lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Hoeveel km's op reserve? (ADV990).
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Koen



Geregistreerd op: 16-8-2006
Berichten: 489
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: Za, 10 Okt. 2009, 13:44    Onderwerp: Reageer met quote

Wat voor voortandwiel heb je, 16 of 17 tands? Bleek bij mij best veel uit te maken. Bij 16: 1:14,15 nu bij 17: 17 a 18,

Groeten Koen

P.S. heb een GO!!

_________________
12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
ouwegeert



Geregistreerd op: 30-6-2008
Berichten: 240
Woonplaats: zuidbroek

BerichtGeplaatst: Za, 10 Okt. 2009, 21:34    Onderwerp: Reageer met quote

Ik rij met een 990 S uit 2006, 16 tanden voor en Akra's exact dezelfde waarden als Rolflasc: 1:14,5 maximaal.
Als ik erg langzaam rij (voorrijden met tijdrit wielrenners (gem 45 - 65 kmh) loopt ie tegen de 1:16,5.
Als ik me laat gaan, constant maximaal acceleratie, devil je kent dat wel, dan 1:13 maximaal. Kan eigenlijk geen ernstige verschillen ontdekken t.o.v de 17 tandjes waar ik eerst mee reed. Heb sinds een paar weken ook de Sommer tuningkillers verwijderd. Dacht eers dat dat een besparing opleverde, maar dat is waarschijnlijk een foute meting geweest. sad3 . Dit zijn allemaal metingen met woonwerk (veel stop en go)
Met de 17 op een 200km vv rit was het verbruik 1:16,5.(130 op gps zo langl mogelijk.)

Vind de motor ook eigenlijk erg stinken naar benzine als hij in de garage staat, maar vind nooit lekkage. denk dat de modificatie van de ontluchting niet is uitgevoerd.
Misschien ben ik toch te wild met de rechter pols.......?
Wel veel plezier onderweg... thumbsup

_________________
Nait soezen, mor deurbroezen!

Na bijna 10 jaar Africa Twin,
6000km Grijze 2003 950 met een 'vlekje'
nu:
inmiddels 105.000km Blauwe Adventure S 990-06.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
roflastc



Geregistreerd op: 11-11-2008
Berichten: 258
Woonplaats: Leiden

BerichtGeplaatst: Za, 10 Okt. 2009, 21:42    Onderwerp: Reageer met quote

ouwegeert schreef:
Ik rij met een 990 S uit 2006, 16 tanden voor en Akra's exact dezelfde waarden als Rolflasc: 1:14,5 maximaal.
Als ik erg langzaam rij (voorrijden met tijdrit wielrenners (gem 45 - 65 kmh) loopt ie tegen de 1:16,5.
Als ik me laat gaan, constant maximaal acceleratie, devil je kent dat wel, dan 1:13 maximaal. Kan eigenlijk geen ernstige verschillen ontdekken t.o.v de 17 tandjes waar ik eerst mee reed. Heb sinds een paar weken ook de Sommer tuningkillers verwijderd. Dacht eers dat dat een besparing opleverde, maar dat is waarschijnlijk een foute meting geweest. sad3 .

Vind de motor ook eigenlijk erg stinken naar benzine als hij in de garage staat, maar vind nooit lekkage. denk dat de modificatie van de ontluchting niet is uitgevoerd.
Misschien ben ik toch te wild met de rechter pols.......?
Wel veel plezier onderweg... thumbsup


Modificatie van ontluchting? Je bedoelt die tank ontluchting mod?

Anyway Het blijft fantastisch speelgoed hoor. Me vrienden giechelen alleen als ze horen dat hun auto beter verbruik heeft.

Maar toch hea als KTM aanbiedt dat het ding 1op18 rijdt dan moet dat toch niet zo dramatisch worden als je de cat-dempers eraf haalt?

_________________
Ghetto neger uit het Gooi.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Rups



Geregistreerd op: 5-10-2009
Berichten: 111

BerichtGeplaatst: Ma, 16 Nov. 2009, 4:05    Onderwerp: Reageer met quote

Dat vind ik nou zo apart met injektie-motoren.... Je zou denken dat met injektie je een stuk zuiniger zou rijden dan met carbs,omdat je de injektie-tijden super nauwkeurig kunt regelen.
Je zou met constante snelheid tot 120 kmh eerder iets van 1 op 20 verwachten
Maar mn ouwe GS 1100 haalde nooit meer dan 1 op 14,swinters soms 1 op 10.
Maat van me rijdt ook 1 op 10 met zn Honda SP1.....ook injektie.
Doe mij maar de 'good old carburators''.....kun je zelf ook nog het een en ander aan doen kwa afstelling.
Mn 950S rijdt gem 1 op 15,op snelweg iets zuiniger
En ach...mn Enfieldje peurt dr 30 kilometer uit per liter bij 100 kmh,maar das zonder wheelies laugh laugh
Rop
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Olaf



Geregistreerd op: 9-6-2009
Berichten: 64
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Di, 17 Nov. 2009, 23:07    Onderwerp: Reageer met quote

ik rij gewoon altijd rond de 1 op 17.5 . met standaard 16 tandwiel voor .
vind ik aardig goed , rij toch flink door , is wel een 2009 990 adv R ,
zouden ze daar toch de injectie beter onder de knie hebben ?

olaf

_________________
AT en KTM 990R/ 690 enduro R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ivanbase



Geregistreerd op: 6-6-2009
Berichten: 631

BerichtGeplaatst: Di, 17 Nov. 2009, 23:28    Onderwerp: Reageer met quote

ook 990R
1 op 13 met akra-mapping en normaal "racegedrag" devil
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Wo, 18 Nov. 2009, 10:09    Onderwerp: Reageer met quote

ivanbase schreef:
ook 990R
1 op 13 met akra-mapping en normaal "racegedrag" devil


zet er maar eens standaard mapping op, ( ondanks de akra's) en je verbruik zal dalen wink3

met mijn rijstijl was het enige verschil wat ik merkte het verbruik nadat ik overgeschakeld was naar standaard mapping.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ivanbase



Geregistreerd op: 6-6-2009
Berichten: 631

BerichtGeplaatst: Wo, 18 Nov. 2009, 11:58    Onderwerp: Reageer met quote

thx daan,

was ook al aan't denken aan een dynodag... ns goed afstellen want zonder testbank is't altijd natte vingerwerk, als de winst met akramapping idd niet voelbaar is tov de ori.... dan is het makkelijk natuurlijk.

de "test" adventure 2009 die ik meekreeg als vervanger stond rijk afgesteld op ori uitlaten,(veel onverbrand rond de uitlaten) en ging ook erg goed voor de minder opgegeven peekaatjes...

ik ben benieuwd...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Wo, 18 Nov. 2009, 12:31    Onderwerp: Reageer met quote

ivan,

bij mij ging met dezelfde rijstijl het tanklampje zomaar 20 km later branden na het overschakelen naar standaard mapping,
en dat is toch mooi meegenomen.

ik lees al 6 jaar mee op dit forum, en wat betrefd verbruik ( of het nou carb of injectie is) lees je de meest uiteenlopende verhalen en verbruiken,
het zit hem nl vooral in het "rechterpolsje" wink3

Met 950 adv verbruikte met woon/werk net zoveel als m'n 990 adv ( ongeveer 1 op 18),
en m'n 950 smr loopt 1 op 17, misschien omdat een smr "vraagt" om een agressievere rijstijl als een adv.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Rups



Geregistreerd op: 5-10-2009
Berichten: 111

BerichtGeplaatst: Vr, 20 Nov. 2009, 1:21    Onderwerp: Reageer met quote

ivanbase schreef:
thx daan,

was ook al aan't denken aan een dynodag... ns goed afstellen want zonder testbank is't altijd natte vingerwerk, als de winst met akramapping idd niet voelbaar is tov de ori.... dan is het makkelijk natuurlijk.

de "test" adventure 2009 die ik meekreeg als vervanger stond rijk afgesteld op ori uitlaten,(veel onverbrand rond de uitlaten) en ging ook erg goed voor de minder opgegeven peekaatjes...

ik ben benieuwd...


Mss een idee om zo-n Dyno-dag collectief te doen.??...voor een zachter prijsje welteverstaan
Ben wel benieuwd hoe mn mengsel is na de carbs-aanpassing...950S 1 op 17 ,16 tands akra's
Grtz Rop
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Nocer



Geregistreerd op: 11-6-2009
Berichten: 307

BerichtGeplaatst: Wo, 3 Mrt. 2010, 13:57    Onderwerp: Reageer met quote

Nieuwe Adventure 990 ABS met orginele dempers en 16T tandwiel.....

1 op 11.5 a 12... lipsrsealed2

Lampje ging branden bij de 170 km. En toen ging er 14 liter in


Laatst aangepast door Nocer op Wo, 3 Mrt. 2010, 14:20, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Frederik



Geregistreerd op: 30-11-2007
Berichten: 220

BerichtGeplaatst: Wo, 3 Mrt. 2010, 14:11    Onderwerp: Reageer met quote

De 990 adv verbruik gewoon teveel. Op zich vind ik dat nu niet zo erg, behalve de veel te kleine actie radius stoort mij.

Wie neemt en vooral hoe, meer benzine meenemen op een rit ?

Frederik
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Nocer



Geregistreerd op: 11-6-2009
Berichten: 307

Nieuw berichtGeplaatst: Wo, 3 Mrt. 2010, 14:21    Onderwerp: Reageer met quote

Ik hoop eerlijk gezegd dat het verbruik nog bijtrekt na het inrijden. wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Frederik



Geregistreerd op: 30-11-2007
Berichten: 220

Nieuw berichtGeplaatst: Wo, 3 Mrt. 2010, 14:41    Onderwerp: Reageer met quote

Dat hoopt eigenlijk iedereen in het beginne !

Ik mis eigenlijk een benzineindicator genre 11xx gs.

Frederik
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Nocer



Geregistreerd op: 11-6-2009
Berichten: 307

Nieuw berichtGeplaatst: Wo, 3 Mrt. 2010, 16:33    Onderwerp: Reageer met quote

Ach... als hij 1 op 12 verbruikt dan leer ik er ook wel mee leven hoor. wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif