lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

wiellagers levensduur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3677

BerichtGeplaatst: Zo, 18 Feb. 2007, 18:54    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
Achter wiellagers:

wiel: 2x 6205 2RS (25/52/15)
keerring 30/52/7 met stoflip

tandwiel 3206 2RS (30/62/23.8)

deze laatste is een dubbelrijig hoek-contact lager (omdat er maar 1 lager in zit!). deze krijg je idd niet voor 15 euri smiley ktm prijs rond de 80 euro.


Juist ja, de nieuwe modellen hebben nu dus 2 (betaalbare) lagers achter elkaar die dat dikke lager vervangen.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6798
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 18 Feb. 2007, 19:22    Onderwerp: Reageer met quote

Oh, ok.

jep klopt... daar zit 2x 6006 2RS in, dat betekent dat de tandwieldrager dus ook anders geworden is.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
highrider



Geregistreerd op: 20-6-2006
Berichten: 224
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo, 18 Feb. 2007, 21:04    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
highrider schreef:
Zet de maten van die lagers eens neer zal ik kijken of mijn (beperkte) digitale SKF gids ze aangeeft. idea2


of je kijkt gewoon op:
http://www.skf.com/portal/skf/home/products?lang=en


Lijkt veel op de DVD maar zal beduidend sneller up to date zijn.

Thanks staat in de favo thumbsup

_________________
Nog steeds 750 ST zal het ooit een KTM worden. Ja per 16-06-2008 een mooie oranje erbij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
René



Geregistreerd op: 13-4-2005
Berichten: 203
Woonplaats: Hengelo O

BerichtGeplaatst: Ma, 19 Feb. 2007, 15:17    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Daan,

Het is inderdaad het lager wat in het achterwiel zit en niet in de tandwielkrans. Het nieuwe lager zit inmiddels alweer op zijn plek.

Het oude lager open geprutst en conclusie was water, zand en smurrie in het lager. Hierdoor het loopvlak naar de kl..ten.
Probleem opgelost.....

Groet,
Rene

_________________
Alles wordt, niets is...........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6798
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 19 Feb. 2007, 17:03    Onderwerp: Reageer met quote

Rene, ik neem aan dat het dan ook aan de schijremkant was...

Als de tandwielkant in het wiel slecht is: dat zou raar zijn, want daar zit de tandwieldrager voor en komt normaliter dus bijna geen vuil.

klopt? (ik neem aan dat je ze allebei vervangen hebt trouwens.. als je het toch los hebt.)

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
René



Geregistreerd op: 13-4-2005
Berichten: 203
Woonplaats: Hengelo O

BerichtGeplaatst: Wo, 21 Feb. 2007, 22:33    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
Rene, ik neem aan dat het dan ook aan de schijremkant was...

Als de tandwielkant in het wiel slecht is: dat zou raar zijn, want daar zit de tandwieldrager voor en komt normaliter dus bijna geen vuil.

klopt? (ik neem aan dat je ze allebei vervangen hebt trouwens.. als je het toch los hebt.)


Het vreemde is dat het lager aan de kant van de remschijf helemaal in orde was, terwijl het lager aan de andere kant overleden was, ondanks het feit dat dit lager afgeschermd wordt door een manchet.
Het zou kunnen zijn dat ik met de hogedruk er teveel op gezeten heb, al lijkt mij dit sterk, ben voorzichtig met de hogedruk.
Ik heb dus maar 1 lager vervangen.

Wellicht dat het een 'maandagmorgen' lager geweest is. Heb nog geen verklaring voor het kapotte lager tot dusver.

Groet,
Rene

_________________
Alles wordt, niets is...........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6798
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 21 Feb. 2007, 23:09    Onderwerp: Reageer met quote

mm nee, HD reiniger kan dan juist eigenlijk niet het probleem zijn, want daar zit de tandwieldrager voor en dus spuit je nooit rechtstreeks op dit lager.

merkwaardig: misschien idd een slecht exemplaar, of hij heeft niet helemaal goed gezeten, of een sleutelaar heeft wat lomp met een hamer verkeerd op de as lopen rammen.... 1 putje is genoeg...

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 894
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Vr, 10 Apr. 2009, 18:53    Onderwerp: voorwiel lagers Reageer met quote

Ik bemerkte dat mijn voorwiellagers na 54.000 km toch wel slecht begonnen te worden, erg slecht. Ik vond de voorkant al zo wiebelig de laatste tijd, ziedaar, de lagers.

Ik zoeken naar de maten, niet te vinden. Gelukkig hebben we de KTM dokter Bean.

Voorwiellagers; 6909 DDU 2CG 23S6NM


Keerring/Stofkappen; 35 x 47 x 7.

Ze zitten erin, en alles is goed gegaan.

Ad

_________________
IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.


Laatst aangepast door ATAK op Vr, 10 Apr. 2009, 20:58, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 994
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Vr, 10 Apr. 2009, 20:20    Onderwerp: Reageer met quote

www.ktm-parts.com ---> oem part finder

Deze nummers corresponderen met de onderdelen lijst van de dealer. Dit zijn wel originele onderdelen, maar de dealer heeft meestal wel wat alternatieven.
Ik ga morgen mijn balhoofdlager, wiellagers, enz enz......... (270piek aan onderdelen voor de grote beurt ophalen)
Alles moet inorde zijn voor de TransBalkan-rit! thumbsup

Gr Koen

_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 994
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Vr, 10 Apr. 2009, 20:22    Onderwerp: Reageer met quote

Oke, ik lees weer te snel. Ze zitten er al in begrijp ik bucktooth
_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 894
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Za, 24 Dec. 2011, 19:48    Onderwerp: achterwiel lagers Reageer met quote

vandaag voor en achterwiel lagers vervangen. voor geen probleem, achter zag ik bij het monteren dat de bus hij een stukje boven het vlak uitstak. Ik ben de nylon ruimte ring niet vergeten. Toch maar het lager erin gezet en toen kon de borgring er niet in. Dus een paar tikken erop en toen was de ruimte er wel. Dus denk ik dat het andere lager iets is opgeschoven? het tandwiel huis kan er wel gewoon op. Kwalijk dat hij niet helemaal onderin zit?
Graag uw mening.

Ad

_________________
IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif