lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Carbon vs. Alu
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Carbon vs. Alu
Carbon is sterker
33%
 33%  [ 2 ]
Alu is sterker
33%
 33%  [ 2 ]
Maakt niet uit, wat je mooi of praktisch vindt
33%
 33%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 6

Auteur Bericht
roflastc



Geregistreerd op: 11-11-2008
Berichten: 258
Woonplaats: Leiden

BerichtGeplaatst: Vr, 11 Sep. 2009, 7:01    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
Voor SE of voor Adv?

(ik had adventure aangenomen...)


De adventure heeft aan de achterkant een draaipunt: Dus aan de voorkant 2 boutjes losschroeven en de plaat klapt naar onderen: juist handig, ook om evt dingen in de plaat op te bergen bij een lange reis ofzo (zoals remblokjes, VTW etc)


Ik heb een Adventure. Ik weet dat er idd een draaipunt opzit zodat het ding naar beneden klapt. Ik wil er idd spullen in kwijt voor onderweg: remmen spul, bandenlepels, toolbox en watertankje.

Ik zie het alleen lastig worden als ik voor en achterop de plaat wat bevestigingspunten wil maken wanneer de plaat uit 1 stuk bestaat. Als ik de plaat dan aan het frame/motorblok hou dan kan ik nergens meer bij om te zien of ik een bevestingingspunt/plaatje verder naar voren of achteren moet doen (of ik bevestingingspunten op het blok wel haal of niet).

_________________
Ghetto neger uit het Gooi.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
greenback



Geregistreerd op: 9-3-2009
Berichten: 109
Woonplaats: Velle

BerichtGeplaatst: Ma, 14 Sep. 2009, 10:16    Onderwerp: Reageer met quote

toen ik met mn voorbereiding voor marokko bezig was wou ik ook niets liever dan zo'n alu carterbescherming monteren...het budget ging op dat moment echter naar andere zaken (banden, bescherming, reservegear,...). ik heb dan even gedacht om over de standaard bak een plaat te monteren die als een soort van demper werkt bij de impact van stenen: het principe van een kogelvrije vest waarbij de inslag op korte afstand wordt gereduceerd tot een kracht die de standaard plaat niet doorboort. uiteindelijk niet gedaan en geen problemen gehad op de gravelpistes en stukjes stenen (geluk waarschijnlijk!).
nu speelt het idee opnieuw op voor de volgende reis: zou het niet mogelijk zijn een soort van armour te maken voor de standaardbak?
het is maar een idee: graag jullie oprechte feedback/ideeen/kritiek/... rolleyes5
groeten,
tom

_________________
KTM Adventure 950 2003
Honda CBR600 Fx 1999
Honda Transalp XL600V 1994
Harley Davidson Aermacchi TX125 1973
Honda CB750 Candygold 1972
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
greenback



Geregistreerd op: 9-3-2009
Berichten: 109
Woonplaats: Velle

BerichtGeplaatst: Ma, 14 Sep. 2009, 10:21    Onderwerp: Reageer met quote

ik had gedacht aan enkele plaatjes carbon/kevlar (vlakke rechthoekjes: makkelijker te maken) die dan in de breedterichting over de hele lengte van de bak worden gemonteerd (opschroeven=makkelijk te vervangen bij breuk).
_________________
KTM Adventure 950 2003
Honda CBR600 Fx 1999
Honda Transalp XL600V 1994
Harley Davidson Aermacchi TX125 1973
Honda CB750 Candygold 1972
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 14 Sep. 2009, 18:31    Onderwerp: Reageer met quote

de originele bak is alleen absoluut op geen enkel punt vlak.
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Aleph



Geregistreerd op: 27-11-2007
Berichten: 888
Woonplaats: Flanders Fields

BerichtGeplaatst: Ma, 14 Sep. 2009, 20:08    Onderwerp: Reageer met quote

kortom, aluminium is the way to go. Of RVS als het gewicht niet belangrijk is.

Waren er hier op dit forum niet een aantal mensen die iets moois in elkaar gestoken hadden?

_________________
mijn nieuwe nick is Muug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
roflastc



Geregistreerd op: 11-11-2008
Berichten: 258
Woonplaats: Leiden

BerichtGeplaatst: Di, 15 Sep. 2009, 20:56    Onderwerp: Reageer met quote

Muug schreef:
kortom, aluminium is the way to go. Of RVS als het gewicht niet belangrijk is.

Waren er hier op dit forum niet een aantal mensen die iets moois in elkaar gestoken hadden?


Dunno maar als ze maten weten voor het deel direct onder de motor dan wil ik dat wel hebben.

*roflastc driftig aan het pennen en karton knippen is*

_________________
Ghetto neger uit het Gooi.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif