lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Nieuwe velg

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Bongo
Gast

BerichtGeplaatst: Do, 8 Sep. 2005, 19:58    Onderwerp: Nieuwe velg Reageer met quote

Hi allemaal,

Ik heb net mijn voorwiel opgehaald van Haan Wheels in Schijndel, heeft een nieuwe velg gekregen (Excel). Maar nu thuisgekomen zie ik dat er een iets smallere velg op gespaakt is, nl. een 1,85 in plaats van een 2,15 (origineel).

Is dat erg?

groeten, Edwin
Naar boven
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Do, 8 Sep. 2005, 22:31    Onderwerp: Reageer met quote

euhm.. meeste mensen weten wat ze kopen...

Maar goed: Origineel is trouwens 2.5"

De reden voor die 1.85 is eenvoudig: Excel maakt geen bredere, het is 1.6 of 1.85. Die 2.5 si ook precies de reden dat ie offroad stuk gaat: Door de breedte wordt de kracht op de flanken te groot en buigt ie (icm zachter alu).

Overigens schijnt ie met 1,85 velg eerder mooier rond en stabieler te rijden, ook op asfalt.

Bongo
Gast

BerichtGeplaatst: Vr, 9 Sep. 2005, 8:20    Onderwerp: nieuwe velg Reageer met quote

Nou dokter-meneer Gerben, bedankt voor het antwoord, sta er elke keer weer versteld van dat jij zoveel weet!

Nou die klere band er weer omheen zien te krijgen, ik schijn echt de enige te zijn die hier problemen mee heeft. Ik ga MOTOR200o even vragen of ze het wieltje onder de banden openaflegmachientje willen leggen.

P.S.: het klopt dat ik niet altijd goed kijk naar wat ik koop, daarom rij ik nu een LC8 (trouwens best een leuke motor, hoor).

groeten, bedankt en wellicht tot 18 september in Odiliapeel,
Edwin
Naar boven
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Vr, 9 Sep. 2005, 21:32    Onderwerp: Re: nieuwe velg Reageer met quote

Bongo schreef:
P.S.: het klopt dat ik niet altijd goed kijk naar wat ik koop, daarom rij ik nu een LC8 (trouwens best een leuke motor, hoor).

Edwin

laugh grin3 grin2 lipsrsealed2

Bongo
Gast

BerichtGeplaatst: Zo, 11 Sep. 2005, 15:17    Onderwerp: Nieuwe velg Reageer met quote

Hi allemaal,

De band ligt op de velg (bedankt MOTOR2000) en het trillen/onbalans rond 80 km/uur is voor een groot deel weg. Ik ga nu nog alle veerinstellingen terug in de orginal-standen zetten, eens zien of dat nog helpt.
Over een paar duizend kilometer komen er ook nieuwe banden op. zal ook wel helpen.

groetjes, Edwin
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: