dit heeft wel ietsiepietsie effect op het rijgedrag, maar zou niet in de mate die jij beschrijft moeten zijn.

Ploffen deed mijn uitlaat ook. Vóór mijn kleppen gesteld werden. Na de beurt liep hij juist mooier. Wellicht hebben ze hier ook aan gemorreld? Bij 15 k zouden ze dat wel moeten doen, maar dan goed.

Wellicht is het de som der delen die je fiets vernaggelen.

_________________
Het hebben van de zaak (oranje Adv. 990, 2006) is niet altijd het einde van het vermaak!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
papa



Geregistreerd op: 10-8-2007
Berichten: 20

BerichtGeplaatst: Do, 18 Mrt. 2010, 20:15    Onderwerp: Reageer met quote

zijn de kleppen gesteld als dat zo is zal de nokas niet goet staan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif