Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Flatslide

Geregistreerd op: 1-9-2005 Berichten: 332 Woonplaats: Pillegom
|
Geplaatst: Wo, 7 Sep. 2005, 21:18 Onderwerp: Cilinderkop moeren |
|
|
Hallo, kan iemand mij vertellen hoe het verschil te zien is tussen het oude type en nieuwe(gemodificeerde) type moeren?
zodat je dus kan zien of deze modificatie al dan niet is uitgevoerd...
en zijn er ook Dynojet kitjes(of Factory) voor deze fiets op de markt?
Alvast bedankt
greetzz |
|
Naar boven |
|
 |
Eppo

Geregistreerd op: 23-7-2005 Berichten: 71 Woonplaats: Dongen
|
Geplaatst: Wo, 7 Sep. 2005, 21:47 Onderwerp: |
|
|
En vertel er dan meteen even bij hoe het toch mogelijk is dat een paar nieuwe moeren (of waren het bouten) zoveel verschil kunnen maken.
Daar snap ik echt geen donder van. _________________ De enthousiaste beginner |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Wo, 7 Sep. 2005, 22:12 Onderwerp: Re: Cilinderkop moeren |
|
|
Flatslide schreef: | Hallo, kan iemand mij vertellen hoe het verschil te zien is tussen het oude type en nieuwe(gemodificeerde) type moeren?
zodat je dus kan zien of deze modificatie al dan niet is uitgevoerd...
en zijn er ook Dynojet kitjes(of Factory) voor deze fiets op de markt?
Alvast bedankt
greetzz |
Hoi!
Als je links op onder de tank kijkt, dan zie je de linkse 2 moeren van de achterste cilinder zo zitten.
Het oude type heeft GEEN kraagje, ik bedoel dus een soort van sluitring die aan de moer vast zit.
Het nieuwe type is wat hoger en heeft dus WEL een kraagje.
Daan |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Wo, 7 Sep. 2005, 22:21 Onderwerp: |
|
|
Eppo schreef: | En vertel er dan meteen even bij hoe het toch mogelijk is dat een paar nieuwe moeren (of waren het bouten) zoveel verschil kunnen maken.
Daar snap ik echt geen donder van. |
Hoi!
Ik heb me laten vertellen, uit redelijk betrouwbare bron dat het materiaal van het oude type moeren en de cilinder tapeinden elkaar niet zo "lusten"
Er treedt bij het op koppel aandraaien dan te veel wrijving op.
Met als eindresultaat dat de moeren domweg te los zitten,
wat uitblazen van de koppakking tot gevolg kan hebben.
Mijn eerste (foute) dealer had de juiste modificatie kopmoeren niet op voorraad, en had het toen opgelost door de oude moeren te hergebruiken
met sluitringen er onder, en veel olie op de schroefdraad
Later heeft mijn huidige dealer het hersteld door het juiste modificatie setje te gebruiken.
Daan |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Do, 8 Sep. 2005, 17:49 Onderwerp: dynojetset |
|
|
Moeren: Vraag al beantwoord door Daan
Dynojet: Sommer KTM (Oberhausen) heeft de bekende luchtfiltermodificatie, maar nu sinds kort ook een andere naald/sproeier set, waardoor de LC8 nog wat soepeler en direkter zou worden. Ik ken er nog geen ervaringen van.
- De originele setting van KTM is al behoorlijk goed.
- experimenten met het luchtfilter leveren weinig op: Er is een soort K&N filter te verkrijgen, maar die geeft niet meer vermogen ofzo. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Johan

Geregistreerd op: 28-2-2005 Berichten: 545 Woonplaats: Hengelo (ov)
|
Geplaatst: Do, 8 Sep. 2005, 18:14 Onderwerp: |
|
|
Hey een K&N luchtfilter dat gaf bij mijn aprilia zo'n hele mooie inlaat sound en je hoefde je luchtfilter nooit meer te vervangen.
Hooguit een keer schoonmaken.
Weet een van jullie ook of zo'n filter slecht is in combi met off-road gebruik of kan dat prima.
Voor mijn aprilia was 1 K&N filter goedkoper als 2 originele luchtfilters.
Groet Johan |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2716 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Do, 8 Sep. 2005, 18:28 Onderwerp: |
|
|
Voor mij geen K&N met offroaden hoor..
Maar aan de andere kant was het filter erg duur en issie al vervangen bij 6000km!!
Maaar nee, daar moet je niet op besparen  _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Do, 8 Sep. 2005, 22:27 Onderwerp: |
|
|
speedyves schreef: | Voor mij geen K&N met offroaden hoor..
Maar aan de andere kant was het filter erg duur en issie al vervangen bij 6000km!!
Maaar nee, daar moet je niet op besparen  |
Mja.. nu is het een papierfilter, of dat beter is?
En euhm duur? 30 euro. Vergeleken bij de benzine kosten voor die 6000km en de afschriving is het niet noemenswaardig. LC8 is nou eenmaal geen goedkope motor _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2716 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Do, 8 Sep. 2005, 23:18 Onderwerp: |
|
|
Vertel mij wat... Zoals het er nu naar uit ziet blijf ik hem ook iets langer rijden dan eerst gepland. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
Johan

Geregistreerd op: 28-2-2005 Berichten: 545 Woonplaats: Hengelo (ov)
|
Geplaatst: Vr, 9 Sep. 2005, 0:02 Onderwerp: |
|
|
Hey Jongens laat zo'n K&N dan meer rommel (fijn stof door) dan het originele filter of weet je het gewoon niet en moet ik ergens anders verder informeren
Groet Johan |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2716 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Vr, 9 Sep. 2005, 9:26 Onderwerp: |
|
|
Ik heb onafhankelijke tests gezien waar uit bleek dat de k&n filters duidelijk veel meer stof doorlaten als de originele. zelfs met extra kous over de inlaat liet het nog wat meer door. Niet direct de schadelijke brokken zand hoor, maar toch vuil wat ik liever niet langs me kleppen te slijpen heb. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
Flatslide

Geregistreerd op: 1-9-2005 Berichten: 332 Woonplaats: Pillegom
|
Geplaatst: Vr, 9 Sep. 2005, 10:02 Onderwerp: |
|
|
In princiepe is de flow door de K&N filtersgroter, dus zal als je gaat kijken naar hoeveel deeltjes fijnstof er door gaat ook wel meer zijn, je moet eigenlijk kijken naar wat voor classe filter het is,dus zn doorlaat of filtereigenschappen in microns.
als je voornamelijk op de weg rijdt zal een K&N prima voldoen, maar rij je vaak offroad in stoffige omstandigheden/ en of saharastof/zand dan moet je iets anders zoeken denk ik, ik denk dat sahara zand/stof(of hoe je het ook mag noemen) de grootste rommel is, het kruipt bijna overal doorheen, en als je dan geen goede filters hebt dan slijpt ie inderdaad je motor van binnen met alle gevolgen van dien....
(overigens wel een makelijke manier om er een 990 van te maken,als je maar lang genoeg blijft rijden ) |
|
Naar boven |
|
 |
|