lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

tosty handvatten..??
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Kappa



Geregistreerd op: 24-4-2006
Berichten: 162
Woonplaats: Haalderen

BerichtGeplaatst: Zo, 18 Nov. 2007, 14:05    Onderwerp: Reageer met quote

Een collega van mij rijdt dagelijks woon-werk. Ze heeft na 3 setjes Gerbings (steeds stuk) nu de Temp4all.

Ik gebruik BMW handschoenen. Dikke buitenkant, dunne binnenkant zodat de hvv goed z'n werk kan doen. Eventueel kan je een combi van hvv, dunnen binnenhandschoenen en winterhanschoenen overwegen.

_________________
Erik
---------------
The ride is the reason. The destination the excuse.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Ma, 19 Nov. 2007, 8:12    Onderwerp: Reageer met quote

Ik gebruik al jaren verwarmde handschoenen van Beahr,(op de weg) en als ik met felle kou eens offroad ga stuurmoffen in combinatie met crosshandchoenen.

Het heeft allemaal voor en nadelen, en is op de pagina's hiervoor al lang geleden besproken wink3

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Koen



Geregistreerd op: 16-8-2006
Berichten: 489
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: Di, 18 Dec. 2007, 20:53    Onderwerp: Reageer met quote

Ik wil graag mijn handvat verwarming aansluiten op ACC2 (gaat via de schakelaar zo te zien) maar daar lijkt mijn alarm al op te zitten (bruin + rood/zwart).

- Kan dit kwaad?
- Heeft de alarm niet altijd spanning nodig?

Vast bedankt,

Groeten Koen

P.S. op ACC1 zit al de GPS (+accudruppelaar), geel/rood +bruin

_________________
12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Wo, 19 Dec. 2007, 2:24    Onderwerp: Reageer met quote

Lijkt idd bizar, 1 heeft permanente spanning en 2 schakelt uit met het contact.

Alarm en GPS lijken mij dingen die permanent stroom nodig hebben, dus die zou'k op de 1 aansluiten. Gezien dat niet echt grote stroomverbruikers zijn kan de stekker voor de accudruppelaar daar nog best bij.

De handvatten zou'k dan toch op de 2 pluggen. Voor je't weet laat je ze eens aanstaan en heb je een paar uur later een lege batterij.

Wel raar dat een alarm aangesloten zit op zo'n gemakkelijk te bereiken plaats. Niet echt moeilijk te omzeilen op die manier : middenvakje open, zekering eruit en klaar.

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Koen



Geregistreerd op: 16-8-2006
Berichten: 489
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: Wo, 19 Dec. 2007, 10:44    Onderwerp: Reageer met quote

Het alarm zat er al op toen ik hem kocht op ACC2 (dus "uit" bij kontakt uit) maar het zit slimmer in elkaar dan dat: is uiteraard uit/aan te zetten bij sleutel uit kontakt. En als je de zekering eruit haalt gaat het alarm AF!
Heb ooit wel voor de zekerheid een reserve 12V batterij onder het zadel gelegd voor de IR bediening.

Heb de Daytona handvat (+rechts aluminium busje van 10mm) verwarming er naast gezet. Op ACC1 dus de GPS(=acculader).

Heb helaas veel te veel betaald voor de handvaten, www.louis.de heeft ze nu voor 39,- euries nu liggen,

Groeten Koen

_________________
12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6792
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 19 Dec. 2007, 19:14    Onderwerp: Reageer met quote

de goedkopies van Louis zijn ook echt wel minder van kwali hoor.

HeinGericke = Daytona, en das wel goed spul.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Koen



Geregistreerd op: 16-8-2006
Berichten: 489
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: Wo, 19 Dec. 2007, 23:24    Onderwerp: Reageer met quote

Het ziet er toch wel angstvallig het zelfde uit:

http://www.louis.de/_402fa9400c089826ce8474ed9ba2ff9e68/index.php?topic=artnr_gr&artnr_gr=10032048&anzeige=all&ADTRACTIONSLOT=home_10032048

ik zie geen enkel verschil helaas maar ze werken prima alleen een tussenstand zo wenselijk zijn. Overweeg die Gerbing modulator. Vraag me alleen af hoe die standenschakeleaar van Daytona werkt en of het echt zo erg is om hem langdurig op de volle start stand te laten staan?

Groeten Koen



Daytona Louis.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  14.47 KB
 Weergegeven:  12817 keer

Daytona Louis.jpg



_________________
12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6792
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 20 Dec. 2007, 13:20    Onderwerp: Reageer met quote

Je hebt gelijk: Dit ziet er erg als Daytona spul uit.
(lijkt niet op het goedkopere spul wat ze eerder hadden)


Hoe die standen schakelaar werkt? Heel eenvoudig:

OFF => geen connectie
ON => handvatten in serie aangesloten
START => handvatten ieder voor zich , dus parallel aangesloten.

Resultaat is dat in de start stand het vermogen 4x zo hoog is als in de ON stand.

de handvatten zijn samen geloof ik maximaal 60W: dus 30W per handvat:

30W bij 12V is 2,5 Ampere => 4.8 Ohm per handvat.

START stand => Parallel: 2,5 A, 12V per handvat = 2x 30W, 60W totaal.

ON stand => in serie: 12V, 9.6 Ohm -> 1.25A => 15 W TOTAAL!! , dus 2x 7.5 W per hanvat!



Dat verschil is dus best groot: Daardoor is de ON stand snel te koud, en de START stand = tosti stand.

Overigens zijn de mijne (HG) nooit stukgegaan aan permanent op ON stand. Alleen kost het meer stroom en is het bij +5 graden gewoon te heet aan je vingers. Dus moet je dan met de hand een beetje aan/uit regelen.

een regelaartje is natuurlijk mooier.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Koen



Geregistreerd op: 16-8-2006
Berichten: 489
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: Do, 20 Dec. 2007, 14:48    Onderwerp: Reageer met quote

Dank je Gerben voor je nuttige informatie. Verhouding volgens specifivatie:57W en 14W klopt inderdaad.

Zonder een modulator of extra weerstand (voor in laars nice ?) lijkt er dus geen ander optie voor een tussenstand,

Groeten Koen

_________________
12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
wilfred



Geregistreerd op: 9-2-2005
Berichten: 221

BerichtGeplaatst: Wo, 20 Feb. 2008, 10:56    Onderwerp: Reageer met quote

Kwam de Daytona de luxe ook op marktplaats tegen voor 55euro, moet ik nog rekening houden met een bepaalde maat, omdat ze ook werden aangeboden voor metrische 22mm sturen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Hydrazine



Geregistreerd op: 9-9-2006
Berichten: 294
Woonplaats: Almere-Binnen

BerichtGeplaatst: Wo, 20 Feb. 2008, 18:43    Onderwerp: Wellicht kan Els je verder helpen? Reageer met quote

Wellicht kan Els Knotter je verder helpen aan handvat verwarming voor een juiste prijs. Heb ze hier ook zelf vandaan!

www.elsware.nl

thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Koen



Geregistreerd op: 16-8-2006
Berichten: 489
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: Vr, 31 Okt. 2008, 23:10    Onderwerp: Reageer met quote

Heren echte winterrijders,

ik rij nu elke dag 2 keer ruim een uur snelweg met Daytona handverwarming en goede handschoenen maar heb toch echt kouwe klauwen (en voeten).


ik zit nu sterk te denken aan van die moffen:

- Ga je hier met je gewone handschoenen in?

- Helpt het genoeg? Tot welke temperatuur?

- Gaan ze gewoon over je normale plastic kappen heen?

- Wat zijn goede?

- Waar kan je ze krijgen?


Of zijn electrische handschoenen toch warmer?

Ander tips ook welkom, vooral ook voor de tenen,

vast bedankt & Groeten,


Koen



t_moffen_001_136[1].jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  74.16 KB
 Weergegeven:  12464 keer

t_moffen_001_136[1].jpg



_________________
12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Hydrazine



Geregistreerd op: 9-9-2006
Berichten: 294
Woonplaats: Almere-Binnen

BerichtGeplaatst: Za, 1 Nov. 2008, 7:15    Onderwerp: Over handschoenen Reageer met quote

Probeer dit eerst eens i.c.m. je huidige handschoenen + verwarming. Werkt perfect in mijn geval! Het ziet er niet uit, maar de regenhandschoenen over de handschoenen werken goed tegen regen en kou. Zo rij ik erg lang door met mijn zomerhandschoenen.

http://www.motoport.nl/Content/Kleding/Difi/DIFIregenkleding.cfm

KLIK OP ACCESSOIRES
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Za, 1 Nov. 2008, 10:25    Onderwerp: Reageer met quote

Daan schreef:
Ik gebruik al jaren verwarmde handschoenen van Beahr,(op de weg) en als ik met felle kou eens offroad ga stuurmoffen in combinatie met crosshandchoenen.

Het heeft allemaal voor en nadelen, en is op de pagina's hiervoor al lang geleden besproken wink3


Koen, ik heb mezelf maar eens gequoot, stuurmoffen op de adv, weet ik niet of dat past, omdat de standaard kappen waar het overheen moet hoger zijn als op m'n exc, en of er nog genoeg ruimte over is om het stuur tegende aanslag te draaien (moffen komen volgens mij klem te zitten tegende kuip aan).

Ik blijf bij m'n standpunt: off road stuurmoffen of handvatverwarming en op de weg verwarmde handschoenen.
Handvat verwarming is ook fijn, maar wat betreft comfoor/warmte kan dat niet tippen aan verwarmde handschoenen, is echter wel wat meer gedoe met snoeren/stekkers, maar dat went snel wink3

Die moffen heb ik gekocht bij struik-onderdelen in leiden, ze hebben ze niet altijd, maar wie weet hebben ze ze nu wel (ze doen ook opsturen).

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Johan



Geregistreerd op: 28-2-2005
Berichten: 545
Woonplaats: Hengelo (ov)

BerichtGeplaatst: Za, 1 Nov. 2008, 12:14    Onderwerp: Reageer met quote

Koen schreef:
Heren echte winterrijders,

ik rij nu elke dag 2 keer ruim een uur snelweg met Daytona handverwarming en goede handschoenen maar heb toch echt kouwe klauwen (en voeten).


ik zit nu sterk te denken aan van die moffen:

- Ga je hier met je gewone handschoenen in?

- Helpt het genoeg? Tot welke temperatuur?

- Gaan ze gewoon over je normale plastic kappen heen?

- Wat zijn goede?

- Waar kan je ze krijgen?


Of zijn electrische handschoenen toch warmer?

Ander tips ook welkom, vooral ook voor de tenen,

vast bedankt & Groeten,


Koen


Met verwarmde handschoenen ben je in een keer klaar maar dan zit je wel vast aan een snoertje. Zelf heb ik ook daytona maar gebruikte nooit meer mijn winter handschoenen met de handvatverwarming ( de warmte van het handvat komt dan bijna niet door de handschoen). Wat ook nog wel iets kan helpen is nog eens een keer goed naar de afstelling kijken van je handkappen, als een gedeelte van je hand in de frontale wind zit heb je een probleem. Wat ook nog helpen kan is je romp beter aan kleden terwijl dit helemaal je probleem niet is. Als je lichaam geen problemen heeft om je romp op temperatuur te houden heeft je lijf meer overcapaciteit om ook je handen en voeten op temperatuur te houden.

succes Johan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Pagina 4 van 6

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif