lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Shell V-Power

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Wo, 1 Jun. 2005, 19:20    Onderwerp: Shell V-Power Reageer met quote

Hoi!

De laatste 4 tankbeurten heb ik er voor de gein eens V-Power in gegooid.

Iemand had me verteld dat de motor oa zuiniger gaat lopen.

Ikzelf heb geen verschil gemerkt, ook niet dat de motor mooier loopt of zo.

Ik vraag me af, is het dat duppie per liter waard?

Iemand ervaringen hiermee?, let wel ik bedoel dus V-Power in de LC8,
en niet in een 4 cilinder buikschuiver of zoiets.(tis tenslotte een LC8-forum).

Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
wilfred



Geregistreerd op: 9-2-2005
Berichten: 221

BerichtGeplaatst: Wo, 1 Jun. 2005, 20:06    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo,

Volgens mij is het allemaal onzin, heb me aan het begin ook laten verleiden, maar totaal niks gemerkt. Afgezien van in mijn beurs dan.
Weet wel dat er verschil is tussen benzine bij een witte pomp en een gewoon gerenomeerd merk. Mijn vorige motor (Varadero) liep er veel minder kilometers op, op de benzine van een witte pomp. Hij starte er ook veel slechter op. Dus voor mij geen witte pomp.

groet Wilfred
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 1 Jun. 2005, 21:02    Onderwerp: Reageer met quote

Naar men beweert (vooral de Duitsers zeggen dat) loopt de LC8 zuiniger op 98 of zelfs 100 oktaan benzine. Zelf kan ik het op 1 tank niet merken, dus dan zou ik al over d elange termijn mijn benzineverbuik bij moeten gaan houden...

Maar: V-power in Duitsland is echt 100 oktaan benzine, hier in Nederlnad echter is V-power plotseling gewoon 95 oktaan: Ofterwijl heel iets anders dan net over de grens!!

Ik verdenk shell er nog steeds van dat ze de shell pura die ze aan de straatstenen niet kwijtraakten nu als V-power verkopen hier in Nederland.

grts

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
erwindob



Geregistreerd op: 29-11-2004
Berichten: 298

BerichtGeplaatst: Wo, 1 Jun. 2005, 21:57    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb iemand horen vertellen dat V-Power in NL 97 octaan is. Mag dus niet als 98 verkocht worden maar als je (in zijn geval 3 cilinder sportauto) 98 moet hebben en de Shell dat dus niet verkoopt er dan maar V-Power in moet.

Rwin

just my 2 RON
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Ties



Geregistreerd op: 12-5-2005
Berichten: 38
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Do, 2 Jun. 2005, 10:02    Onderwerp: Reageer met quote

Ik fietste laatst 's nachts langs een "witte pomp" tankstation, dat op dat moment door een tankauto bevoorraad werd. Nieuwsgierig stapte ik af en vroeg de chauffeur welke benzine het nou is. "Meneer", zei hij, "ik heb zojuist met dezelfde inhoud van mijn wagen een Shell-station bevoorraad."

Witte-merkbenzine inferieur aan de A-merken? Volgens mij is dat een fabeltje, met alle respect voor de mede-forumleden.

ties
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Monkey



Geregistreerd op: 19-7-2006
Berichten: 21
Woonplaats: Breda

BerichtGeplaatst: Vr, 30 Jan. 2009, 14:40    Onderwerp: Reageer met quote

Toch maar 's reageren op een draadje uit een lang verleden over V-power.
Ik merk het verschil duidelijk wel. Ik denk dat ik er voortaan niks anders meer ingooi. Feller, reageert beter op 't gas.
Maar ik tankte voorheen eigenlijk wel alleen bij de Tanco...
Maar met die lage benzineprijzen dacht ik, ik doe maar 's V-power erin.

gr. Mark
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
RCT



Geregistreerd op: 24-1-2009
Berichten: 9
Woonplaats: Alkmaar

BerichtGeplaatst: Vr, 30 Jan. 2009, 17:33    Onderwerp: Reageer met quote

Ik rij natuurlijk (nog) geen KTM.
Wel mijn cbr1100xx en een cbr600f.

V-power komt er bij mij NOOIT meer in. Sterker nog: ik rij om Shell (en Texaco) heen.

Wat ik wel tank: Ultimate of Exellium.
Aantoonbaar > km per tank en snellere gasresponse!

Ik reed altijd Shell totdat het tuningsbedrijf waar de motoren onderhouden worden vertelde van een labonderzoek dat uitwees dat Euro95 bij de Shell slechts 93 RON was en die van BP 95ron die van Total/Esso 98ron is.

Ik zweer bij de Ultimate of Exellium. Als mijn XTZ660 klaar is, wordt deze afgesteld op de meest belabberde benzine die ik kan krijgen (Shell) omdat ik onderweg naar Jordanie nog slechter tegen zal komen). Maar zolang t kan, nà t afstellen, tank ik bovenstaande 2.

_________________
Lead, follow or get out of the way!!!!


Laatst aangepast door RCT op Vr, 30 Jan. 2009, 19:12, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2716
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Vr, 30 Jan. 2009, 17:54    Onderwerp: Reageer met quote

Die slechtere benzine ri. jordanie valt wel mee hoor, dat is allemaal gewoon heel goed onderweg die kant op.

Shell 63 ron? lijkt mij niet waarschijnlijk.... dat moet een meetfout zijn geweest, anders hadden we hier wel wat meer start problemen.

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
RCT



Geregistreerd op: 24-1-2009
Berichten: 9
Woonplaats: Alkmaar

BerichtGeplaatst: Vr, 30 Jan. 2009, 19:13    Onderwerp: Reageer met quote

Type foutje, moet 93 Ron zijn.
_________________
Lead, follow or get out of the way!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Aleph



Geregistreerd op: 27-11-2007
Berichten: 888
Woonplaats: Flanders Fields

BerichtGeplaatst: Vr, 30 Jan. 2009, 22:02    Onderwerp: Reageer met quote

op de site van een vlaamse krant stond een zuinigheidsvergelijking van een tiental benzinemerken. Het één was inderdaad marginaal zuiniger dan het ander, maar de meerprijs van die zuiniger brandstof compenseerde dan weer mooi de gewonnen zuinigheid. Operatie nul dus. Grijns.
_________________
mijn nieuwe nick is Muug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Gianni



Geregistreerd op: 20-3-2006
Berichten: 89

BerichtGeplaatst: Za, 31 Jan. 2009, 10:45    Onderwerp: Reageer met quote

Muug schreef:
op de site van een vlaamse krant stond een zuinigheidsvergelijking van een tiental benzinemerken. Het één was inderdaad marginaal zuiniger dan het ander, maar de meerprijs van die zuiniger brandstof compenseerde dan weer mooi de gewonnen zuinigheid. Operatie nul dus. Grijns.


effe ter correctie was een test en onderzoek gedaan door de hogeschool van Antwerpen en het ging over testen van diesel, zover ik me mijn "goooooo" herinner draaide die niet op diesel, heb het toen wel niet getest wideeyed
uit test bleek een klein verschil in verbruik echter dit verschil woog niet op tegen de meerprijs, het enige wat ze in die test vermelden was dat eventuele vervuiling van de motor niet onderzocht werd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif