lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

olie wissel vraag

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
KTM_FAN

BerichtGeplaatst: Za, 29 Aug. 2009, 17:29    Onderwerp: olie wissel vraag Reageer met quote

Hallo,

Ik dacht, laat ik zelf eens de olie wisselen.
Best leuk en leerzaam.

Ik heb een filterkitje gekocht incl alle zeven, ringetjes en O-ringen.
Duur denk ik, maar dan zit alles er nieuw in. Oilfilter Gasket kit 2 Cyl. 00050000065.

Nu zitten er in dat kitje drie koper ringetjes, terwijl ik er maar twee nodig heb, namelijk 1 voor de olietank en 1 voor de olieplug in het carter.

Iemand raad ? Of is dit ringetje echt gewoon over.

Onno

Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Za, 29 Aug. 2009, 19:32    Onderwerp: Reageer met quote

goeie vraag.. volgende vraag laugh3

Nee, ik zou het ook niet weten. Idd normaliter blok en olietank aftappen en 2x filter wisselen -> 2x o-ring (en die gaan echt wel eens lek!!)

Filterdeksels niet te strak aantrekken.. o-ring dicht zijwaards af, dus daar help het echt niet voor, en die schroefjes gaan snel dol.

Remmie

BerichtGeplaatst: Za, 29 Aug. 2009, 22:15    Onderwerp: Re: olie wissel vraag Reageer met quote

Onno schreef:
namelijk 1 voor de olietank en 1 voor de olieplug in het carter.

Iemand raad ? Of is dit ringetje echt gewoon over.

Onno

Als ik het goed zag bij mijn SE (dus ook bij en Adventure) zit er een Plug met koperen ring precies voor op het blok. Zeg maar bij mijn SE achter de Olietank. bij de Adventure achter de accubak geloof ik. ik heb er een foto van maar dan moet ik die even zoeken.

Remmie grin2

KTM_FAN

BerichtGeplaatst: Zo, 30 Aug. 2009, 10:04    Onderwerp: olie Reageer met quote

Nog maar eens een blik werpen dan, de nieuwe olie heb ik er nog even niet ingegooid....

Idd sommige rand***ielen trekken zo'n olieplug ook extra hard aan zodat ik hem nauwelijks loskrijg. Das het voordeel van zelf doen. Ook vond ik maar liefst twee koper ringetjes onder de olietank plug. Gewoon erop laten zitten.... kan weinig kwaad, maar toch is het eigenlijk niks.

Onno

KTM_FAN

BerichtGeplaatst: Zo, 30 Aug. 2009, 12:42    Onderwerp: olie Reageer met quote

Ik heb inderdaad Remmie nog een plug onder het oliefilter gevonden (met imbus) en 1 schroefje aan de rechterzijde van het blok vlak bij het olie screen. Allebei met een andere maat koper ring, toen de zoektocht maar gestaakt en drie liter olie erin gekieperd.

Zo moet ie er weer een tijdje tegen kunnen. Het zal een raadsel blijven

Onno

Blackbert

BerichtGeplaatst: Zo, 30 Aug. 2009, 15:18    Onderwerp: Reageer met quote

had bij de oliewissel ook een koperen ringetje over van de kit. nadien de tekening nog eens bekeken in het motor-onderdelenboek. zeer vermoedelijk dient dat ringetje om de inbusbout boven de oiljet van de koppeling af te dichten (boven je voorste tandwiel).
moet nog eens nakijken of het klopt, de inbus zat toen ik hem loshaalde ook zonder ring gemonteerd, maar staat mét op de tekening.
niet dat je daar iets moet vervangen, maar als dat gaatje dicht zit gaat je koppeling raar doen wegens droog lopen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Remmie

BerichtGeplaatst: Zo, 30 Aug. 2009, 17:27    Onderwerp: Reageer met quote

heb even het fotootje opgezocht, van mijn SE bij een adventure zal het er iets anders uit zien.

Hier zie je 3 pluggen waar een koper ringetje bij hoort.
En dan tel ik de inbusbout/plug voor de koppeling nog niet eens me (niet op de foto te zien)

Remmie smiley2

KTM_FAN

BerichtGeplaatst: Zo, 30 Aug. 2009, 20:34    Onderwerp: olie Reageer met quote

SE en 990 adv is dus wel anders kan ik zien van de foto. Mijn olie drainplug op de olietank zit niet zo, de olietank is anders. Ik denk dat het kitje universeel is voor alle LC8 en of zo iets dergelijks.

Onno

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: