Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Bongo Gast
|
Geplaatst: Do, 8 Sep. 2005, 19:58 Onderwerp: Nieuwe velg |
|
|
Hi allemaal,
Ik heb net mijn voorwiel opgehaald van Haan Wheels in Schijndel, heeft een nieuwe velg gekregen (Excel). Maar nu thuisgekomen zie ik dat er een iets smallere velg op gespaakt is, nl. een 1,85 in plaats van een 2,15 (origineel).
Is dat erg?
groeten, Edwin |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Do, 8 Sep. 2005, 22:31 Onderwerp: |
|
|
euhm.. meeste mensen weten wat ze kopen...
Maar goed: Origineel is trouwens 2.5"
De reden voor die 1.85 is eenvoudig: Excel maakt geen bredere, het is 1.6 of 1.85. Die 2.5 si ook precies de reden dat ie offroad stuk gaat: Door de breedte wordt de kracht op de flanken te groot en buigt ie (icm zachter alu).
Overigens schijnt ie met 1,85 velg eerder mooier rond en stabieler te rijden, ook op asfalt. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Bongo Gast
|
Geplaatst: Vr, 9 Sep. 2005, 8:20 Onderwerp: nieuwe velg |
|
|
Nou dokter-meneer Gerben, bedankt voor het antwoord, sta er elke keer weer versteld van dat jij zoveel weet!
Nou die klere band er weer omheen zien te krijgen, ik schijn echt de enige te zijn die hier problemen mee heeft. Ik ga MOTOR200o even vragen of ze het wieltje onder de banden openaflegmachientje willen leggen.
P.S.: het klopt dat ik niet altijd goed kijk naar wat ik koop, daarom rij ik nu een LC8 (trouwens best een leuke motor, hoor).
groeten, bedankt en wellicht tot 18 september in Odiliapeel,
Edwin |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Vr, 9 Sep. 2005, 21:32 Onderwerp: Re: nieuwe velg |
|
|
Bongo schreef: | P.S.: het klopt dat ik niet altijd goed kijk naar wat ik koop, daarom rij ik nu een LC8 (trouwens best een leuke motor, hoor).
Edwin |
 _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Bongo Gast
|
Geplaatst: Zo, 11 Sep. 2005, 15:17 Onderwerp: Nieuwe velg |
|
|
Hi allemaal,
De band ligt op de velg (bedankt MOTOR2000) en het trillen/onbalans rond 80 km/uur is voor een groot deel weg. Ik ga nu nog alle veerinstellingen terug in de orginal-standen zetten, eens zien of dat nog helpt.
Over een paar duizend kilometer komen er ook nieuwe banden op. zal ook wel helpen.
groetjes, Edwin |
|
Naar boven |
|
 |
|
|
berichten van de laatste 24 uur
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Je mag niet stemmen in polls Je mag geen attachments plaatsen in dit forum Je mag bestanden downloaden in dir forum
|