lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

aan/uit effect beter bij 2008 model?
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
akako

BerichtGeplaatst: Di, 22 Jul. 2008, 21:53    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn benzineverbruik op mijn vakantie naar Kroatie (ca. 4500 km)

Binnenwegen: ca. 1:16
Snelweg: ca. 1:14

Beiden met zijkoffers, bagagerol en duo passagier. Binnendoor "normaal" zodanig dat je de Dolomieten bochten lekker kunt doorsturen, snelwegtempo ca 150 km/u

Daar valt dacht ik niks over te klagen. Dat is dus met akra's en de aangepaste mapping
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Raketman

BerichtGeplaatst: Do, 24 Jul. 2008, 19:32    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien al eens elders beantwoord maar ik vind het niet zo direct : kan die 2008 mapping ook op een 2006 gezet worden ? Als het kennelijk op een 2007 kan...

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Daan

BerichtGeplaatst: Vr, 25 Jul. 2008, 8:15    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn 990 adv 2007 loopt ook gemiddeld 1:15 met woon/werk verkeer.

En dat met sportmapping, die ik er een paar weken geleden op heb laten zetten.
Echter die sportmapping wordt weer vervangen door standaard'want ik merk met mijn rijstijl geen voordelen, wel merk ik dat het tanklampje 20 km eerder gaat branden bucktooth

De sterk uiteenlopende verbruiksgetallen hier op het forum worden eerder veroorzaakt door het rechterpolsje, als door de gebruikte mapping lijkt mij.

(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
arjen

BerichtGeplaatst: Di, 9 Sep. 2008, 7:59    Onderwerp: Reageer met quote

Zo, ik heb het aan/uit probleem vermeden door een 2004 te kopen. Zo'n glimmende zwarte. Erg mooi vindt ik zelf. Zuipt wel een beetje, maar wie mooi wil zijn...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Daan

BerichtGeplaatst: Di, 9 Sep. 2008, 9:29    Onderwerp: Reageer met quote

arjen schreef:
Zo, ik heb het aan/uit probleem vermeden door een 2004 te kopen. Zo'n glimmende zwarte. Erg mooi vindt ik zelf. Zuipt wel een beetje, maar wie mooi wil zijn...

Een carburateurversie zuipt niet meer als een injectie hoor.
En je hebt iets meer tankinhoud als een injectieversie, omdat de pomp
niet in de tank zit, maar er buiten.

Met carburateurs heb je weer last van bevriezen in de herfst/winter,
en injectie vind ik regelmatiger lopen, zo is het altijd wat wink3

Trouwens, het enige wat me aan het aan/uit gebeuren herinnerd is dit forum, en niet de motor zelf, want die vind ik heeerlijk rijden happy

(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
arjen

BerichtGeplaatst: Di, 9 Sep. 2008, 18:09    Onderwerp: Reageer met quote

OK, ok, ik zou ook best wel een nieuwe willen hoor. Zou er best mee kunnen leven. En die ABS is ook wat waard! Afgelopen zaterdag een remtraining gedaan bij de KNMV. Pfoehhh, grote mannen schijten toch in hun broek als je op een natte weg de voorrem moet blokkeren.... Gelukkig maar dat er zijwieltjes op zaten! Erg leerzaam, en ik ben definitief overtuigd. ABS is een absolute meerwaarde op een motorfiets!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
HP

BerichtGeplaatst: Di, 9 Sep. 2008, 20:15    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zit met verbazing de verbruikcijfers te lezen. In de Vogezen en de eifel rij ik 1:12. Akra's inclusief de mapping. Op de terugweg bij constante snelheid op de snelweg 130km/uur 1:13. Dit met koffers.

Mijn 2006 model had dezelfde verbruiks cijfers. Rij nu op een 2008 S.
1 op 14 of hoger haal ik niet. Zou de rechterpols kunnen zijn maar de laatste 350 km snelweg rit heb ik de rechterpols amper gebruikt. Alleen om te stoppen (lees tanken). Het lampje brandt bij mij zo rond de 180km bij ritjes binnen door en dan wel gas geven. Op de snelweg bij 220 - 240 km. Ra ra hoe kan dit nu. Zit er over na te denken om een powercommander erop te zetten, niet voor meer vermogen maar om m.i. de extra ingespoten benzine te reduceren. Standaard mapping en Akra mapping maakt bij mij geen verschil in het verbruik. Trekkracht bij hogere toeren is alleen minder bij de standaard mapping.

In de vogezen met een drietal BMW GS adventures rond gereden. Die rijden 1 op 17, onder gelijke omstandigheden. Maar dat is dan ook wel het enige voordeel van de GS t.o.v. de KTM.

Ter info. Mapping van 2007 / 2008 past niet op het 2006 model. Andere injectie. Dit volgens Sommer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Koen

BerichtGeplaatst: Di, 9 Sep. 2008, 21:19    Onderwerp: Reageer met quote

reed altijd rond de 1:13, sinds een paar weken terug naar een 17 voortand wiel en nu 1:16 a 17 (Eifel of snelweg lijkt niet echt uit te maken),

Groeten Koen

HP

BerichtGeplaatst: Wo, 10 Sep. 2008, 9:14    Onderwerp: Reageer met quote

Koen schreef:
reed altijd rond de 1:13, sinds een paar weken terug naar een 17 voortand wiel en nu 1:16 a 17 (Eifel of snelweg lijkt niet echt uit te maken),

Groeten Koen

Koen,
Bedankt voor de info. Ook ik rij met een 16 tands. Dacht dat dit niet zoveel uit zou maken. Blijkbaar wel. Probeer ik!!! Het verbruik opzich maakt me niet zoveel uit. De hoogte van de benzineprijs wel.
Groet,

Harm
Naar boven
Koen

BerichtGeplaatst: Wo, 10 Sep. 2008, 21:00    Onderwerp: Reageer met quote

En in tegenstelling tot de meesten ervaringen hier op her forum, het rijd nog lekkerder ook Smile

Groeten Koen

mr wheely

BerichtGeplaatst: Do, 11 Sep. 2008, 0:16    Onderwerp: Reageer met quote

Koen schreef:
En in tegenstelling tot de meesten ervaringen hier op her forum, het rijd nog lekkerder ook Smile

Groeten Koen

ligt er wel aan wat je wil
de een ready to race en de andere doet liever een toer ritje laugh wink3
Naar boven
Frederik

BerichtGeplaatst: Za, 1 Nov. 2008, 12:13    Onderwerp: Reageer met quote

Adventure-Joe schreef:
Hier ff een update... Heb vanavond m'n 990S 2007 opgehaald bij Bruggeman met een nieuwe mapping en 16 tandwiel en..... Ik herken 'm niet meer terug!!!

Hij rijdt nu zoveel soepeler en dat komt volgens mij echt door de nieuwe mapping. Samen met het kleinere tandwiel heb ik tenminste weer het idee dat ik motor kan rijden als ik langzaam rijd zonder het idee te hebben dat ie afslaat en ik als een beginneling aan het hobbelen ben.

Je kan nu ook wat makkelijker een versnelling hoger rijden.

Ik ben er echt blij mee! laugh

A-J
PS. Koelvloeistof systeem was/is helemaal in orde, dus dat is nog even afwachten hoe dat zich ontwikkeld.

Geef eens wat meer info over die mapping !

Frederik
Naar boven
Frederik

BerichtGeplaatst: Za, 1 Nov. 2008, 12:45    Onderwerp: aan/af 990 adventure model Reageer met quote

Na een testrit met een f800gs (ben al jaren bmw rijder en nu nog) wist ik direct dat dit het niet zou worden (voordien had ik er al een 990 adv demo rit opzitten). De gs was helemaal niet gemaakt voor grote mensen, want die knieën vonden op de motor niet hun plaats. Het was zo dat er niets in de tank uitgesneden was voor de knieën in te plaatsen, dus zal ik daar verschrikkelijk op dat ding. Bij het uitgassen en remmen nam de 800 dan ook een duik wat niet zeer aangenaam was (geen telelever). (ik begrijp dan ook niet dat sommige KTM de 990 adventure willen vergelijken met de f800 gs.) Over het geluid van de 800gs motor, ja ... kijk die is gemaakt voor verwijfde venten.

En dus dan maar een tweede demorit met de 990. Ja dat aan/uit was niet te doen en dus werd bij de aankoop direct een 16 tandwiel gestoken.

Dat was dan al véél beter, behalve als je echt eens volgens de verkeersregel wil rijden zo 50 km op een weg waar véél plaatjes genomen worden. Neen, soepel reed dat ding niet. Voor diegenen die dat aan/uit niet willen of kunnen voelen, rij eens constant 50 in een bebouwde kom)

Hoe start ik met de ktm ? Sleutel erin en direct op de startknop. Nadat ik gelezen had dat dit niet de methode was, heb ik dan maar eens een reset van 20 min doorgevoerd en toen terug de motor op. Ik krijg direct het gevoel dat het allemaal beter geworden was. Voortaan wacht ik na het omdraaien van de sleutel, wat even tot de ktm volledig klaar is om dan pas de startknop in te drukken.

Ook heb ik het gevoel dat na wat km, alles precies zo erg niet meer is.

Ik rij met een ingeschreven motor begin 2008, dus is de kans groot dat het een 2008 model is. Zonder alarm of onderbreker, met originele uitlaten.

Iemand al dat origineel ktm handgreepje aangepast (volgens het duitse forum ! ?

Mijn verbruik ligt nogal wat hoog (vooral in vergelijking met de bmw) maar ik ga er voor het ogenblik nog van uit, dat dit komt aan mijn meer sportievere ktm rijstijl. Bij wat slecht nat herfstweer ga ik eens rustig gaan rijden en dan bekijk ik het verbruik wel eens.

Ook heb ik nog iets bijgeleerd ! Na een ktm rit, eventje een 1200rt bmw rit rijden, doet je direct begrijpen waarom de bmw een opa motor is !

Voila, dat moest ik even kwijt.

Frederik
Naar boven
deon

BerichtGeplaatst: Vr, 14 Nov. 2008, 13:24    Onderwerp: Reageer met quote

kan je even verduidelijken waarom je gereset hebt nadat je wat snel op de startknop had gedrukt? gaat de KTM dan na een te snelle start naar een andere mapping??
het aan/uit effect is idd vervelend als je op onverhard gaat rijden, dan loop je bij lage snelheden als een geit te springen...en eens dat gestart is kan je het haast niet stoppen (staat een beetje lullig). voortdurend de koppeling bedienen is m.i. de enige aanpak.
op straat vind ik het niet zo lastig, dat went.
gevolg van mijn offroad ervaring met mijn Adventure is wel dat ik op een enduro of cross wel heel precies kan doseren omdat je hand gewend is van fijne bewegingkjes te maken, dus dat helpt Smile
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: