lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

darm koelvloeistof los gesprongen...
Ga naar Pagina Vorige  1, 2

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Ma, 1 Mrt. 2010, 21:41    Onderwerp: Reageer met quote

dat kan.. je kunt je gewoon aanmelden voor een rondleiding in de fabriek volgens mij (ik ben er al eens geweest).

Je moet dan wel timen, want ze bouwen niet vol continue LC8-en.

ivanbase

BerichtGeplaatst: Ma, 1 Mrt. 2010, 21:41    Onderwerp: Reageer met quote

thx voor de tips guys

tinnemans ben ik nog niet geweest, wel al bij brezan, heuts en greythuizen gekeken... die hadden ze niet.

maar als ik het zo hoor is het toch niet intressant om zo'n tangen en bandjes op voorraad te nemen... dealer kan idd achteraf altijd nog een ori plaatsen bij t volgend nazicht indien nodig.

dus vandaag ffe een rvs ring erom gedaan, morgen alles weer monteren, vullen en dan zal't wel in orde zijn...

tis een hobby eh... aan zo'n handgemaakte fiets kan je tenminste nog ns wat zelf doen 2thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
KTM_FAN

BerichtGeplaatst: Di, 2 Mrt. 2010, 9:30    Onderwerp: foutje bedankt Reageer met quote

’t Blijft natuurlijk zuur zulke akkevietjes, zeker als je een nagelnieuwe motor hebt gekocht…. Hoop voor je dat het verder rustig blijft.
ivanbase

BerichtGeplaatst: Di, 2 Mrt. 2010, 9:53    Onderwerp: Reageer met quote

tja... is zo, zeker op de moment zelf... maar tot nu toe is't gelukkig (hout vasthouden) gebeurd op korte dagtripjes... en nog garantie en gratis afslepen(takel).

nu weet ik waarom ktm er dat gratis bij doet lipsrsealed2
thinking2

toch nog maar ns volledig alle punten nakijken op maandagmorgenfoutjes...
Naar boven
ivanbase

BerichtGeplaatst: Do, 4 Mrt. 2010, 12:10    Onderwerp: Reageer met quote

ok,

gisteren nog ffe een deftige momentsleutel(hazet) gaan bijkopen van 4 tem 45KN en alles nagekeken, vloeistoffen ververst, filters schoongemaakt... zag er gelukkig allemaal nog goed uit. (geen lekke koppakking)

hier en daar en boutje gevonden wat niet meer vast zat... de rest gecontroleerd, schoon gemaakt en rijden maar...

niets meer op aan te merken.. paard is weer blij wink

grtz
Naar boven
dirk pauwels

BerichtGeplaatst: Do, 4 Mrt. 2010, 17:29    Onderwerp: Reageer met quote

ivanbase schreef:
thx voor de tips guys

tinnemans ben ik nog niet geweest, wel al bij brezan, heuts en greythuizen gekeken... die hadden ze niet.

maar als ik het zo hoor is het toch niet intressant om zo'n tangen en bandjes op voorraad te nemen... dealer kan idd achteraf altijd nog een ori plaatsen bij t volgend nazicht indien nodig.

dus vandaag ffe een rvs ring erom gedaan, morgen alles weer monteren, vullen en dan zal't wel in orde zijn...

tis een hobby eh... aan zo'n handgemaakte fiets kan je tenminste nog ns wat zelf doen 2thumbsup

Beetje creatief zijn hé...Met een ouderwetse nijptang of een een goede kniptang
Kun je de klem extra laten spannen, een nieuwe klem monteren of een oude verwijderen. Monteren door de "omega" samen te nijpen, demonteren door haaks op de lus vd "omega" te knippen. Geen speciale tang nodig. Ik gebruik die klemmen alleen om bv benzine leidingen in de tank ad benz pomp vast te zetten (Bij BMW om filter te vervangen) en werkt perfect (op kleine klemmen) Bij die grote zoals bij koelwater darm zou ik ook een RVS schroefklem gebruiken. Die darmen zijn redelijk stijf en wringen al eens tegen, daardoor trekt de darm zichzelf eigenlijk los en die klemmen spannen niet genoeg aan. Maar het is voor de fabrikant goedkoper om dergelijke klemmen te gebruiken wegens snellere montage etc....

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan

BerichtGeplaatst: Do, 4 Mrt. 2010, 19:18    Onderwerp: Reageer met quote

Die fabrieksklemmen zijn ook slanker, passen dus makkelijker in kleine ruimtes. zodat niet bv je tank tegen het schroefgedeelte aan gaat zitten jutteren.

ik heb er twee gebruikt om de epc stoppen op de carburateurs mee te zekeren,
voor een brandstofpomp zou ik ze weer niet gebruiken, stel je voor dat je onderweg "even" zo'n klem moet loshalen en weer vastzetten worried2

dat samenknijpen ging inderdaad prima met een ouwerwetse nijptang,
zoals hierboven afgebeeld door dirk wink3

(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ivanbase

BerichtGeplaatst: Do, 4 Mrt. 2010, 23:39    Onderwerp: Reageer met quote

hahah... jajaa...
me nen hamer krijg ik ook veel gemaakt grin maar ik hou nie zo van alternatieve geneeskunde bij ne moto van 13000 euro wat nog onder garantie is... grtz...
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: