lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Doet het niet meer
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
KTM_FAN

BerichtGeplaatst: Di, 11 Nov. 2008, 11:28    Onderwerp: Doet het niet meer Reageer met quote

Hallo, ik wilde vanmorgen mijn motor starten maar als ik op de startknop duw doet ie het niet. Wie weet hoe dat komt ??

Grapje, extra info:- 990S
- Twee weken stilgestaan, buiten onder de carpoort.
- Startprocedure is volledig normaal, geen foutmeldingen.
- Startmotor draait wel, maar stopt direct weer, dan gaat de toerenteller zijn rondje weer maken, maar geeft geen foutcode aan.
- Het lijkt zo te zijn dat er te weinig power is om de motor rond te krijgen.
- Het is niet de standaardschakelaar.

Is dit "gewoon" de accu of kan het ook iets anders zijn. Als het de accu is vind ik het wel een beetje genant voor een motor van krap 1,5 jaar oud die dagelijks gebruikt wordt. Mijn 20 jaar oude Hondatje start ik soms na 6 maand op dezelfde plek en leeft zonder problemen altijd weer op.

Zijn er alternatoeven om de motor aan te krijgen ? Of moet ik gewoon even de accu bij laten laden en weer proberen ?

Onno

BJ

BerichtGeplaatst: Di, 11 Nov. 2008, 13:51    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien dat de accu niet meer opgeladen wordt en dus daarom na 2 weken al niet meer genoeg power kan leveren om te starten. Gewoon even doormeten, om te starten des noods de startkabels gebruiken en aan een auto knopen.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
KTM_FAN

BerichtGeplaatst: Di, 11 Nov. 2008, 14:05    Onderwerp: starten Reageer met quote

BJ en Highrider,

Dank voor de tips, ik ga vanavond verder. Was vanochtend even in slecht humeur. Zal even de lamp in de gaten houden bij de startpogingen om te kijken of de accu te weinig power heeft. En de multimeter te voorschijn toveren. Dan gaat het vanavond vast lukken. Zeker met hulp van een auto en startkabels.

Onno

Koen

BerichtGeplaatst: Di, 11 Nov. 2008, 14:15    Onderwerp: Reageer met quote

Heb je toevallig een alarm? Trekt ook flink stroom, kou van de carport helpt ook niet echt.

Dat je er twee weken gewoon langs kan lopen....... Smile

Succes & groeten,

Koen

Johan

BerichtGeplaatst: Di, 11 Nov. 2008, 16:03    Onderwerp: Reageer met quote

Als het inderdaad zo is dat je accu leeg is dan moet je haast gaan denken aan een stroom gebruiker terwijl die gewoon stil staat (lekstroom).
Ik heb bij mijn 950 mee mogen maken dat mijn dealer de carburateur verwarming had aan gesloten op de constante plus. Misschien heb jij iets anders aangesloten op de constante plus Handvat verwarming, alarm.
Als dit zo is en jij hebt de handvat verwarmijng iets aan laten staan gebruikt deze stroom.
Wat je zou kunnen proberen is de zekering van ass1 er uit trekken als die weer gewoon start. Als het probleem zich dan niet meer voor doet moet je het dus zoeken in wat allemaal is aangesloten op ass 1

succes Johan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
HP

BerichtGeplaatst: Di, 11 Nov. 2008, 16:10    Onderwerp: Reageer met quote

Accu was bij mij na 1,5 jaar ook versleten. Zet er maar een nieuwe in, problemen opgelost.
HP
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
mr wheely

BerichtGeplaatst: Di, 11 Nov. 2008, 17:22    Onderwerp: Reageer met quote

of even starten met start kabels of accu laden

eerst zeg je dat hij 2 weken stil staat, en daarna zeg je dat je hem iedere dag gebruikt huh2 als je hem iedere dag gebruikt gaat zijn accu echt niet leeg komt gewoon van de kou
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
KTM_FAN

BerichtGeplaatst: Di, 11 Nov. 2008, 17:22    Onderwerp: accu Reageer met quote

Nou,

Ga eerst even wat zaken proberen voor ik er een nieuwe accu in zet.
Na 1,5 jaar accu versleten slaat nergens op mijns inziens, maar goed als dat de harde waarheid is, is dat het eerste negatieve streepje voor deze KTM. Extra stroom consumerende zaken op mijn motor zijn er niet, geen alarm, geen verwarming, geen GPS voeding, niets.

Koen, ik ben er natuurlijk niet twee weken langsgelopen zonder er even op te spelen, ik was op vakantie. En nou komt ie: in Marokko, en dat zonder motor, dat was ook een kwelling wry wry Vooral toen ik een stuk of drie van die oranje monsters langs zag speren toen we in de bus zaten.

Onno

Guus

BerichtGeplaatst: Di, 11 Nov. 2008, 21:14    Onderwerp: Reageer met quote

Ook mijn accu was binnen 2 jaar dood. Zijn dure accu's...

Je kan meten of hij ergens stroom lekt, hoe precies weet ik niet meer (heeft iemand voor mij gedaan), maar er zijn hier genoeg hobbisten die dat vast weten. Of hij bij laadt zie je door van een volle accu het voltage te meten met de motor uit, en daarna als de motor loopt. Ligt een paar volt hoger.

Heb haar nu aan een (druppel)lader via mijn 'sigaretten-aansteker' en hoop dat ze zo langer mee gaat.

Gr. Guus

KTM_FAN

BerichtGeplaatst: Di, 11 Nov. 2008, 22:21    Onderwerp: accu Reageer met quote

Quote:
eerst zeg je dat hij 2 weken stil staat, en daarna zeg je dat je hem iedere dag gebruikt als je hem iedere dag gebruikt gaat zijn accu echt niet leeg komt gewoon van de kou

Das scherp van je mr Wheelie. rolleyes2

Maar goed, inderdaad gestart met kabels en ik hou het wel even in de gaten. De spanning was goed in rust, maar tijdens startpoging naar 8 volt.

Onno

mr wheely

BerichtGeplaatst: Di, 11 Nov. 2008, 23:54    Onderwerp: Re: accu Reageer met quote

Onno schreef:
Quote:
eerst zeg je dat hij 2 weken stil staat, en daarna zeg je dat je hem iedere dag gebruikt als je hem iedere dag gebruikt gaat zijn accu echt niet leeg komt gewoon van de kou

Das scherp van je mr Wheelie. rolleyes2

Maar goed, inderdaad gestart met kabels en ik hou het wel even in de gaten. De spanning was goed in rust, maar tijdens startpoging naar 8 volt.

Onno

ik was er op tijd uit vandaag ja laugh maar dit is wel een veel voorkomende klacht, ik geloof dat er al meer over geschreven is
Dr Bean heeft een andere accu geplaatst geloof ik
Ik dacht een gel accu
maar het beste is de druppellader zeker met dit weer SUC 6
Naar boven
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Wo, 12 Nov. 2008, 9:50    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi,

Nee, ik heb geen andere accu: De originele accu is een 'gel' accu , of eigenlijk een AGM (absorped glass mat) accu. Beter is er wel... namelijk Lithium accu, maar ok, die kost nog eens 2,5x zo veel.

Ik heb de accu wel onder het zadel zitten.

Bij lang stilstaan (>6 weken) heb ik hetzelfde probleem: accu zwak. DE oplossing: druppelladertje in de schuur die je via de boardplug erin prikt.

succes

akako

BerichtGeplaatst: Wo, 19 Nov. 2008, 14:47    Onderwerp: Reageer met quote

Heb precies hetzelfde gehad. Licht brandt normaal. Starten ho maar.

Nieuwe accu erin, dik 200 eurootjes armer, geen garantie (ondanks dat motor nog geen jaar oud was) en hij doet het weer.
Naar boven
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Do, 20 Nov. 2008, 10:11    Onderwerp: Reageer met quote

Accu via E-bay bestellen.. dan is ie een stuk betaaldbaarder.

ps.: Ook voor een delaerprijs vind ik 200 euro wel wat aan de hoge kant hoor, maar misschien bedoel je dat dat inclusief montage etc was?

papa

BerichtGeplaatst: Do, 20 Nov. 2008, 17:14    Onderwerp: Reageer met quote

ACCU YTZ14S (WET CHARGED yuasa mag niet meer dan 168,00 euro kosten ink montage
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 1 van 5

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: