Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
KTM_FAN

|
Geplaatst: Wo, 11 Nov. 2009, 9:27 Onderwerp: KTM |
|
|
Ik wil er ook wel bij zijn, tegen die tijd moet ik de klepspeling controleren....
Wie weet wat ik nog voor andere klusjes wil doen.
Anders is het gewoon gezellig _________________ KTM-FAN |
|
Naar boven |
|
 |
Nocer

|
Geplaatst: Wo, 11 Nov. 2009, 10:04 Onderwerp: |
|
|
Hoi! Leuk idee!! Ik ben ZEKER geinteresseerd. Maar ik heb nog geen Adventure :P In Feb-Maart ga ik hem aanschaffen, als de cursus er voor is kom ik graag even kijken En als hij erna is kom ik graag mee doen
Mijn interesse vlakken zijn (ivm reizen op de Adventure):
- Banden verwisselen (binnenbanden vooral)
- Ketting repareren (vervangen)
- klein onderhoud (olie etc) |
|
Naar boven |
|
 |
rene+adventure

|
Geplaatst: Wo, 11 Nov. 2009, 12:29 Onderwerp: technische dag |
|
|
update.
Ik heb contact gehad met Dr.Bean. Hij juichte het initiatief toe en wilde er ook graag bij zijn en evt.hulp aanbieden. Ik denk dat we hier zeker gebruik van moeten maken gezien zijn ervaring.
Ivm aankomend Rallyseizoen gaat dit voor hem slechts lukken voor maart. Dus mijn voorstel: dag ergens inlassen in januari/februari.
Helaas zal niet iedereen in de gelegenheid zijn. Maar ik denk dat de organisatoren gewoon een dag moeten plannen. Er zal namelijk rekening gehouden moeten worden met een aantal zaken. (beschikbaarheid sleutelruimte en monteur).
Gezien de behoefte die ik zo lees de volgende onderwerpen:
bandje wisselen,
onderhouds beurt (liefst groot)
evt.ketting en tandwielen.
Ik denk dat dit een mooie aftrap is.
Ik ga kijken of Guus en Raketman zover zijn en zal aan hun vragen of er een datum geprikt kan worden ergens een zaterdag in januari/februari.
Mij lijkt het beste dat de opgaves dan via de personen gaan die de dag organiseren. Dit is organisatorisch het makkelijkste.
Verder bij deze nog een oproep hier in forum. Mogelijk kan iemand de onderhoudsbeurt uitleggen (liefst met synchronisatie carbs en kleppen stellen) scheelt weer in de kosten voor een monteur (waarmee ik gemakshalve er van uit ga dat dit gratis is )
Ik heb de doos met shims gekocht die Onno aanprees.
Verder zie ik dat er al een iemand is die tegen die tijd wat onderhoud aan zijn fiets nodig heeft. Mogelijk dat we er dan een aantal kunnen doen. Ligt natuurlijk aan de ruimte. Ik denk dat we hier wel uitkomen.
(degene die een beurt laat doen betaald uiteraard wel de onderhoudsmaterialen )
Resume:
graag opgave van iemand die een (liefst volledige) onderhoudsbeurt kan geven. (scheelt in kosten om monteur in te huren)
Verder binnenkort een datum prikken. (Raketman en evt.Guus)
Onderwerpen:
onderhoudsbeurt (liefst zo volledig mogelijk)
banden wisselen
ketting en tandwielen
(we moeten ook wat onderwerpen bewaren voor een volgende dag, ) _________________ You once life forever, ride the KTM adventure |
|
Naar boven |
|
 |
Nocer

|
Geplaatst: Wo, 11 Nov. 2009, 12:58 Onderwerp: |
|
|
Mag je ook komen als je 'nog' geen Adventure hebt tegen die tijd?
Ik heb er geen moeite mee als ik in een japanse rijstkoker hoekje moet zitten en niet mag praten met mensen die wel al een Adventure hebben.  |
|
Naar boven |
|
 |
rene+adventure

|
Geplaatst: Wo, 11 Nov. 2009, 13:16 Onderwerp: |
|
|
Geplaatst: Vandaag om 12:58 Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
Mag je ook komen als je 'nog' geen Adventure hebt tegen die tijd?
Ik heb er geen moeite mee als ik in een japanse rijstkoker hoekje moet zitten en niet mag praten met mensen die wel al een Adventure hebben.
Bootsjunges zijn bijzonder welkom  _________________ You once life forever, ride the KTM adventure |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 756 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Wo, 11 Nov. 2009, 16:43 Onderwerp: |
|
|
Nocer schreef: | Mag je ook komen als je 'nog' geen Adventure hebt tegen die tijd?
Ik heb er geen moeite mee als ik in een japanse rijstkoker hoekje moet zitten en niet mag praten met mensen die wel al een Adventure hebben.  |
Hola, 't is geen Harley treffen hé. We gaan uw rijstkoker niet over de afsluiting gooien zonder uw toestemming.  |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

|
Geplaatst: Wo, 11 Nov. 2009, 18:20 Onderwerp: |
|
|
Wel, voor de goeie verstaander zou ik toch nog eens willen benadrukken dat ik enige terughoudendheid voel om tot op de kleppen te gaan bij een Adventure die niet de mijne is (of die van Muug of Diskeletelietje ). Ik heb dit nog maar één keer gedaan op de mijne (procedure : http://paochow.com/forum/index.php?topic=45.0). Er stonden geen kleppen uit spec, dus de nokkenassen zijn er niet uitgeweest. Los daarvan heeft dit gedoe een hele dag in beslag genomen zonder enige andere werkzaamheid.
Carbs synchen heb ik ook nog niet gedaan bij een Adv (injectie) dus het zou iets te veel try-error worden naar mijn zin.
Banden van de velgen rukken doe ik ook niet, gezien er iemand met een bandenmachine op 2km van mijn deur woont.
Een onderhoud zonder kleppen is vanzelfsprekend geen probleem voor zo'n dag, net zoals kettingtoestanden/remmen/balhoofdlagers ed. Nu, als iemand persé halvelings proefkonijn wil spelen voor de kleppen wil ik daar best in meegaan hoor, maar de snelheid van uitvoering zou kunnen tegenvallen ...Stel ik me de vraag of we dan nog wel toekomen aan andere zaken. _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
Aleph

Geregistreerd op: 27-11-2007 Berichten: 888 Woonplaats: Flanders Fields
|
Geplaatst: Wo, 11 Nov. 2009, 21:49 Onderwerp: |
|
|
ik denk dat een klein onderhoud leren uitvoeren al een goed begin is.
Hint : de mijne heeft een klein onderhoud vandoen.  _________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 756 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Wo, 11 Nov. 2009, 23:10 Onderwerp: |
|
|
Muug schreef: | ik denk dat een klein onderhoud leren uitvoeren al een goed begin is.
Hint : de mijne heeft een klein onderhoud vandoen.  |
Nu ongeveer, of binnen een maand of 4?
Wat mag dat kosten, buiten materiaal?  |
|
Naar boven |
|
 |
Aleph

Geregistreerd op: 27-11-2007 Berichten: 888 Woonplaats: Flanders Fields
|
Geplaatst: Wo, 11 Nov. 2009, 23:22 Onderwerp: |
|
|
nu ongeveer, 't is al 10.000km geleden dat de olie gewisseld is. Maar dat kan vier maand wachten hoor.  _________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
 |
Nocer

|
Geplaatst: Do, 12 Nov. 2009, 10:24 Onderwerp: |
|
|
Blackbert schreef: | Nocer schreef: | Mag je ook komen als je 'nog' geen Adventure hebt tegen die tijd?
Hola, 't is geen Harley treffen hé. We gaan uw rijstkoker niet over de afsluiting gooien zonder uw toestemming.  |
Hij gaat er toch uit  |
|
Naar boven |
|
 |
rene+adventure

|
Geplaatst: Do, 12 Nov. 2009, 18:42 Onderwerp: technische dag |
|
|
He Raketman.
Als je deze dag voor de belgische rijders wil organiseren moet je het vooral ook naar je eigen inzichten/ mogelijkheden doen.
Maar ja... Een bandje moet toch lukken. We zijn toch ADVENTURE rijders en geen BMW rijders met een eigen servicedienst.
Maar goed. Ik ben natuurlijk (namens onze belgische vrienden) blij met je aanbod. Laat even een datum weten als je zover bent. Ok ?
Oh ja... en natuurlijk is het zo dat een ieder deze dagen meedoet op eigen risico. Je blijft verantwoordelijk voor jezelf want je staat er zelf bij en ik neem aan dat we allemaal groot genoeg zijn om te zeggen:
dit soort polonaise (lees werkzaamheden) wil ik niet aan mijn motor. _________________ You once life forever, ride the KTM adventure |
|
Naar boven |
|
 |
deon

|
Geplaatst: Do, 12 Nov. 2009, 18:42 Onderwerp: |
|
|
super idee! count me in!
ik heb "nul" kennis van techniek, dus alles wat verder gaat dan het bijvullen van benzine, water en olie is interessant  |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Do, 12 Nov. 2009, 20:01 Onderwerp: |
|
|
zo.. begint wat mooist te worden
Ik wil aanraden om specifiek te zijn in wat we gaan doen:
Bijv: een grote beurt: Daar doet de dealer met alle gereedschap bij de hand en zonder uitleg en zonder mensen om hem heen, met ervaring... minstens 4 uur over!
Dus als wij dat gaan doen met uitleg erbij (voor ervaren en minder ervaren sleutelaars), dan duurt het een hele dag!
- Dus begin met wat kleinere zaken.
- selecteer een onderwerp (dan komen de mensen die dat deel interessant vinden: Niet iedereen wil zelf kleppen stellen of juist zelf een band wisselen). Dat houdt ook meteen de groep wat kleiner, immers gaat met 10 man aan 1 motor "werken" al niet echt meer.
- Doe daarom gewoon meerdere sleuteldagjes... met verschillende topics.
2x hetzelfde doen op 1 dag is niet erg... daar leer je alleen maar meer van: Bijv een band wisselen/plakken: 1x keer voor doen, daarna zelf doen met hulp. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
ouwegeert
|
Geplaatst: Do, 12 Nov. 2009, 22:28 Onderwerp: |
|
|
Super idee!
Wordt al jaren gedaan door de TCN bij een paar bevriende dealers verspreid over het land. Mulders Motoren bijvoorbeeld werkt hier altijd aan mee. Toevallig ook KTM-dealert .
Voor de noordelingen vast een goeie optie.
Er worden daar meestal meerdere motoren onder handen genomen met verschillende 'supervisors'. Altijd erg gezellig en leerzaam. Dan wel op een zondag anders zijn de bruggen niet vrij. _________________ Nait soezen, mor deurbroezen!
Na bijna 10 jaar Africa Twin,
6000km Grijze 2003 950 met een 'vlekje'
nu:
inmiddels 105.000km Blauwe Adventure S 990-06. |
|
Naar boven |
|
 |
|