lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Technische dag: iets voor forumleden ?
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
KTM_FAN

Nieuw berichtGeplaatst: Wo, 11 Nov. 2009, 9:27    Onderwerp: KTM Reageer met quote

Ik wil er ook wel bij zijn, tegen die tijd moet ik de klepspeling controleren.... Smile Smile

Wie weet wat ik nog voor andere klusjes wil doen.

Anders is het gewoon gezellig

Nocer

Nieuw berichtGeplaatst: Wo, 11 Nov. 2009, 10:04    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi! Leuk idee!! Ik ben ZEKER geinteresseerd. Maar ik heb nog geen Adventure :P In Feb-Maart ga ik hem aanschaffen, als de cursus er voor is kom ik graag even kijken Smile En als hij erna is kom ik graag mee doen Smile

Mijn interesse vlakken zijn (ivm reizen op de Adventure):

- Banden verwisselen (binnenbanden vooral)
- Ketting repareren (vervangen)
- klein onderhoud (olie etc)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rene+adventure

Nieuw berichtGeplaatst: Wo, 11 Nov. 2009, 12:29    Onderwerp: technische dag Reageer met quote

update.

Ik heb contact gehad met Dr.Bean. Hij juichte het initiatief toe en wilde er ook graag bij zijn en evt.hulp aanbieden. Ik denk dat we hier zeker gebruik van moeten maken gezien zijn ervaring.
Ivm aankomend Rallyseizoen gaat dit voor hem slechts lukken voor maart. Dus mijn voorstel: dag ergens inlassen in januari/februari.

Helaas zal niet iedereen in de gelegenheid zijn. Maar ik denk dat de organisatoren gewoon een dag moeten plannen. Er zal namelijk rekening gehouden moeten worden met een aantal zaken. (beschikbaarheid sleutelruimte en monteur).

Gezien de behoefte die ik zo lees de volgende onderwerpen:
bandje wisselen,
onderhouds beurt (liefst groot)
evt.ketting en tandwielen.

Ik denk dat dit een mooie aftrap is.

Ik ga kijken of Guus en Raketman zover zijn en zal aan hun vragen of er een datum geprikt kan worden ergens een zaterdag in januari/februari.

Mij lijkt het beste dat de opgaves dan via de personen gaan die de dag organiseren. Dit is organisatorisch het makkelijkste.

Verder bij deze nog een oproep hier in forum. Mogelijk kan iemand de onderhoudsbeurt uitleggen (liefst met synchronisatie carbs en kleppen stellen) scheelt weer in de kosten voor een monteur (waarmee ik gemakshalve er van uit ga dat dit gratis is laugh3 )
Ik heb de doos met shims gekocht die Onno aanprees. wink3

Verder zie ik dat er al een iemand is die tegen die tijd wat onderhoud aan zijn fiets nodig heeft. Mogelijk dat we er dan een aantal kunnen doen. Ligt natuurlijk aan de ruimte. Ik denk dat we hier wel uitkomen.
(degene die een beurt laat doen betaald uiteraard wel de onderhoudsmaterialen tongue3 )

Resume:
graag opgave van iemand die een (liefst volledige) onderhoudsbeurt kan geven. (scheelt in kosten om monteur in te huren)
Verder binnenkort een datum prikken. (Raketman en evt.Guus)

Onderwerpen:
onderhoudsbeurt (liefst zo volledig mogelijk)
banden wisselen
ketting en tandwielen

(we moeten ook wat onderwerpen bewaren voor een volgende dag, grin2)

Nocer

Nieuw berichtGeplaatst: Wo, 11 Nov. 2009, 12:58    Onderwerp: Reageer met quote

Mag je ook komen als je 'nog' geen Adventure hebt tegen die tijd? wink
Ik heb er geen moeite mee als ik in een japanse rijstkoker hoekje moet zitten en niet mag praten met mensen die wel al een Adventure hebben. Smile
Naar boven
rene+adventure

Nieuw berichtGeplaatst: Wo, 11 Nov. 2009, 13:16    Onderwerp: Reageer met quote

Geplaatst: Vandaag om 12:58 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Mag je ook komen als je 'nog' geen Adventure hebt tegen die tijd?
Ik heb er geen moeite mee als ik in een japanse rijstkoker hoekje moet zitten en niet mag praten met mensen die wel al een Adventure hebben.

Bootsjunges zijn bijzonder welkom guitarist

Blackbert

Nieuw berichtGeplaatst: Wo, 11 Nov. 2009, 16:43    Onderwerp: Reageer met quote

Nocer schreef:
Ik heb er geen moeite mee als ik in een japanse rijstkoker hoekje moet zitten en niet mag praten met mensen die wel al een Adventure hebben. Smile

Hola, 't is geen Harley treffen hé. We gaan uw rijstkoker niet over de afsluiting gooien zonder uw toestemming. idea2 grin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Raketman

Nieuw berichtGeplaatst: Wo, 11 Nov. 2009, 18:20    Onderwerp: Reageer met quote

Wel, voor de goeie verstaander zou ik toch nog eens willen benadrukken dat ik enige terughoudendheid voel om tot op de kleppen te gaan bij een Adventure die niet de mijne is (of die van Muug of Diskeletelietje grin ). Ik heb dit nog maar één keer gedaan op de mijne (procedure : http://paochow.com/forum/index.php?topic=45.0). Er stonden geen kleppen uit spec, dus de nokkenassen zijn er niet uitgeweest. Los daarvan heeft dit gedoe een hele dag in beslag genomen zonder enige andere werkzaamheid.
Carbs synchen heb ik ook nog niet gedaan bij een Adv (injectie) dus het zou iets te veel try-error worden naar mijn zin.
Banden van de velgen rukken doe ik ook niet, gezien er iemand met een bandenmachine op 2km van mijn deur woont.

Een onderhoud zonder kleppen is vanzelfsprekend geen probleem voor zo'n dag, net zoals kettingtoestanden/remmen/balhoofdlagers ed. Nu, als iemand persé halvelings proefkonijn wil spelen voor de kleppen wil ik daar best in meegaan hoor, maar de snelheid van uitvoering zou kunnen tegenvallen rolleyes5 ...Stel ik me de vraag of we dan nog wel toekomen aan andere zaken.

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Aleph

Nieuw berichtGeplaatst: Wo, 11 Nov. 2009, 21:49    Onderwerp: Reageer met quote

ik denk dat een klein onderhoud leren uitvoeren al een goed begin is.

Hint : de mijne heeft een klein onderhoud vandoen. wink3 wink3 wink3

Blackbert

Nieuw berichtGeplaatst: Wo, 11 Nov. 2009, 23:10    Onderwerp: Reageer met quote

Muug schreef:
ik denk dat een klein onderhoud leren uitvoeren al een goed begin is.

Hint : de mijne heeft een klein onderhoud vandoen. wink3 wink3 wink3

Nu ongeveer, of binnen een maand of 4? goofy

Wat mag dat kosten, buiten materiaal? evilgrin
Naar boven
Aleph

Nieuw berichtGeplaatst: Wo, 11 Nov. 2009, 23:22    Onderwerp: Reageer met quote

nu ongeveer, 't is al 10.000km geleden dat de olie gewisseld is. Maar dat kan vier maand wachten hoor. smug
Nocer

Nieuw berichtGeplaatst: Do, 12 Nov. 2009, 10:24    Onderwerp: Reageer met quote

Blackbert schreef:
Nocer schreef:

Hola, 't is geen Harley treffen hé. We gaan uw rijstkoker niet over de afsluiting gooien zonder uw toestemming. idea2 grin

Hij gaat er toch uit rolleyes
Naar boven
rene+adventure

Nieuw berichtGeplaatst: Do, 12 Nov. 2009, 18:42    Onderwerp: technische dag Reageer met quote

He Raketman.

Als je deze dag voor de belgische rijders wil organiseren moet je het vooral ook naar je eigen inzichten/ mogelijkheden doen.

Maar ja... Een bandje moet toch lukken. We zijn toch ADVENTURE rijders en geen BMW rijders met een eigen servicedienst. grin

Maar goed. Ik ben natuurlijk (namens onze belgische vrienden) blij met je aanbod. Laat even een datum weten als je zover bent. Ok ?

Oh ja... en natuurlijk is het zo dat een ieder deze dagen meedoet op eigen risico. Je blijft verantwoordelijk voor jezelf want je staat er zelf bij en ik neem aan dat we allemaal groot genoeg zijn om te zeggen:
dit soort polonaise (lees werkzaamheden) wil ik niet aan mijn motor.

deon

Nieuw berichtGeplaatst: Do, 12 Nov. 2009, 18:42    Onderwerp: Reageer met quote

super idee! count me in!

ik heb "nul" kennis van techniek, dus alles wat verder gaat dan het bijvullen van benzine, water en olie is interessant Smile
Naar boven
Dr_Bean
Site Admin

Nieuw berichtGeplaatst: Do, 12 Nov. 2009, 20:01    Onderwerp: Reageer met quote

zo.. begint wat mooist te worden 2thumbsup

Ik wil aanraden om specifiek te zijn in wat we gaan doen:

Bijv: een grote beurt: Daar doet de dealer met alle gereedschap bij de hand en zonder uitleg en zonder mensen om hem heen, met ervaring... minstens 4 uur over!
Dus als wij dat gaan doen met uitleg erbij (voor ervaren en minder ervaren sleutelaars), dan duurt het een hele dag!

- Dus begin met wat kleinere zaken.
- selecteer een onderwerp (dan komen de mensen die dat deel interessant vinden: Niet iedereen wil zelf kleppen stellen of juist zelf een band wisselen). Dat houdt ook meteen de groep wat kleiner, immers gaat met 10 man aan 1 motor "werken" al niet echt meer.
- Doe daarom gewoon meerdere sleuteldagjes... met verschillende topics.

2x hetzelfde doen op 1 dag is niet erg... daar leer je alleen maar meer van: Bijv een band wisselen/plakken: 1x keer voor doen, daarna zelf doen met hulp.

ouwegeert

Nieuw berichtGeplaatst: Do, 12 Nov. 2009, 22:28    Onderwerp: Reageer met quote

Super idee!
Wordt al jaren gedaan door de TCN bij een paar bevriende dealers verspreid over het land. Mulders Motoren bijvoorbeeld werkt hier altijd aan mee. Toevallig ook KTM-dealert idea2 .
Voor de noordelingen vast een goeie optie.
Er worden daar meestal meerdere motoren onder handen genomen met verschillende 'supervisors'. Altijd erg gezellig en leerzaam. Dan wel op een zondag anders zijn de bruggen niet vrij.

Na bijna 10 jaar Africa Twin,
6000km Grijze 2003 950 met een 'vlekje'
nu:
inmiddels 105.000km Blauwe Adventure S 990-06.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 2 van 4

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: