Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 1 Mrt. 2010, 21:41 Onderwerp: |
|
|
dat kan.. je kunt je gewoon aanmelden voor een rondleiding in de fabriek volgens mij (ik ben er al eens geweest).
Je moet dan wel timen, want ze bouwen niet vol continue LC8-en. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
ivanbase

Geregistreerd op: 6-6-2009 Berichten: 631
|
Geplaatst: Ma, 1 Mrt. 2010, 21:41 Onderwerp: |
|
|
thx voor de tips guys
tinnemans ben ik nog niet geweest, wel al bij brezan, heuts en greythuizen gekeken... die hadden ze niet.
maar als ik het zo hoor is het toch niet intressant om zo'n tangen en bandjes op voorraad te nemen... dealer kan idd achteraf altijd nog een ori plaatsen bij t volgend nazicht indien nodig.
dus vandaag ffe een rvs ring erom gedaan, morgen alles weer monteren, vullen en dan zal't wel in orde zijn...
tis een hobby eh... aan zo'n handgemaakte fiets kan je tenminste nog ns wat zelf doen  |
|
Naar boven |
|
 |
KTM_FAN

Geregistreerd op: 19-2-2008 Berichten: 321
|
Geplaatst: Di, 2 Mrt. 2010, 9:30 Onderwerp: foutje bedankt |
|
|
’t Blijft natuurlijk zuur zulke akkevietjes, zeker als je een nagelnieuwe motor hebt gekocht…. Hoop voor je dat het verder rustig blijft. _________________ KTM-FAN |
|
Naar boven |
|
 |
ivanbase

Geregistreerd op: 6-6-2009 Berichten: 631
|
Geplaatst: Di, 2 Mrt. 2010, 9:53 Onderwerp: |
|
|
tja... is zo, zeker op de moment zelf... maar tot nu toe is't gelukkig (hout vasthouden) gebeurd op korte dagtripjes... en nog garantie en gratis afslepen(takel).
nu weet ik waarom ktm er dat gratis bij doet
toch nog maar ns volledig alle punten nakijken op maandagmorgenfoutjes... |
|
Naar boven |
|
 |
ivanbase

Geregistreerd op: 6-6-2009 Berichten: 631
|
Geplaatst: Do, 4 Mrt. 2010, 12:10 Onderwerp: |
|
|
ok,
gisteren nog ffe een deftige momentsleutel(hazet) gaan bijkopen van 4 tem 45KN en alles nagekeken, vloeistoffen ververst, filters schoongemaakt... zag er gelukkig allemaal nog goed uit. (geen lekke koppakking)
hier en daar en boutje gevonden wat niet meer vast zat... de rest gecontroleerd, schoon gemaakt en rijden maar...
niets meer op aan te merken.. paard is weer blij
grtz |
|
Naar boven |
|
 |
dirk pauwels
Geregistreerd op: 22-1-2009 Berichten: 526 Woonplaats: Sint-Niklaas
|
Geplaatst: Do, 4 Mrt. 2010, 17:29 Onderwerp: |
|
|
ivanbase schreef: | thx voor de tips guys
tinnemans ben ik nog niet geweest, wel al bij brezan, heuts en greythuizen gekeken... die hadden ze niet.
maar als ik het zo hoor is het toch niet intressant om zo'n tangen en bandjes op voorraad te nemen... dealer kan idd achteraf altijd nog een ori plaatsen bij t volgend nazicht indien nodig.
dus vandaag ffe een rvs ring erom gedaan, morgen alles weer monteren, vullen en dan zal't wel in orde zijn...
tis een hobby eh... aan zo'n handgemaakte fiets kan je tenminste nog ns wat zelf doen  |
Beetje creatief zijn hé...Met een ouderwetse nijptang of een een goede kniptang
Kun je de klem extra laten spannen, een nieuwe klem monteren of een oude verwijderen. Monteren door de "omega" samen te nijpen, demonteren door haaks op de lus vd "omega" te knippen. Geen speciale tang nodig. Ik gebruik die klemmen alleen om bv benzine leidingen in de tank ad benz pomp vast te zetten (Bij BMW om filter te vervangen) en werkt perfect (op kleine klemmen) Bij die grote zoals bij koelwater darm zou ik ook een RVS schroefklem gebruiken. Die darmen zijn redelijk stijf en wringen al eens tegen, daardoor trekt de darm zichzelf eigenlijk los en die klemmen spannen niet genoeg aan. Maar het is voor de fabrikant goedkoper om dergelijke klemmen te gebruiken wegens snellere montage etc.... _________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Do, 4 Mrt. 2010, 19:18 Onderwerp: |
|
|
Die fabrieksklemmen zijn ook slanker, passen dus makkelijker in kleine ruimtes. zodat niet bv je tank tegen het schroefgedeelte aan gaat zitten jutteren.
ik heb er twee gebruikt om de epc stoppen op de carburateurs mee te zekeren,
voor een brandstofpomp zou ik ze weer niet gebruiken, stel je voor dat je onderweg "even" zo'n klem moet loshalen en weer vastzetten
dat samenknijpen ging inderdaad prima met een ouwerwetse nijptang,
zoals hierboven afgebeeld door dirk  _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
ivanbase

Geregistreerd op: 6-6-2009 Berichten: 631
|
Geplaatst: Do, 4 Mrt. 2010, 23:39 Onderwerp: |
|
|
hahah... jajaa...
me nen hamer krijg ik ook veel gemaakt maar ik hou nie zo van alternatieve geneeskunde bij ne moto van 13000 euro wat nog onder garantie is... grtz... |
|
Naar boven |
|
 |
|