Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
m.willems

|
Geplaatst: Za, 6 Feb. 2010, 17:30 Onderwerp: aanlopen ?? |
|
|
Stel: Je bent onderweg, om de een of andere reden raakt de accu leeg, dat kan..... Kun je je LC8 met EFI dan aanlopen?? |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Za, 6 Feb. 2010, 18:25 Onderwerp: Re: aanlopen ?? |
|
|
m.willems schreef: | Stel: Je bent onderweg, om de een of andere reden raakt de accu leeg, dat kan..... Kun je je LC8 met EFI dan aanlopen?? |
nee, wel met startkabels |
|
Naar boven |
|
 |
m.willems

|
Geplaatst: Za, 6 Feb. 2010, 18:55 Onderwerp: |
|
|
Weer wat geleerd....... |
|
Naar boven |
|
 |
happyteacher
|
Geplaatst: Za, 6 Feb. 2010, 22:03 Onderwerp: |
|
|
m.willems schreef: | Weer wat geleerd....... |
Start kabel met welke voltage? auto-batterij? _________________ KPATM |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Za, 6 Feb. 2010, 22:04 Onderwerp: |
|
|
en ALS je het met startkabel probeert:
- het werkt niet als je probeert echt via de startkabels te starten (daarvoro trekt ie veel te veel stroom)
dus: Startkabels er aan... lekker 2 minuutjes er aan laten hangen en niks doen, zodat je eigen accu weer oplaad! Pas dan gaan proberen te starten (met de kabels er nog aan.. alle beetjes helpen)
ps.: De 950 carbversie kan je wel aanlopen, maar dan moet je ook al wel van goede huizen komen en veel lef hebben. (de berg afrollen werkt wel daarbij). _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Zo, 7 Feb. 2010, 2:55 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | en ALS je het met startkabel probeert:
- het werkt niet als je probeert echt via de startkabels te starten (daarvoro trekt ie veel te veel stroom)
dus: Startkabels er aan... lekker 2 minuutjes er aan laten hangen en niks doen, zodat je eigen accu weer oplaad! Pas dan gaan proberen te starten (met de kabels er nog aan.. alle beetjes helpen)
ps.: De 950 carbversie kan je wel aanlopen, maar dan moet je ook al wel van goede huizen komen en veel lef hebben. (de berg afrollen werkt wel daarbij). |
en je schakkelaartje van je koppling doorlussen is al eens beschreven geloof ik |
|
Naar boven |
|
 |
Koen

|
Geplaatst: Zo, 7 Feb. 2010, 11:50 Onderwerp: |
|
|
Wat is de rede van dat doorlussen?
En iemand ervaring in welke versnelling?
Groeten Koen _________________ 12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R |
|
Naar boven |
|
 |
Roeligan

Geregistreerd op: 27-12-2007 Berichten: 804 Woonplaats: Heusden-Zolder
|
Geplaatst: Zo, 7 Feb. 2010, 12:51 Onderwerp: |
|
|
Dennis the menice zijn 990S hebben we eens (bergaf) aangelopen/geduwd (ergens in the middle of f*cking nowhere op een bergje, offroad net buiten Mostar ) _________________ www.roeligan.net |
|
Naar boven |
|
 |
rene+adventure

|
|
Naar boven |
|
 |
Dennis The Menace
|
Geplaatst: Zo, 7 Feb. 2010, 13:58 Onderwerp: |
|
|
Roeligan schreef: | Dennis the menice zijn 990S hebben we eens (bergaf) aangelopen/geduwd (ergens in the middle of f*cking nowhere op een bergje, offroad net buiten Mostar ) | Het kan wel wel maar je moet wel een paar goeie duwers hebben en het niet in z'n eerste versnelling proberen  _________________ Niets doen kost net zoveel tijd ! |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Zo, 7 Feb. 2010, 14:52 Onderwerp: |
|
|
in 2 als je precies weet hoe en het goed doet, in 3,maar dan moet je wel meteen na de eerste slan de koppeling beethebben.
Met een paar man is het geen probleem: Dan gewoon in 3.
Koppelingsschakelaar zie ik het nut niet van in: Die heeft alleen invloed op het starten met de startermotor.
grts _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Nocer

|
Geplaatst: Ma, 8 Feb. 2010, 10:28 Onderwerp: |
|
|
Met mijn oude CBR lukte het me wel om hem aan te lopen (ook in mijn eentje). Denk alleen dat dat bij de Adv moeilijk gaat worden (meer compressie?).
Hoop niet dat ik het uit mag gaan proberen. |
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

|
Geplaatst: Ma, 8 Feb. 2010, 11:27 Onderwerp: |
|
|
Roeligan schreef: | Dennis the menice zijn 990S hebben we eens (bergaf) aangelopen/geduwd (ergens in the middle of f*cking nowhere op een bergje, offroad net buiten Mostar ) |
Ja, f*ck. Als tie niet was aan gegaan had we, uhh .. Dennis, een probleem gehad
Part of the adventure. Erúg goeie ervaring/vacantie _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
Nocer

|
Geplaatst: Ma, 8 Feb. 2010, 12:46 Onderwerp: |
|
|
Als je bovenop een berg staat lijkt het me niet al te moeilijk om iets aan te krijgen. (wel wat meer risico als je ERG hard naar beneden gaat . |
|
Naar boven |
|
 |
dirk pauwels
|
Geplaatst: Ma, 8 Feb. 2010, 13:22 Onderwerp: |
|
|
Nog geen LC8 aan gelopen, wel verschillende Duc's en een paar maal mijne toenmalige Husky 610.
In 2de, (indien veel compress dan in 3de) genoeg snelheid laten maken, beter effe langer (laten) duwen, dan 5x opnieuw moeten aan lopen en voor je de koppeling lost, effe rechtstaan en op de juiste moment neerploffen, dan heeft je wiel iets meer grip, anders valt het nog wel eens voor dat ie gewoon doorslipt (bij de duc's toch)
Ik had vroeger een maatje, die had op zijn 851 gewoon de starter afgehaald, was toch kapot, en die liep op zijn eentje zijn moto in gang (zoals in the old days by een le mans start), dus naast de moto lopen, bij genoeg snelheid amazone zit in het zadel springen en koppeling los...2 mogelijkheden, of ie slaat aan en dan sla je je been over het zadel en gaat zitten en rijdt verder, of ie slaat niet aan en je slaat aan de andere kant vd moto tegen het asfalt en je moto freewheelt alleen verder (allemaal gezien hé) Maar ik moet toegeven de persoon in kwestie had het goed onder de knie...... Ik zou het niet kunnen..... _________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
 |
|