lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Cilinderkop moeren

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Flatslide



Geregistreerd op: 1-9-2005
Berichten: 332
Woonplaats: Pillegom

BerichtGeplaatst: Wo, 7 Sep. 2005, 21:18    Onderwerp: Cilinderkop moeren Reageer met quote

Hallo, kan iemand mij vertellen hoe het verschil te zien is tussen het oude type en nieuwe(gemodificeerde) type moeren?
zodat je dus kan zien of deze modificatie al dan niet is uitgevoerd...


en zijn er ook Dynojet kitjes(of Factory) voor deze fiets op de markt?


Alvast bedankt smiley2

greetzz
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Eppo



Geregistreerd op: 23-7-2005
Berichten: 71
Woonplaats: Dongen

BerichtGeplaatst: Wo, 7 Sep. 2005, 21:47    Onderwerp: Reageer met quote

En vertel er dan meteen even bij hoe het toch mogelijk is dat een paar nieuwe moeren (of waren het bouten) zoveel verschil kunnen maken.
Daar snap ik echt geen donder van.

_________________
De enthousiaste beginner
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Wo, 7 Sep. 2005, 22:12    Onderwerp: Re: Cilinderkop moeren Reageer met quote

Flatslide schreef:
Hallo, kan iemand mij vertellen hoe het verschil te zien is tussen het oude type en nieuwe(gemodificeerde) type moeren?
zodat je dus kan zien of deze modificatie al dan niet is uitgevoerd...


en zijn er ook Dynojet kitjes(of Factory) voor deze fiets op de markt?


Alvast bedankt smiley2

greetzz


Hoi!

Als je links op onder de tank kijkt, dan zie je de linkse 2 moeren van de achterste cilinder zo zitten.
Het oude type heeft GEEN kraagje, ik bedoel dus een soort van sluitring die aan de moer vast zit.

Het nieuwe type is wat hoger en heeft dus WEL een kraagje.

Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Wo, 7 Sep. 2005, 22:21    Onderwerp: Reageer met quote

Eppo schreef:
En vertel er dan meteen even bij hoe het toch mogelijk is dat een paar nieuwe moeren (of waren het bouten) zoveel verschil kunnen maken.
Daar snap ik echt geen donder van.


Hoi!

Ik heb me laten vertellen, uit redelijk betrouwbare bron dat het materiaal van het oude type moeren en de cilinder tapeinden elkaar niet zo "lusten"

Er treedt bij het op koppel aandraaien dan te veel wrijving op.
Met als eindresultaat dat de moeren domweg te los zitten,
wat uitblazen van de koppakking tot gevolg kan hebben.

Mijn eerste (foute) dealer had de juiste modificatie kopmoeren niet op voorraad, en had het toen opgelost door de oude moeren te hergebruiken
met sluitringen er onder, en veel olie op de schroefdraad bucktooth

Later heeft mijn huidige dealer het hersteld door het juiste modificatie setje te gebruiken.

Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 8 Sep. 2005, 17:49    Onderwerp: dynojetset Reageer met quote

Moeren: Vraag al beantwoord door Daan

Dynojet: Sommer KTM (Oberhausen) heeft de bekende luchtfiltermodificatie, maar nu sinds kort ook een andere naald/sproeier set, waardoor de LC8 nog wat soepeler en direkter zou worden. Ik ken er nog geen ervaringen van.

- De originele setting van KTM is al behoorlijk goed.
- experimenten met het luchtfilter leveren weinig op: Er is een soort K&N filter te verkrijgen, maar die geeft niet meer vermogen ofzo.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Johan



Geregistreerd op: 28-2-2005
Berichten: 545
Woonplaats: Hengelo (ov)

BerichtGeplaatst: Do, 8 Sep. 2005, 18:14    Onderwerp: Reageer met quote

Hey een K&N luchtfilter dat gaf bij mijn aprilia zo'n hele mooie inlaat sound en je hoefde je luchtfilter nooit meer te vervangen.
Hooguit een keer schoonmaken.
Weet een van jullie ook of zo'n filter slecht is in combi met off-road gebruik of kan dat prima.
Voor mijn aprilia was 1 K&N filter goedkoper als 2 originele luchtfilters.

Groet Johan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2716
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Do, 8 Sep. 2005, 18:28    Onderwerp: Reageer met quote

Voor mij geen K&N met offroaden hoor..
Maar aan de andere kant was het filter erg duur en issie al vervangen bij 6000km!!
Maaar nee, daar moet je niet op besparen Smile

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 8 Sep. 2005, 22:27    Onderwerp: Reageer met quote

speedyves schreef:
Voor mij geen K&N met offroaden hoor..
Maar aan de andere kant was het filter erg duur en issie al vervangen bij 6000km!!
Maaar nee, daar moet je niet op besparen Smile


Mja.. nu is het een papierfilter, of dat beter is?
En euhm duur? 30 euro. Vergeleken bij de benzine kosten voor die 6000km en de afschriving is het niet noemenswaardig. LC8 is nou eenmaal geen goedkope motor

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2716
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Do, 8 Sep. 2005, 23:18    Onderwerp: Reageer met quote

Vertel mij wat... Smile Zoals het er nu naar uit ziet blijf ik hem ook iets langer rijden dan eerst gepland.
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Johan



Geregistreerd op: 28-2-2005
Berichten: 545
Woonplaats: Hengelo (ov)

BerichtGeplaatst: Vr, 9 Sep. 2005, 0:02    Onderwerp: Reageer met quote

Hey Jongens laat zo'n K&N dan meer rommel (fijn stof door) dan het originele filter of weet je het gewoon niet en moet ik ergens anders verder informeren

Groet Johan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2716
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Vr, 9 Sep. 2005, 9:26    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb onafhankelijke tests gezien waar uit bleek dat de k&n filters duidelijk veel meer stof doorlaten als de originele. zelfs met extra kous over de inlaat liet het nog wat meer door. Niet direct de schadelijke brokken zand hoor, maar toch vuil wat ik liever niet langs me kleppen te slijpen heb.
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Flatslide



Geregistreerd op: 1-9-2005
Berichten: 332
Woonplaats: Pillegom

BerichtGeplaatst: Vr, 9 Sep. 2005, 10:02    Onderwerp: Reageer met quote

In princiepe is de flow door de K&N filtersgroter, dus zal als je gaat kijken naar hoeveel deeltjes fijnstof er door gaat ook wel meer zijn, je moet eigenlijk kijken naar wat voor classe filter het is,dus zn doorlaat of filtereigenschappen in microns.

als je voornamelijk op de weg rijdt zal een K&N prima voldoen, maar rij je vaak offroad in stoffige omstandigheden/ en of saharastof/zand dan moet je iets anders zoeken denk ik, ik denk dat sahara zand/stof(of hoe je het ook mag noemen) de grootste rommel is, het kruipt bijna overal doorheen, en als je dan geen goede filters hebt dan slijpt ie inderdaad je motor van binnen met alle gevolgen van dien....
(overigens wel een makelijke manier om er een 990 van te maken,als je maar lang genoeg blijft rijden laugh3 )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif