lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Olie lekkage
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
SirCrow



Geregistreerd op: 16-2-2009
Berichten: 154

BerichtGeplaatst: Zo, 29 Nov. 2009, 13:18    Onderwerp: Olie lekkage Reageer met quote

Gisteren zag ik dat er olie uit m'n Adventure komt.



Iemand een idee waar het vandaan komt en misschien ook waardoor?

Ik heb wel twee weken geleden olie bijgevuld, bij het peilen, volgens het boekje, stond ie op het laagste punt, eerst 0,5 dl bijgevuld, gepeild en toen stond ie nog onder de helft, daarna nog een keer 0,5 dl bijgevuld en toen stond het peil iets over de helft, zo gelaten want ik vul motoren nooit geheel vol volgens het peilstokje. Daarna heb ik er één keer meegereden, dus daar zou het dan van moeten zijn, of het zou al langer moeten hebben gelekt.

Cheers
Kees
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Harry



Geregistreerd op: 12-5-2009
Berichten: 406
Woonplaats: Wemeldinge

BerichtGeplaatst: Zo, 29 Nov. 2009, 13:55    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou de tankhelften eens los halen. Lijkt me ergens bij je olietank vandaan te komen. Maar met alles ingepakt is het een gok. Zo'n lekkage moet in ieder geval wel vrij gemakkelijk te achterhalen zijn. Succes!
_________________
950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Erik 990 SMT



Geregistreerd op: 28-10-2009
Berichten: 292

BerichtGeplaatst: Zo, 29 Nov. 2009, 16:12    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien een domme vraag, en ik bedoel het gewoon respectvol, maar met warme motor gepeild of met koude motor ?
Bij een koude motor zakt de olie onderin het blok en krijg je altijd veel lagere peilwaarden.
Dan kun je hem te vol hebben gevuld en als de boel dan warm wordt gaat het ergens uitkomen.

Is mij ooit wel eens (1x) gebeurt shocked2 ....

Zou inderdaad de boel even loshalen, want de oorzaak moet wel gevonden worden natuurlijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
SirCrow



Geregistreerd op: 16-2-2009
Berichten: 154

BerichtGeplaatst: Zo, 29 Nov. 2009, 16:32    Onderwerp: Reageer met quote

Erik 990 SMT schreef:
Misschien een domme vraag, en ik bedoel het gewoon respectvol, maar met warme motor gepeild of met koude motor ?
Bij een koude motor zakt de olie onderin het blok en krijg je altijd veel lagere peilwaarden.
Dan kun je hem te vol hebben gevuld en als de boel dan warm wordt gaat het ergens uitkomen.

Is mij ooit wel eens (1x) gebeurt shocked2 ....

Zou inderdaad de boel even loshalen, want de oorzaak moet wel gevonden worden natuurlijk.


Nee hoor geen domme vraag wink zal 'm ook wel krijgen van de dealer als ik er langs ga, tank af halen en zo laat ik zolang ik garantie heb aan hun over Smile

Netjes volgens het boekje gepeild, op de midden bok, vlakke ondergrond, tot streepje zes warm laten lopen, motor uit, peil stok eruit, schoonvegen, er helemaal indraaien, eruit en aflezen.

Moet goed zijn zo.

Cheers
Kees
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Zo, 29 Nov. 2009, 17:28    Onderwerp: Reageer met quote

Op die plaats kunnen dat niet veel dingen zijn : ofwel de aflaatstop van de olietank (koperen dichtingsring die er geen zin meer in heeft) ofwel de uitgaande leiding waar de olietankzeef zit (o-ring).

De tank moet er niet helemaal af, gewoon de onderste bout eruit en dan kan je de tank voldoende opzijtrekken om te kijken waar het vandaan komt.

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Harry



Geregistreerd op: 12-5-2009
Berichten: 406
Woonplaats: Wemeldinge

BerichtGeplaatst: Zo, 29 Nov. 2009, 17:35    Onderwerp: Reageer met quote

Raketman schreef:
Op die plaats kunnen dat niet veel dingen zijn : ofwel de aflaatstop van de olietank (koperen dichtingsring die er geen zin meer in heeft) ofwel de uitgaande leiding waar de olietankzeef zit (o-ring).


Dat zijn inderdaad wel de meest voor de hand liggende plekken waar het vandaan zou kunnen komen. Maar hij heeft nog garantie, en dan dus helemaal niks losdraaien; gewoon langsbrengen en hem gerepareerd (indien nodig) weer ophalen. Lekker makkelijk...

_________________
950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
dirk pauwels



Geregistreerd op: 22-1-2009
Berichten: 526
Woonplaats: Sint-Niklaas

BerichtGeplaatst: Di, 1 Dec. 2009, 14:00    Onderwerp: Reageer met quote

Erik 990 SMT schreef:
Misschien een domme vraag, en ik bedoel het gewoon respectvol, maar met warme motor gepeild of met koude motor ?
Bij een koude motor zakt de olie onderin het blok en krijg je altijd veel lagere peilwaarden.
Dan kun je hem te vol hebben gevuld en als de boel dan warm wordt gaat het ergens uitkomen.

Is mij ooit wel eens (1x) gebeurt shocked2 ....

Zou inderdaad de boel even loshalen, want de oorzaak moet wel gevonden worden natuurlijk.


Op de LC8 zit een dry sump systeem, dus met een olietankje. Ik heb verschillende motoren gehad die zo'n systeem hadden en da's moeilijk peilen...motor goe warm, stilleggen en direct peilen. Wacht je 5 min krijg je al een andere waarde....Maar daar zal het wel niet aan liggen tenzij er teveel is bijgevuld. Mss vuiltje tussen de o ring vd vulstop?
Op de SMT was er ook iets met lekken aan de olietank, Mss hetzelfde probleem op de ADV?

_________________
Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
SirCrow



Geregistreerd op: 16-2-2009
Berichten: 154

BerichtGeplaatst: Di, 1 Dec. 2009, 14:37    Onderwerp: Reageer met quote

Bij de dealer geweest, beide kanten tank delen eraf. Het is alleen geen olie lekkage maar de benzine tank overloop. Ik gooi er teveel benzine in lipsrsealed2 viel toch onder de garantie thumbsup

Net de Adventure weer afgeleverd bij ze voor een schoonmaak, poets, winter beurt. Wordt gelijk ook in de Amber Tectyl gezet, kan ik gewoon doorrijden deze winter evil
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Wo, 2 Dec. 2009, 4:09    Onderwerp: Reageer met quote

SirCrow schreef:
Bij de dealer geweest, beide kanten tank delen eraf. Het is alleen geen olie lekkage maar de benzine tank overloop. Ik gooi er teveel benzine in lipsrsealed2 viel toch onder de garantie thumbsup

Net de Adventure weer afgeleverd bij ze voor een schoonmaak, poets, winter beurt. Wordt gelijk ook in de Amber Tectyl gezet, kan ik gewoon doorrijden deze winter evil


raar kleurtje benzine huh2 huh2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Harry



Geregistreerd op: 12-5-2009
Berichten: 406
Woonplaats: Wemeldinge

BerichtGeplaatst: Wo, 2 Dec. 2009, 21:40    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, ik vind dit ook een wat vreemd verhaal hoor, dit lijkt mij toch echt een oliespoor... Of zit er zo vreselijk veel vuil in je brommer verstopt?
_________________
950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
SirCrow



Geregistreerd op: 16-2-2009
Berichten: 154

BerichtGeplaatst: Wo, 2 Dec. 2009, 21:59    Onderwerp: Reageer met quote

Harry schreef:
Ja, ik vind dit ook een wat vreemd verhaal hoor, dit lijkt mij toch echt een oliespoor... Of zit er zo vreselijk veel vuil in je brommer verstopt?


Nee dat lijkt me niet, hij is nog geen half jaar oud en niet offroad geweest. Mij leek het ook olie, BTW als er teveel olie inzit komt het eruit in/bij luchtfilterhuis hoorde ik.

Nou als het de benzine overloop niet is geweest zal het probleem zich wel weer voordoen neem ik aan. En dan zie ik het wel want hij heeft vandaag een schoonmaak, poets en tectyl beurt gehad, zit er goed uit, ze hebben alle kwetsbare delen in de amber tectyl gezet.

Cheers
Kees
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 2 Dec. 2009, 23:19    Onderwerp: Reageer met quote

linksvoor is het uitlooppunt van de olietank: dus het laagste punt.

Als je bij het olie-bijvullen iets morst, loopt het daar naartoe... Dus misschien was het niet erger dan dat.

Ook het aftapplugje van de tank zit daar... die kan ook lekken.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Frederik



Geregistreerd op: 30-11-2007
Berichten: 220

BerichtGeplaatst: Do, 3 Dec. 2009, 8:30    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is duidelijk olie en niets anders. Je hebt je wat laten wijs maken.

F
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
dirk pauwels



Geregistreerd op: 22-1-2009
Berichten: 526
Woonplaats: Sint-Niklaas

BerichtGeplaatst: Do, 3 Dec. 2009, 13:40    Onderwerp: Reageer met quote

SirCrow schreef:

Net de Adventure weer afgeleverd bij ze voor een schoonmaak, poets, winter beurt. Wordt gelijk ook in de Amber Tectyl gezet, kan ik gewoon doorrijden deze winter evil


Tof, denk niet dat de dealers dat in belgie ook doen? Hoeveel kost dat dan? En halen ze dat er dan na de winter weer af of moet je zelf met ontvetter beginnen schrobben?

_________________
Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
SirCrow



Geregistreerd op: 16-2-2009
Berichten: 154

BerichtGeplaatst: Do, 3 Dec. 2009, 15:35    Onderwerp: Reageer met quote

dirk pauwels schreef:
SirCrow schreef:

Net de Adventure weer afgeleverd bij ze voor een schoonmaak, poets, winter beurt. Wordt gelijk ook in de Amber Tectyl gezet, kan ik gewoon doorrijden deze winter evil


Tof, denk niet dat de dealers dat in belgie ook doen? Hoeveel kost dat dan? En halen ze dat er dan na de winter weer af of moet je zelf met ontvetter beginnen schrobben?


De was/poets/wax beurt koste 79 euro en de Amber Tectyl winter protectie 50 euro.

Het eraf halen zit niet bij de prijs inbegrepen, of zelf of laten doen volgend jaar, ja of er gewoon op laten zitten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif