Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
ouwegeert
|
Geplaatst: Vr, 13 Nov. 2009, 14:06 Onderwerp: |
|
|
Rij-richring is OK .
Het is niet echt storend, maar viel mij gewoon op tijdens uitrollen (gas dicht, anders hoor je het niet )
Achter is ook nieuw (Scorpion A/T) , misschien komt het daarvan, lokaliseren is moeilijk met alle atributen die je om je kop hebt deze periode.....
De oude achterband was getransformeerd naar slick, dus die was stil  _________________ Nait soezen, mor deurbroezen!
Na bijna 10 jaar Africa Twin,
6000km Grijze 2003 950 met een 'vlekje'
nu:
inmiddels 105.000km Blauwe Adventure S 990-06. |
|
Naar boven |
|
 |
Peter
|
Geplaatst: Di, 1 Dec. 2009, 12:47 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | Verder ben ik zelf gewoon geen Conti fan; maar das persoonlijk natuurlijk. |
Je maakt mij wel nieuwsgierig naar jouw ervaringen met Continental banden. Ik sta ook op het punt om er nieuwe (weg)banden om te leggen en jouw ervaringen kunnen wel helpen om een keuze te maken, ook al zijn ze persoonlijk.
Wel is mij duidelijk dat het of Pirelli/Anakee of Conti/Conti zal worden. _________________ En de LC8? Die ploegt onverdroten voort..... |
|
Naar boven |
|
 |
Jeremiah
|
Geplaatst: Di, 1 Dec. 2009, 23:01 Onderwerp: |
|
|
Op het Duitse LC8-forum stond dat er ook een set van Bridgestone vrij waren gegeven: BW 501 voor en een BT 021 achter. Een aantal rijders gebruiken deze set al en waren zeer tevreden over het weggedrag.
Iemand in Nederland al ervaring??
Ik loop ook over een set pure wegbanden na te denken, zeker om die superbikes in de bergen nog verder te pesten! _________________ The desert is orange |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Di, 1 Dec. 2009, 23:27 Onderwerp: |
|
|
wij hebben die vrijgaves niet, dus hier mag iedere band die past en 220km/h mag er op.
Dan heb je flink wat keuzes... overigens past een 160/60 denk ik ook wel.
Oudere supersports (Kawa ZX etc) hebben/hadden ook 18" dus das geen probleem die te vinden.
Probleem zit hem in het vinden van een 21"voorband die daarbij past, en de adventure wil voor eigelijk meer grip dan achter (mijn mening): dus voor moet je eigenlijk een nog betere sportband hebben... of je moet naar een 19"gaan ofzo.
ps.: zie diverse bandentopics voor suggesties. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
DuciO
|
Geplaatst: Ma, 8 Mrt. 2010, 18:57 Onderwerp: |
|
|
Hoi,
Ik ging mij een TrailAttack aanschaffen vooraan maar de achterkant (Scorpion) is nog niet op. Ben van plan om in die 'bandenmodus' naar de Provence te trekken binnenkort.
Heeft er iemand soms opmerkingen hierover? Ik heb het volle besef dat ik wel met een road/off-road schizofreenbike op stap zal zijn dan.
Zal daar 9 dagen vertoeven , dus beter de juiste keuze maken hé.
Gegroet! |
|
Naar boven |
|
 |
Nocer

|
Geplaatst: Do, 18 Mrt. 2010, 15:40 Onderwerp: |
|
|
.. |
|
Naar boven |
|
 |
Nocer

|
Geplaatst: Vr, 28 Mei. 2010, 9:45 Onderwerp: |
|
|
Ik ben nu 8500 km verder... en de Scorpion A/T achterband begint al aardig ver te vorderen. Bij de 10.000 zal ik w.s. een andere moeten. Ik ga over 2 maandjes 3 weken naar Noorwegen en omdat ik daar ook het nodige off-road wil pakken (niet al te heftig, gravel/zand/etc..) dacht ik eraan om weer Scorpion A/T's te nemen. Ze bevallen me erg goed, ook in de regen nog geen moment in de steek gelaten (en heb toch wel af en toe flink gas gegeven of de bochten goed doorgegaan). Ook met droog weer rij ik met weinig moeite de koffers aan de grond (al zit ik dan wel redelijk tegen de grens van de voorband aan dacht ik (aan de foto te zien))... en 10.000 achter is ook geen slechte score dunkt me (zeker niet als je weet wat ik ermee gedaan heb).
Maarrrrrr ik ben eigenlijk ook érg benieuwd naar de Trail Attacks (iemand op een GS deed daar wel hele leuke dingen mee). Dus... ik was eigenlijk benieuwd naar de ervaringen van de mensen die ze hebben. We hebben natuurlijk de 'ik heb er 500 km mee gereden en ik vind ze goed' berichten gelezen. Echter.... er zal er nu we flink wat kilometers meer mee gereden zijn. Hoe bevallen ze? Nat? Off-road? Droog? Kilometer/slijtage verhouding?
Ik hoor het graag.  |
|
Naar boven |
|
 |
pepdeze
|
Geplaatst: Vr, 28 Mei. 2010, 12:33 Onderwerp: |
|
|
Ik heb op een Varadero een paar setjes van die trail-attacks weggesleten.
Ik was wel tevreden over de banden, blijven mooi rond iv plat af te slijten, heel veel grip op droog, heel vertrouwen met lange bochten op hoge snelheden, en op nat een enorm watergordijn achter de motor en veel grip.
Het is dat ik het niet echt vind staan op een LC8, de looks van de pirelli is veel beter, anders had ik hier misschien wel voor gekozen.
Jeroen |
|
Naar boven |
|
 |
ivanbase

|
Geplaatst: Vr, 28 Mei. 2010, 13:10 Onderwerp: |
|
|
hmmm pepdeze, dus... u vindt looks belangrijker dan grip? rare denkwijze.. maargoed
ik had eerst een ori pirelli setje opliggen.. heb de pirelli achterband zo goed als opgereden op 4000km en offroad is de grip van de pirelli a/t een stuk beter dan de conti trail waar ik nu een 4000 km mee aant bollen ben
op de weg echter geven de conti's meer grip, vooral de voorband in bochten en bij hevig remmen... slijtage is opmerkelijk weinig... ik had op mijn 21/18 wielen de conti's liggen en met 3000 km was enkel het logo weggsleten achteraan.. de voorband is nog als nieuw op de weggesleten haren na.
offroad is doenbaar voor gravel,... meer vergelijkbaar met een gewone wegband...
nu heb ik een 19/17 set met conti trail's en deze voorband is nog een klasse beter qua grip maar da's logish met een 110/80 tov 90/90
by the way.. de man van "ik, de pan en de wereld..." reed met zijn pan european de wereld rond op wegbanden en nam best heftige offroadpaden mee... op een laag pitje weliswaar maar het brengt je waar je moet zijn...
grtz... |
|
Naar boven |
|
 |
Guus

|
Geplaatst: Vr, 28 Mei. 2010, 15:36 Onderwerp: |
|
|
En als het niet regent zijn de gravelwegen in Noorwegen heel erg goed te doen. Als het nat is glij je wat meer. Maar zoals Ivan zei, op een rustig tempo kom je er echt wel. _________________ Het hebben van de zaak (oranje Adv. 990, 2006) is niet altijd het einde van het vermaak! |
|
Naar boven |
|
 |
pepdeze
|
Geplaatst: Vr, 28 Mei. 2010, 16:50 Onderwerp: |
|
|
ivanbase schreef: | hmmm pepdeze, dus... u vindt looks belangrijker dan grip? rare denkwijze.. maargoed
. |
Even voor de duidelijkheid, je zal je rijgedrag moeten aanpassen naar de grip die je hebt.
Daarbij rijd ik op de KTM woon/werk verkeer, dus, anders als de op mijn van dienstwege verstrekte Varadero zowel in op- als onopvallende utvoering.
Daarmee gaat het vaak 'wat harder' en hebben we verschillende banden getest waarbij ik de genoemde conti erg goed vond.
P.s., hoeveel LC8 rijders hebben de TKC80 er niet omheen liggen , "voor de looks". Daar moet je op nat toch ook geen gekke dingen mee uithalen.
Wellicht dat je met deze uitleg mijn denkwijze begrijpt.
Grt.
Jeroen |
|
Naar boven |
|
 |
KTM_FAN

|
Geplaatst: Vr, 28 Mei. 2010, 17:43 Onderwerp: looks |
|
|
Banden voor de looks erop, dat is de eerste keer dat ik het hoor.... een aparte gedachtengang
Een TKC80, waarom is dit een stoere band dan. Ik ben nu heeeeel benieuwd geworden  _________________ KTM-FAN |
|
Naar boven |
|
 |
Nocer

|
Geplaatst: Wo, 2 Jun. 2010, 10:54 Onderwerp: |
|
|
Toch vandaag maar even naar de prijzen van de Trial Attacks geinformeerd.
Looks maakt mij niet uit... ik draag zelf nog steeds een leren pak op mijn Adventure (al word ik daarmee door iedereen uitgefoeterd haha, blijkbaar moet je een textielen pak aandoen op een dergelijke motor . |
|
Naar boven |
|
 |
TRX
|
Geplaatst: Za, 5 Jun. 2010, 0:49 Onderwerp: |
|
|
Nocer schreef: | Toch vandaag maar even naar de prijzen van de Trial Attacks geinformeerd.
Looks maakt mij niet uit... ik draag zelf nog steeds een leren pak op mijn Adventure (al word ik daarmee door iedereen uitgefoeterd haha, blijkbaar moet je een textielen pak aandoen op een dergelijke motor . |
Ik rij de laatste weken rond met mijn volledige race-uitrusting op mijn adventure . Das lekker fris, zit perfect, dus waaorm zou ik dat niet dragen op een adventure? Omdat iemand anders dat niet passend vindt ? Moehahaha, die kunnen de boom in . _________________ Voor al uw foto's : www.im-design.be  |
|
Naar boven |
|
 |
dukerider

Geregistreerd op: 21-8-2005 Berichten: 566 Woonplaats: wuustwezel Belgie
|
Geplaatst: Zo, 6 Jun. 2010, 10:56 Onderwerp: |
|
|
TRX schreef: | Nocer schreef: | Toch vandaag maar even naar de prijzen van de Trial Attacks geinformeerd.
Ik rij de laatste weken rond met mijn volledige race-uitrusting op mijn adventure . Das lekker fris, zit perfect, dus waaorm zou ik dat niet dragen op een adventure? Omdat iemand anders dat niet passend vindt ? Moehahaha, die kunnen de boom in . |
Ik rijdt ook altijd in Full leathers rond op mijn Adventure, soms zelfs in het terrein
So what  _________________ RON
'23 890 SMT
Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R |
|
Naar boven |
|
 |
|