Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Aleph

Geregistreerd op: 27-11-2007 Berichten: 888 Woonplaats: Flanders Fields
|
Geplaatst: Vr, 24 Jul. 2009, 17:08 Onderwerp: welk alternatief voor MT-21 achteraan? |
|
|
MT-21 bestaat niet in onze speciale achterbandmaat. Welk alternatief moet ik dan nemen? Als voorband dacht ik de MT-21 te nemen. _________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Vr, 24 Jul. 2009, 19:51 Onderwerp: |
|
|
Op een originele velg past toch een D908 RR ? _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Vr, 24 Jul. 2009, 20:49 Onderwerp: |
|
|
(lees evt effe de div bandendiscussies die er al geweest zijn)
Op de originele velg hoort eigenlijk een 150/70-18 en daarin is er gewoon weinig.
Een 140/80 gaat wel.. maar staat erg recht.
Probleem is verder dat als je er echt offroad mee gaat rijden je deuken in de velg rijdt, simpel omdat ie te breed is.
De oplossing is een 2e setje wielen... maarja, niet goedkoop. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
hamster

Geregistreerd op: 24-7-2009 Berichten: 10 Woonplaats: Heemskerk
|
Geplaatst: Vr, 24 Jul. 2009, 20:54 Onderwerp: Re: welk alternatief voor MT-21 achteraan? |
|
|
Muug schreef: | Als voorband dacht ik de MT-21 te nemen. |
De MT-21 doet het (voor) redelijk in zand en harde ondergrond maar in modder is het een drama! Ik zou het niet adviseren. _________________ KLIM Technical Riding Gear in Nederland! |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 756 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Za, 25 Jul. 2009, 13:13 Onderwerp: |
|
|
mijn lokale bandenboer stoeft over de Bridgestone Gritty ED668 voor stevig offroaden met een dikke fiets.
voordeel: noppen overal, zelfreinigend, randje op de flank dat de velg beschermt en eigenlijk ook de band erop houdt als hij plat staat.
nadeel: geen homologatie voor op 't straat.
heb dan toch maar de D908RR gelegd... |
|
Naar boven |
|
 |
Aleph

Geregistreerd op: 27-11-2007 Berichten: 888 Woonplaats: Flanders Fields
|
Geplaatst: Za, 25 Jul. 2009, 14:29 Onderwerp: |
|
|
Blackbert schreef: | mijn lokale bandenboer stoeft over de Bridgestone Gritty ED668 voor stevig offroaden met een dikke fiets.
voordeel: noppen overal, zelfreinigend, randje op de flank dat de velg beschermt en eigenlijk ook de band erop houdt als hij plat staat.
nadeel: geen homologatie voor op 't straat.
heb dan toch maar de D908RR gelegd... |
jamaar, die hebben ze toch niet in de 150 breedte?
en wat vooraan dan trouwens? Ook die D908? _________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Za, 25 Jul. 2009, 15:28 Onderwerp: |
|
|
Muug, waarvoor wil je die band op de originele velg?
Neem aan dat je er toch niet echt zwaar offroad mee gaat rijden, dus waarom dan geen TKC80 ? _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 756 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Za, 25 Jul. 2009, 16:08 Onderwerp: |
|
|
Muug, je bedoelt de D908? Nee, 140. Werkt prima, ook op straat met volledige bepakking, waarschuwt rustig als je het te bont maakt daar (Alleen een zwabberend gevoel bij bochten nemen, door de (nieuwe) noppen).
Vooraan een MT21, wegens zwaar negatieve berichten over de D908 voor op 't asfalt (nadeel van de Pirelli: stevige cupping na 2000km asfalt-remmen)
DR. Bean: omdat we in september naar Roemenië trekken. En waarschijnlijk ook omdat de TKC niet echt goed werkt hier, in de Vlaamse Klei. |
|
Naar boven |
|
 |
Aleph

Geregistreerd op: 27-11-2007 Berichten: 888 Woonplaats: Flanders Fields
|
Geplaatst: Za, 25 Jul. 2009, 16:18 Onderwerp: |
|
|
Dr. Bean
zoals blackbert zegt is TKC80 niks waard in blubber. Maar dat wist ik al van toen ik nog TKC's had op mijn ouwe GS. Nu, hier in Vlaanderen hebben we blubber in overvloed. Totaal niet te vergelijken met jullie prachtige zandland. Dus no TKC for me.
Maar inderdaad, wij gaan niet wild doen, wij zijn rustige enduristen. 'k ga dus voor de D908RR achteraan. Maar vooraan dacht ik dan de Scorpion Pro te nemen. Dat adviseer je zo in de sticky bandentopic. Die gaat dan wel enkel voor offroad gebruikt worden, niet om naar mijn werk te rijden.
Voor wat de velgen betreft: dat gaan inderdaad mijn eigen standaard velgen worden. Bij gebrek aan andere. _________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Zo, 26 Jul. 2009, 0:16 Onderwerp: |
|
|
D908 - Scorpion Pro gaat bij mij ook op de 2de set.
Hoewel een Michelin Enduro Competition 4 bij de voorband een gelijkaardig profiel lijkt te hebben.
Anderzijds zal ik nooit een Offroad-God worden, dus wat maakt het uit ... _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 27 Jul. 2009, 21:02 Onderwerp: |
|
|
ok.. zoals ik zei: 't is net welke toepassing.
Maar euhm: Een 908RR is in de modder ook niet heel veel waard volgens mij (vergeleken bij MT21), maar ik heb hem zelf nooit geprobeerd moet ik zeggen.
Wat idd wel erg aan te raden is: Neem voor iig een war opener band dan achter: Baja, Scorpion pro of M.comp IV: dat maakt elkaar niet zo veel uit.
Andere open 'cross'bandjes kan ook prima, maar neem iig wel iets van een 54R type, en geen S ofzo... dan vliegen de noppen er niet meteen af. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
|