Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Carbon vs. Alu |
Carbon is sterker |
|
33% |
[ 2 ] |
Alu is sterker |
|
33% |
[ 2 ] |
Maakt niet uit, wat je mooi of praktisch vindt |
|
33% |
[ 2 ] |
|
Totaal aantal stemmen : 6 |
|
Auteur |
Bericht |
roflastc
Geregistreerd op: 11-11-2008 Berichten: 258 Woonplaats: Leiden
|
Geplaatst: Vr, 11 Sep. 2009, 7:01 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | Voor SE of voor Adv?
(ik had adventure aangenomen...)
De adventure heeft aan de achterkant een draaipunt: Dus aan de voorkant 2 boutjes losschroeven en de plaat klapt naar onderen: juist handig, ook om evt dingen in de plaat op te bergen bij een lange reis ofzo (zoals remblokjes, VTW etc) |
Ik heb een Adventure. Ik weet dat er idd een draaipunt opzit zodat het ding naar beneden klapt. Ik wil er idd spullen in kwijt voor onderweg: remmen spul, bandenlepels, toolbox en watertankje.
Ik zie het alleen lastig worden als ik voor en achterop de plaat wat bevestigingspunten wil maken wanneer de plaat uit 1 stuk bestaat. Als ik de plaat dan aan het frame/motorblok hou dan kan ik nergens meer bij om te zien of ik een bevestingingspunt/plaatje verder naar voren of achteren moet doen (of ik bevestingingspunten op het blok wel haal of niet). _________________ Ghetto neger uit het Gooi. |
|
Naar boven |
|
 |
greenback

Geregistreerd op: 9-3-2009 Berichten: 109 Woonplaats: Velle
|
Geplaatst: Ma, 14 Sep. 2009, 10:16 Onderwerp: |
|
|
toen ik met mn voorbereiding voor marokko bezig was wou ik ook niets liever dan zo'n alu carterbescherming monteren...het budget ging op dat moment echter naar andere zaken (banden, bescherming, reservegear,...). ik heb dan even gedacht om over de standaard bak een plaat te monteren die als een soort van demper werkt bij de impact van stenen: het principe van een kogelvrije vest waarbij de inslag op korte afstand wordt gereduceerd tot een kracht die de standaard plaat niet doorboort. uiteindelijk niet gedaan en geen problemen gehad op de gravelpistes en stukjes stenen (geluk waarschijnlijk!).
nu speelt het idee opnieuw op voor de volgende reis: zou het niet mogelijk zijn een soort van armour te maken voor de standaardbak?
het is maar een idee: graag jullie oprechte feedback/ideeen/kritiek/...
groeten,
tom _________________ KTM Adventure 950 2003
Honda CBR600 Fx 1999
Honda Transalp XL600V 1994
Harley Davidson Aermacchi TX125 1973
Honda CB750 Candygold 1972 |
|
Naar boven |
|
 |
greenback

Geregistreerd op: 9-3-2009 Berichten: 109 Woonplaats: Velle
|
Geplaatst: Ma, 14 Sep. 2009, 10:21 Onderwerp: |
|
|
ik had gedacht aan enkele plaatjes carbon/kevlar (vlakke rechthoekjes: makkelijker te maken) die dan in de breedterichting over de hele lengte van de bak worden gemonteerd (opschroeven=makkelijk te vervangen bij breuk). _________________ KTM Adventure 950 2003
Honda CBR600 Fx 1999
Honda Transalp XL600V 1994
Harley Davidson Aermacchi TX125 1973
Honda CB750 Candygold 1972 |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 14 Sep. 2009, 18:31 Onderwerp: |
|
|
de originele bak is alleen absoluut op geen enkel punt vlak. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Aleph

Geregistreerd op: 27-11-2007 Berichten: 888 Woonplaats: Flanders Fields
|
Geplaatst: Ma, 14 Sep. 2009, 20:08 Onderwerp: |
|
|
kortom, aluminium is the way to go. Of RVS als het gewicht niet belangrijk is.
Waren er hier op dit forum niet een aantal mensen die iets moois in elkaar gestoken hadden? _________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
 |
roflastc
Geregistreerd op: 11-11-2008 Berichten: 258 Woonplaats: Leiden
|
Geplaatst: Di, 15 Sep. 2009, 20:56 Onderwerp: |
|
|
Muug schreef: | kortom, aluminium is the way to go. Of RVS als het gewicht niet belangrijk is.
Waren er hier op dit forum niet een aantal mensen die iets moois in elkaar gestoken hadden? |
Dunno maar als ze maten weten voor het deel direct onder de motor dan wil ik dat wel hebben.
*roflastc driftig aan het pennen en karton knippen is* _________________ Ghetto neger uit het Gooi. |
|
Naar boven |
|
 |
|