lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

hoger koelvloeistofniveau
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
dukerider



Geregistreerd op: 21-8-2005
Berichten: 566
Woonplaats: wuustwezel Belgie

BerichtGeplaatst: Ma, 15 Mrt. 2010, 11:49    Onderwerp: Reageer met quote

TRX ik lees een beetje eerder in het topic dat je het reservoir bijgevuld hebt "tot net onder MAX"
Het niveau bij koude motor mag maximum halfvol zijn, anders kan het zijn dat het bij warme motor te hoog komt en hij het er ook uitgooit.
Bij mij staat het altijd tussen "MIN en halfvol" bij koude motor, bij warme motor staat het dan tot MAX of er net onder.

_________________
RON



'23 890 SMT



Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
TRX



Geregistreerd op: 30-5-2009
Berichten: 234
Woonplaats: de westhoek

BerichtGeplaatst: Ma, 15 Mrt. 2010, 20:32    Onderwerp: Reageer met quote

Het lijkt me toch eerder een probleem te zijn dat het radiatordop altijd vuil wordt....

En waar is dan verdikke de logica als je je reservoir al niet mag vullen tot aan het streepje van max ? idea2 stars

_________________
Voor al uw foto's : www.im-design.be wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
TRX



Geregistreerd op: 30-5-2009
Berichten: 234
Woonplaats: de westhoek

BerichtGeplaatst: Ma, 15 Mrt. 2010, 20:32    Onderwerp: Reageer met quote

Raketman schreef:
TRX schreef:
Pfff, heb nu 5.500km met mijn KTM (gekocht op 9.300 en heb er nu 14.800)en heb koppelingspomp en voorvorkdichtingen mogen vervangen, al 2 maal koelvloeistof uitgesmeten, wat is het volgende ?


Maar allez, waar gij nu over klaagt...

Azo een paar prutskes, da's toch niks ?

grin


Ik hoop dat het bij prutskes blijft en dat ik geen 2e raketman-moto te pakken heb lipsrsealed2 . (niet persoonlijk opvatten é grin )

_________________
Voor al uw foto's : www.im-design.be wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
dirk pauwels



Geregistreerd op: 22-1-2009
Berichten: 526
Woonplaats: Sint-Niklaas

BerichtGeplaatst: Di, 16 Mrt. 2010, 13:43    Onderwerp: Reageer met quote

TRX schreef:
Het lijkt me toch eerder een probleem te zijn dat het radiatordop altijd vuil wordt....

En waar is dan verdikke de logica als je je reservoir al niet mag vullen tot aan het streepje van max ? idea2 stars


Bij waterkoeling en zeker bij een "koker" zoals de LC8 hoef je eigenlijk het expansie vatje niet boven min te vullen. als de boel opwarmt moet de vloeistof in het circuit tijdelijk ergens naar toe kunnen, daar dient dan dat expansie vat voor. De vereiste koelvloeistof zit in het circuit, alles wat in het vatje zit is eigenlijk maar "reserve"

Ik had het na de 1000km beurt en de eerste lange, sportieve rit...Overtollige vloeistof liep eruit, nooit bijgevuld, sindsdien geen lekken meer gehad.

_________________
Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif