lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

tosty handvatten..??
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Koen



Geregistreerd op: 16-8-2006
Berichten: 489
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: Di, 11 Nov. 2008, 11:21    Onderwerp: Reageer met quote

Ik overweeg sterk verwarmde handschoenen aan te schaffen maar van Gerbing lijken er een aantal soorten te zijn.

Iemand ervaring/advies?


Zie ook:
http://www.motoport.nl/content/Kleding/items_detail.cfm?id=16

http://www.gerbing.com/Products/gloves.html

Classic

verwarming van de rug van de hand tot aan de vingertoppen
elektrische systeem wordt afgeschermd door een 100% waterdicht membraan
emaakt van soepel analineleer en heeft onder andere een elastische, waterdichte manchet.
Kleur: 00 zwart
Maten: XXS-XXXL
Prijs: € 159,-



Ultra

Soepel nubuckleder
Verwarming van de rug van de hand tot aan de vingertoppen
100% waterdicht membraan
Verbruik: 22 Watt/ 1,5 Amp. per paar
Voor de niet-intensieve motorrijder (geen bescherming)
Kleur: 00 zwart

Maten: XXS-XXXL

Prijs: € 159,-



Signature Series

10-jarige jubileum handschoen van Gerbing's Europa.
Door winterrijders, voor de ultieme winterrijder gemaakt
Soepel vol-analineleder
100% waterdicht membraan
Protectie in handpalm
Verwarming van de rug van de hand tot aan de vingertoppen
Vizierwisser op linkerduim
Elastische waterdichte manchet
Kleur: 00 zwart

Maten: XXS-XXXL


Prijs: € 189,

Vats bedankt & Groeten,

Koen thumbsup

_________________
12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Koen



Geregistreerd op: 16-8-2006
Berichten: 489
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: Do, 27 Nov. 2008, 14:23    Onderwerp: Reageer met quote

De vingers bevriezen eerder dan de gasschuiven dus ik heb (ondanks de handvat verwarming) maar de nieuwe Gebring handschoenen aangeschaft.

Mijn vraag is nu wie heeft er ervaring met de aansluiting?

- Vanuit de centenbak?
- Met schakelaar?
- Met regel (modulator)?
- kabel door jas?
- Ervaring/combinatie met sokken/zooltjes in laars?


vast bedankt & Groeten,

Koen

_________________
12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rkv



Geregistreerd op: 16-10-2008
Berichten: 44
Woonplaats: dronten

BerichtGeplaatst: Do, 4 Dec. 2008, 18:04    Onderwerp: Reageer met quote

hallo,
heb gister de daytona's er op gezet. In combinatie met de goed gestelde handkappen werkt het prima. Echt warm worden je vingers niet, maar de echte kou blijft wel weg.
Het gashandvat kun je zo'n 6 mm afhalen. De gashendel zoveel mogelijk tegen het rempotje aan monteren. De rest heb ik opgevuld met een paar ringetjes.
Tip: doe extra dunne handschoentjes in de handschoenen en ga daar met je hele hand onder door bij het aan trekken, er dus niet in.
Zo heb je boven op je hand genoeg voering en de warmte van je handvatverwarming hoeft zo alleen maar door de buitenhandschoen heen en niet ook nog is door dat binnen handschoentje. Want hoe dikker de handschoen in de handpalm des te meer isolatie en dan heeft de handvatverwarming natuurlijk geen functie.

gr, Ramon
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Koen



Geregistreerd op: 16-8-2006
Berichten: 489
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: Vr, 5 Dec. 2008, 1:12    Onderwerp: Reageer met quote

rkv schreef:

Tip: doe extra dunne handschoentjes in de handschoenen en ga daar met je hele hand onder door bij het aan trekken, er dus niet in.
Zo heb je boven op je hand genoeg voering en de warmte van je handvatverwarming hoeft zo alleen maar door de buitenhandschoen heen en niet ook nog is door dat binnen handschoentje. Want hoe dikker de handschoen in de handpalm des te meer isolatie en dan heeft de handvatverwarming natuurlijk geen functie.

gr, Ramon


Heb ook de Daytona handverwarming maar zelfs voluit en met dubbele handschoenen en handkappen krijg ik na een uur echt koude vingers.

Begrijp alleen je truck met die dubbele handschoene niet

Groeten Koen

_________________
12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
wilfred



Geregistreerd op: 9-2-2005
Berichten: 221

BerichtGeplaatst: Vr, 5 Dec. 2008, 11:41    Onderwerp: Reageer met quote

iemand ervaring met de Oxford handvatverwarming?
Zag dat die in meerdere standen is te zetten dan de Daytona.

Wilfred
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Vr, 5 Dec. 2008, 11:55    Onderwerp: Reageer met quote

Koen, wijze keus, verwarmde handschoenen thumbsup

Volgens mij is dat het enige wat echt afdoende werkt.

Ik rij er al een winter of 8 mee, met die van Beahr.

Mijn idee, monteer niets voor vast, als ik eind winter een paar tywraps doorknip en de voedingplug uit het stopcontact trek, dan gaat het hele handeltje in de kast tot de volgende winter (handschoenen/bedrading/regelaar.
het is tenslotte fijne/kwetsbare electronica die je slechts een maand of 3 per jaar nodig hebt.

Ik laat de handschoenen bijna altijd op de motor achter zodat niet telkens de aansluitingen los getrokken en ingeplugd hoeven, (zitten met krul/reksnoeren op het stuur ingeplugd).
maarja, ik hoef de motor dan ook nergens langdurig buiten te parkeren.

Tot nu toe (bv gisteravond) is halve kracht ruim voldoende om geen koude vingers te krijgen, de regelaar heb ik in de linker handkap gemonteerd, zodat ik er makkelijk bij kan, ik plaats vandaag nog wel een foto, dan wordt het allemaal duidelijker wink3



beahr 002.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  128.92 KB
 Weergegeven:  406 keer

beahr 002.jpg



beahr 004.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  185.13 KB
 Weergegeven:  1244 keer

beahr 004.jpg



_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Koen



Geregistreerd op: 16-8-2006
Berichten: 489
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: Vr, 5 Dec. 2008, 13:35    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Daan,

dank voor je tips!

Waarom heb je voor draden vanaf het stuur gekozen? Ik had gedacht aan een draad die tussen mijn zadel en tank ergens uitkomt en dan mijn jas in. Heb ik wel starre draden uit mijn mouw naar de handschoenen lopen.
Misschien lasting aan/uit doen?
Ook de mogelijk toekomstige regeling zit dan niet op het stuur.

Heb je een traploze regeling? Weerstand of modulatie?

Vast weer bedankt & Groeten,

Koen

_________________
12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Vr, 5 Dec. 2008, 14:11    Onderwerp: Reageer met quote

tja, waarom vanaf het stuur? omdat baehr het zo bedoeld heeft denk ik ,
want die krulsnoeren door je mouwen lijkt me niet zo fijn, zijn daar ook te kort voor.

Allebei de opties zullen wel voor en nadelen hebben, met snoeren door je jas/mouwen heen betekend het volgens mij bij elke op/afstap op 3 plaatsen aan/afkoppelen?, (2handschoen en 1 stekker om jezelf van de voeding af te koppelen).

Als ik ergens aankom, of ff moet tanken stap ik van de motor af en frommel de handschoenen in de cockpit, en ik ben "los" van de motor zonder stekkers aan/af te koppelen.

Weerstand of moduwattes???
ik weet het niet, 1 duwtje aan de schakelaar activeert het systeem, er volgt dan een boost van 1 minuut dacht ik, om snel effect te voelen, dan zakt hij automatisch terug naar de middenstand, vind je dat niet warm genoeg, dan is de temp traploos op te voeren dmv duwtjes tegen de schakelaar te geven, traploos dus.

Enne, eigenlijk heb ik door de jaren heen het maximale vermogen nog nooit nodig gehad, net boven de middenstand is ruim voldoende, ondanks felle kou pleased

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ouwegeert



Geregistreerd op: 30-6-2008
Berichten: 240
Woonplaats: zuidbroek

BerichtGeplaatst: Vr, 5 Dec. 2008, 14:48    Onderwerp: Reageer met quote

wilfred schreef:
iemand ervaring met de Oxford handvatverwarming?
Zag dat die in meerdere standen is te zetten dan de Daytona.

Wilfred


Op mijn AT had ik net na de ergste winter maart2008(levering vertraging motogoedkoop.nl) de Oxfords gemonteerd. Ik vond het een topproduct. Door tiptoetsen in 4 standen te regelen. Werkte goed. totdat de spanningsregelaar roet in het eten gooide en uiteindelijk het dood vonnis tekende van mijn geliefde AT cry ....
oh ja wel even via een relais monteren en achter het contact! Maar daar heeft de KTM een speciale zekering uitgang voor thumbsup .

Overigens denk ik, na de ervaring met hotgrips,dat de enig afdoende oplossing is zoals Daan opmerkt. Bij hotgrips krijg je nog steeds koude vingers, want de kou komt niet van binnen maar van buiten. Toch geeft het op lange ritten in voor en na jaar (zo rond de 10 graden ) net even wat meer comfort als je nog steeds met zomerhandschoenen rijdt! succes wout
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Koen



Geregistreerd op: 16-8-2006
Berichten: 489
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: Vr, 16 Jan. 2009, 1:15    Onderwerp: Reageer met quote

Maar eens in de buidel getast met de koude handen en verwarmde handschoenen (laatste type Gebrings), zooltjes (!) en een dubbele regelaar aangeschaft.

De boel ingebouwd en nu dik tevreden. Ideaal, had ik veel eerder moeten doen. Warme voeten en handen ook na het het dagelijkse uur rijden rond o graden.

Wat plaatjes voor de plaats van de inbouw,

Groeten Koen



IMG_1474 (Large).JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  102.61 KB
 Weergegeven:  382 keer

IMG_1474 (Large).JPG



IMG_1464 (Large).JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  96.67 KB
 Weergegeven:  394 keer

IMG_1464 (Large).JPG



_________________
12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Koen



Geregistreerd op: 16-8-2006
Berichten: 489
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: Vr, 16 Jan. 2009, 1:17    Onderwerp: Reageer met quote

Rest van de plaatjes, krijg er op een of ander manier nooit meer dan 1 of 2 op


IMG_1479 (Large).JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  53.71 KB
 Weergegeven:  11601 keer

IMG_1479 (Large).JPG



IMG_1477 (Large).JPG
 Beschrijving:

Download
 Bestandsnaam:  IMG_1477 (Large).JPG
 Bestandsgrootte:  37.74 KB
 Gedownload:  403 keer


_________________
12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Vr, 16 Jan. 2009, 11:41    Onderwerp: Reageer met quote

Lekker he, die verwarming wink3
Verwarmde zooltjes ben ik nog niet aan toe gekomen, bij mij was het grootste probleem de vingers.
Ik heb laatst de set-up van m'n beahr verwarming wat ge-update, de loshangende stekker verbindingen heb ik nu met klemmetjes op het stuur gezet, zijn nu dus eigenlijk "vaste" stopcontakten geworden.
(zie foto's).
Die klemmetjes zijn te koop bij de betere automateriaal zaken.

Na de winter gaat alles er af, kan het ook niet stuk gaan pleased



beahr_005.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  68.84 KB
 Weergegeven:  11583 keer

beahr_005.jpg



beahr_006.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  46.33 KB
 Weergegeven:  11585 keer

beahr_006.jpg



_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Vr, 16 Jan. 2009, 11:50    Onderwerp: Reageer met quote

Nog 2


beahr_007.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  38.86 KB
 Weergegeven:  11580 keer

beahr_007.jpg



beahr_008.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  25.75 KB
 Weergegeven:  11581 keer

beahr_008.jpg



_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Vr, 16 Jan. 2009, 14:08    Onderwerp: Reageer met quote

Netjes gemaakt, maar een tanktas gebruiken doe je duidelijk niet.
_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Koen



Geregistreerd op: 16-8-2006
Berichten: 489
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: Za, 17 Jan. 2009, 13:37    Onderwerp: Reageer met quote

@ Daan: mooie oplossing. Heb getwijfeld wat handig was, voorlopig maar gekozen voor vrije handen maar vast aan de motor via kabel door motorpak.

@ Raketman: Inderdaad geen tanktas gebruiker. Wilde het binnen hand bereik hebben en droog wegwerken. De potmetersje (+lampjes) passen daar net,

warme Smile groeten,

Koen



insoles_large.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  125.4 KB
 Weergegeven:  329 keer

insoles_large.jpg



_________________
12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Pagina 5 van 6

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif