Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
akako
Geregistreerd op: 31-7-2007 Berichten: 46 Woonplaats: Hoeven
|
Geplaatst: Di, 22 Jul. 2008, 21:53 Onderwerp: |
|
|
Mijn benzineverbruik op mijn vakantie naar Kroatie (ca. 4500 km)
Binnenwegen: ca. 1:16
Snelweg: ca. 1:14
Beiden met zijkoffers, bagagerol en duo passagier. Binnendoor "normaal" zodanig dat je de Dolomieten bochten lekker kunt doorsturen, snelwegtempo ca 150 km/u
Daar valt dacht ik niks over te klagen. Dat is dus met akra's en de aangepaste mapping |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Do, 24 Jul. 2008, 19:32 Onderwerp: |
|
|
Misschien al eens elders beantwoord maar ik vind het niet zo direct : kan die 2008 mapping ook op een 2006 gezet worden ? Als het kennelijk op een 2007 kan... _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Vr, 25 Jul. 2008, 8:15 Onderwerp: |
|
|
Mijn 990 adv 2007 loopt ook gemiddeld 1:15 met woon/werk verkeer.
En dat met sportmapping, die ik er een paar weken geleden op heb laten zetten.
Echter die sportmapping wordt weer vervangen door standaard'want ik merk met mijn rijstijl geen voordelen, wel merk ik dat het tanklampje 20 km eerder gaat branden
De sterk uiteenlopende verbruiksgetallen hier op het forum worden eerder veroorzaakt door het rechterpolsje, als door de gebruikte mapping lijkt mij. _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
arjen
Geregistreerd op: 26-6-2006 Berichten: 57 Woonplaats: IJmuiden
|
Geplaatst: Di, 9 Sep. 2008, 7:59 Onderwerp: |
|
|
Zo, ik heb het aan/uit probleem vermeden door een 2004 te kopen. Zo'n glimmende zwarte. Erg mooi vindt ik zelf. Zuipt wel een beetje, maar wie mooi wil zijn... |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Di, 9 Sep. 2008, 9:29 Onderwerp: |
|
|
arjen schreef: | Zo, ik heb het aan/uit probleem vermeden door een 2004 te kopen. Zo'n glimmende zwarte. Erg mooi vindt ik zelf. Zuipt wel een beetje, maar wie mooi wil zijn... |
Een carburateurversie zuipt niet meer als een injectie hoor.
En je hebt iets meer tankinhoud als een injectieversie, omdat de pomp
niet in de tank zit, maar er buiten.
Met carburateurs heb je weer last van bevriezen in de herfst/winter,
en injectie vind ik regelmatiger lopen, zo is het altijd wat
Trouwens, het enige wat me aan het aan/uit gebeuren herinnerd is dit forum, en niet de motor zelf, want die vind ik heeerlijk rijden  _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
arjen
Geregistreerd op: 26-6-2006 Berichten: 57 Woonplaats: IJmuiden
|
Geplaatst: Di, 9 Sep. 2008, 18:09 Onderwerp: |
|
|
OK, ok, ik zou ook best wel een nieuwe willen hoor. Zou er best mee kunnen leven. En die ABS is ook wat waard! Afgelopen zaterdag een remtraining gedaan bij de KNMV. Pfoehhh, grote mannen schijten toch in hun broek als je op een natte weg de voorrem moet blokkeren.... Gelukkig maar dat er zijwieltjes op zaten! Erg leerzaam, en ik ben definitief overtuigd. ABS is een absolute meerwaarde op een motorfiets! |
|
Naar boven |
|
 |
HP
Geregistreerd op: 1-7-2007 Berichten: 73
|
Geplaatst: Di, 9 Sep. 2008, 20:15 Onderwerp: |
|
|
Ik zit met verbazing de verbruikcijfers te lezen. In de Vogezen en de eifel rij ik 1:12. Akra's inclusief de mapping. Op de terugweg bij constante snelheid op de snelweg 130km/uur 1:13. Dit met koffers.
Mijn 2006 model had dezelfde verbruiks cijfers. Rij nu op een 2008 S.
1 op 14 of hoger haal ik niet. Zou de rechterpols kunnen zijn maar de laatste 350 km snelweg rit heb ik de rechterpols amper gebruikt. Alleen om te stoppen (lees tanken). Het lampje brandt bij mij zo rond de 180km bij ritjes binnen door en dan wel gas geven. Op de snelweg bij 220 - 240 km. Ra ra hoe kan dit nu. Zit er over na te denken om een powercommander erop te zetten, niet voor meer vermogen maar om m.i. de extra ingespoten benzine te reduceren. Standaard mapping en Akra mapping maakt bij mij geen verschil in het verbruik. Trekkracht bij hogere toeren is alleen minder bij de standaard mapping.
In de vogezen met een drietal BMW GS adventures rond gereden. Die rijden 1 op 17, onder gelijke omstandigheden. Maar dat is dan ook wel het enige voordeel van de GS t.o.v. de KTM.
Ter info. Mapping van 2007 / 2008 past niet op het 2006 model. Andere injectie. Dit volgens Sommer. |
|
Naar boven |
|
 |
Koen

Geregistreerd op: 16-8-2006 Berichten: 489 Woonplaats: Maastricht
|
Geplaatst: Di, 9 Sep. 2008, 21:19 Onderwerp: |
|
|
reed altijd rond de 1:13, sinds een paar weken terug naar een 17 voortand wiel en nu 1:16 a 17 (Eifel of snelweg lijkt niet echt uit te maken),
Groeten Koen _________________ 12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R |
|
Naar boven |
|
 |
HP
Geregistreerd op: 1-7-2007 Berichten: 73
|
Geplaatst: Wo, 10 Sep. 2008, 9:14 Onderwerp: |
|
|
Koen schreef: | reed altijd rond de 1:13, sinds een paar weken terug naar een 17 voortand wiel en nu 1:16 a 17 (Eifel of snelweg lijkt niet echt uit te maken),
Groeten Koen |
Koen,
Bedankt voor de info. Ook ik rij met een 16 tands. Dacht dat dit niet zoveel uit zou maken. Blijkbaar wel. Probeer ik!!! Het verbruik opzich maakt me niet zoveel uit. De hoogte van de benzineprijs wel.
Groet,
Harm |
|
Naar boven |
|
 |
Koen

Geregistreerd op: 16-8-2006 Berichten: 489 Woonplaats: Maastricht
|
Geplaatst: Wo, 10 Sep. 2008, 21:00 Onderwerp: |
|
|
En in tegenstelling tot de meesten ervaringen hier op her forum, het rijd nog lekkerder ook
Groeten Koen _________________ 12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Do, 11 Sep. 2008, 0:16 Onderwerp: |
|
|
Koen schreef: | En in tegenstelling tot de meesten ervaringen hier op her forum, het rijd nog lekkerder ook
Groeten Koen |
ligt er wel aan wat je wil
de een ready to race en de andere doet liever een toer ritje  |
|
Naar boven |
|
 |
Frederik
Geregistreerd op: 30-11-2007 Berichten: 220
|
Geplaatst: Za, 1 Nov. 2008, 12:13 Onderwerp: |
|
|
Adventure-Joe schreef: | Hier ff een update... Heb vanavond m'n 990S 2007 opgehaald bij Bruggeman met een nieuwe mapping en 16 tandwiel en..... Ik herken 'm niet meer terug!!!
Hij rijdt nu zoveel soepeler en dat komt volgens mij echt door de nieuwe mapping. Samen met het kleinere tandwiel heb ik tenminste weer het idee dat ik motor kan rijden als ik langzaam rijd zonder het idee te hebben dat ie afslaat en ik als een beginneling aan het hobbelen ben.
Je kan nu ook wat makkelijker een versnelling hoger rijden.
Ik ben er echt blij mee!
A-J
PS. Koelvloeistof systeem was/is helemaal in orde, dus dat is nog even afwachten hoe dat zich ontwikkeld. |
Geef eens wat meer info over die mapping !
Frederik |
|
Naar boven |
|
 |
Frederik
Geregistreerd op: 30-11-2007 Berichten: 220
|
Geplaatst: Za, 1 Nov. 2008, 12:45 Onderwerp: aan/af 990 adventure model |
|
|
Na een testrit met een f800gs (ben al jaren bmw rijder en nu nog) wist ik direct dat dit het niet zou worden (voordien had ik er al een 990 adv demo rit opzitten). De gs was helemaal niet gemaakt voor grote mensen, want die knieën vonden op de motor niet hun plaats. Het was zo dat er niets in de tank uitgesneden was voor de knieën in te plaatsen, dus zal ik daar verschrikkelijk op dat ding. Bij het uitgassen en remmen nam de 800 dan ook een duik wat niet zeer aangenaam was (geen telelever). (ik begrijp dan ook niet dat sommige KTM de 990 adventure willen vergelijken met de f800 gs.) Over het geluid van de 800gs motor, ja ... kijk die is gemaakt voor verwijfde venten.
En dus dan maar een tweede demorit met de 990. Ja dat aan/uit was niet te doen en dus werd bij de aankoop direct een 16 tandwiel gestoken.
Dat was dan al véél beter, behalve als je echt eens volgens de verkeersregel wil rijden zo 50 km op een weg waar véél plaatjes genomen worden. Neen, soepel reed dat ding niet. Voor diegenen die dat aan/uit niet willen of kunnen voelen, rij eens constant 50 in een bebouwde kom)
Hoe start ik met de ktm ? Sleutel erin en direct op de startknop. Nadat ik gelezen had dat dit niet de methode was, heb ik dan maar eens een reset van 20 min doorgevoerd en toen terug de motor op. Ik krijg direct het gevoel dat het allemaal beter geworden was. Voortaan wacht ik na het omdraaien van de sleutel, wat even tot de ktm volledig klaar is om dan pas de startknop in te drukken.
Ook heb ik het gevoel dat na wat km, alles precies zo erg niet meer is.
Ik rij met een ingeschreven motor begin 2008, dus is de kans groot dat het een 2008 model is. Zonder alarm of onderbreker, met originele uitlaten.
Iemand al dat origineel ktm handgreepje aangepast (volgens het duitse forum ! ?
Mijn verbruik ligt nogal wat hoog (vooral in vergelijking met de bmw) maar ik ga er voor het ogenblik nog van uit, dat dit komt aan mijn meer sportievere ktm rijstijl. Bij wat slecht nat herfstweer ga ik eens rustig gaan rijden en dan bekijk ik het verbruik wel eens.
Ook heb ik nog iets bijgeleerd ! Na een ktm rit, eventje een 1200rt bmw rit rijden, doet je direct begrijpen waarom de bmw een opa motor is !
Voila, dat moest ik even kwijt.
Frederik |
|
Naar boven |
|
 |
deon

Geregistreerd op: 5-6-2008 Berichten: 111 Woonplaats: Leuven
|
Geplaatst: Vr, 14 Nov. 2008, 13:24 Onderwerp: |
|
|
kan je even verduidelijken waarom je gereset hebt nadat je wat snel op de startknop had gedrukt? gaat de KTM dan na een te snelle start naar een andere mapping??
het aan/uit effect is idd vervelend als je op onverhard gaat rijden, dan loop je bij lage snelheden als een geit te springen...en eens dat gestart is kan je het haast niet stoppen (staat een beetje lullig). voortdurend de koppeling bedienen is m.i. de enige aanpak.
op straat vind ik het niet zo lastig, dat went.
gevolg van mijn offroad ervaring met mijn Adventure is wel dat ik op een enduro of cross wel heel precies kan doseren omdat je hand gewend is van fijne bewegingkjes te maken, dus dat helpt  |
|
Naar boven |
|
 |
|