Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Kappa

Geregistreerd op: 24-4-2006 Berichten: 162 Woonplaats: Haalderen
|
Geplaatst: Zo, 18 Nov. 2007, 14:05 Onderwerp: |
|
|
Een collega van mij rijdt dagelijks woon-werk. Ze heeft na 3 setjes Gerbings (steeds stuk) nu de Temp4all.
Ik gebruik BMW handschoenen. Dikke buitenkant, dunne binnenkant zodat de hvv goed z'n werk kan doen. Eventueel kan je een combi van hvv, dunnen binnenhandschoenen en winterhanschoenen overwegen.
_________________ Erik
---------------
The ride is the reason. The destination the excuse. |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Ma, 19 Nov. 2007, 8:12 Onderwerp: |
|
|
Ik gebruik al jaren verwarmde handschoenen van Beahr,(op de weg) en als ik met felle kou eens offroad ga stuurmoffen in combinatie met crosshandchoenen.
Het heeft allemaal voor en nadelen, en is op de pagina's hiervoor al lang geleden besproken
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Koen

Geregistreerd op: 16-8-2006 Berichten: 489 Woonplaats: Maastricht
|
Geplaatst: Di, 18 Dec. 2007, 20:53 Onderwerp: |
|
|
Ik wil graag mijn handvat verwarming aansluiten op ACC2 (gaat via de schakelaar zo te zien) maar daar lijkt mijn alarm al op te zitten (bruin + rood/zwart).
- Kan dit kwaad?
- Heeft de alarm niet altijd spanning nodig?
Vast bedankt,
Groeten Koen
P.S. op ACC1 zit al de GPS (+accudruppelaar), geel/rood +bruin
_________________ 12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Wo, 19 Dec. 2007, 2:24 Onderwerp: |
|
|
Lijkt idd bizar, 1 heeft permanente spanning en 2 schakelt uit met het contact.
Alarm en GPS lijken mij dingen die permanent stroom nodig hebben, dus die zou'k op de 1 aansluiten. Gezien dat niet echt grote stroomverbruikers zijn kan de stekker voor de accudruppelaar daar nog best bij.
De handvatten zou'k dan toch op de 2 pluggen. Voor je't weet laat je ze eens aanstaan en heb je een paar uur later een lege batterij.
Wel raar dat een alarm aangesloten zit op zo'n gemakkelijk te bereiken plaats. Niet echt moeilijk te omzeilen op die manier : middenvakje open, zekering eruit en klaar.
_________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
Koen

Geregistreerd op: 16-8-2006 Berichten: 489 Woonplaats: Maastricht
|
Geplaatst: Wo, 19 Dec. 2007, 10:44 Onderwerp: |
|
|
Het alarm zat er al op toen ik hem kocht op ACC2 (dus "uit" bij kontakt uit) maar het zit slimmer in elkaar dan dat: is uiteraard uit/aan te zetten bij sleutel uit kontakt. En als je de zekering eruit haalt gaat het alarm AF!
Heb ooit wel voor de zekerheid een reserve 12V batterij onder het zadel gelegd voor de IR bediening.
Heb de Daytona handvat (+rechts aluminium busje van 10mm) verwarming er naast gezet. Op ACC1 dus de GPS(=acculader).
Heb helaas veel te veel betaald voor de handvaten, www.louis.de heeft ze nu voor 39,- euries nu liggen,
Groeten Koen
_________________ 12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6792 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 19 Dec. 2007, 19:14 Onderwerp: |
|
|
de goedkopies van Louis zijn ook echt wel minder van kwali hoor.
HeinGericke = Daytona, en das wel goed spul.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Koen

Geregistreerd op: 16-8-2006 Berichten: 489 Woonplaats: Maastricht
|
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6792 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Do, 20 Dec. 2007, 13:20 Onderwerp: |
|
|
Je hebt gelijk: Dit ziet er erg als Daytona spul uit.
(lijkt niet op het goedkopere spul wat ze eerder hadden)
Hoe die standen schakelaar werkt? Heel eenvoudig:
OFF => geen connectie
ON => handvatten in serie aangesloten
START => handvatten ieder voor zich , dus parallel aangesloten.
Resultaat is dat in de start stand het vermogen 4x zo hoog is als in de ON stand.
de handvatten zijn samen geloof ik maximaal 60W: dus 30W per handvat:
30W bij 12V is 2,5 Ampere => 4.8 Ohm per handvat.
START stand => Parallel: 2,5 A, 12V per handvat = 2x 30W, 60W totaal.
ON stand => in serie: 12V, 9.6 Ohm -> 1.25A => 15 W TOTAAL!! , dus 2x 7.5 W per hanvat!
Dat verschil is dus best groot: Daardoor is de ON stand snel te koud, en de START stand = tosti stand.
Overigens zijn de mijne (HG) nooit stukgegaan aan permanent op ON stand. Alleen kost het meer stroom en is het bij +5 graden gewoon te heet aan je vingers. Dus moet je dan met de hand een beetje aan/uit regelen.
een regelaartje is natuurlijk mooier.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Koen

Geregistreerd op: 16-8-2006 Berichten: 489 Woonplaats: Maastricht
|
Geplaatst: Do, 20 Dec. 2007, 14:48 Onderwerp: |
|
|
Dank je Gerben voor je nuttige informatie. Verhouding volgens specifivatie:57W en 14W klopt inderdaad.
Zonder een modulator of extra weerstand (voor in laars ?) lijkt er dus geen ander optie voor een tussenstand,
Groeten Koen
_________________ 12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R |
|
Naar boven |
|
 |
wilfred
Geregistreerd op: 9-2-2005 Berichten: 221
|
Geplaatst: Wo, 20 Feb. 2008, 10:56 Onderwerp: |
|
|
Kwam de Daytona de luxe ook op marktplaats tegen voor 55euro, moet ik nog rekening houden met een bepaalde maat, omdat ze ook werden aangeboden voor metrische 22mm sturen?
|
|
Naar boven |
|
 |
Hydrazine

Geregistreerd op: 9-9-2006 Berichten: 294 Woonplaats: Almere-Binnen
|
Geplaatst: Wo, 20 Feb. 2008, 18:43 Onderwerp: Wellicht kan Els je verder helpen? |
|
|
Wellicht kan Els Knotter je verder helpen aan handvat verwarming voor een juiste prijs. Heb ze hier ook zelf vandaan!
www.elsware.nl
|
|
Naar boven |
|
 |
Koen

Geregistreerd op: 16-8-2006 Berichten: 489 Woonplaats: Maastricht
|
|
Naar boven |
|
 |
Hydrazine

Geregistreerd op: 9-9-2006 Berichten: 294 Woonplaats: Almere-Binnen
|
Geplaatst: Za, 1 Nov. 2008, 7:15 Onderwerp: Over handschoenen |
|
|
Probeer dit eerst eens i.c.m. je huidige handschoenen + verwarming. Werkt perfect in mijn geval! Het ziet er niet uit, maar de regenhandschoenen over de handschoenen werken goed tegen regen en kou. Zo rij ik erg lang door met mijn zomerhandschoenen.
http://www.motoport.nl/Content/Kleding/Difi/DIFIregenkleding.cfm
KLIK OP ACCESSOIRES
|
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Za, 1 Nov. 2008, 10:25 Onderwerp: |
|
|
Daan schreef: | Ik gebruik al jaren verwarmde handschoenen van Beahr,(op de weg) en als ik met felle kou eens offroad ga stuurmoffen in combinatie met crosshandchoenen.
Het heeft allemaal voor en nadelen, en is op de pagina's hiervoor al lang geleden besproken  |
Koen, ik heb mezelf maar eens gequoot, stuurmoffen op de adv, weet ik niet of dat past, omdat de standaard kappen waar het overheen moet hoger zijn als op m'n exc, en of er nog genoeg ruimte over is om het stuur tegende aanslag te draaien (moffen komen volgens mij klem te zitten tegende kuip aan).
Ik blijf bij m'n standpunt: off road stuurmoffen of handvatverwarming en op de weg verwarmde handschoenen.
Handvat verwarming is ook fijn, maar wat betreft comfoor/warmte kan dat niet tippen aan verwarmde handschoenen, is echter wel wat meer gedoe met snoeren/stekkers, maar dat went snel
Die moffen heb ik gekocht bij struik-onderdelen in leiden, ze hebben ze niet altijd, maar wie weet hebben ze ze nu wel (ze doen ook opsturen).
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Johan

Geregistreerd op: 28-2-2005 Berichten: 545 Woonplaats: Hengelo (ov)
|
Geplaatst: Za, 1 Nov. 2008, 12:14 Onderwerp: |
|
|
Koen schreef: | Heren echte winterrijders,
ik rij nu elke dag 2 keer ruim een uur snelweg met Daytona handverwarming en goede handschoenen maar heb toch echt kouwe klauwen (en voeten).
ik zit nu sterk te denken aan van die moffen:
- Ga je hier met je gewone handschoenen in?
- Helpt het genoeg? Tot welke temperatuur?
- Gaan ze gewoon over je normale plastic kappen heen?
- Wat zijn goede?
- Waar kan je ze krijgen?
Of zijn electrische handschoenen toch warmer?
Ander tips ook welkom, vooral ook voor de tenen,
vast bedankt & Groeten,
Koen |
Met verwarmde handschoenen ben je in een keer klaar maar dan zit je wel vast aan een snoertje. Zelf heb ik ook daytona maar gebruikte nooit meer mijn winter handschoenen met de handvatverwarming ( de warmte van het handvat komt dan bijna niet door de handschoen). Wat ook nog wel iets kan helpen is nog eens een keer goed naar de afstelling kijken van je handkappen, als een gedeelte van je hand in de frontale wind zit heb je een probleem. Wat ook nog helpen kan is je romp beter aan kleden terwijl dit helemaal je probleem niet is. Als je lichaam geen problemen heeft om je romp op temperatuur te houden heeft je lijf meer overcapaciteit om ook je handen en voeten op temperatuur te houden.
succes Johan
|
|
Naar boven |
|
 |
|