Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Daan

|
Geplaatst: Wo, 1 Jun. 2005, 19:20 Onderwerp: Shell V-Power |
|
|
Hoi!
De laatste 4 tankbeurten heb ik er voor de gein eens V-Power in gegooid.
Iemand had me verteld dat de motor oa zuiniger gaat lopen.
Ikzelf heb geen verschil gemerkt, ook niet dat de motor mooier loopt of zo.
Ik vraag me af, is het dat duppie per liter waard?
Iemand ervaringen hiermee?, let wel ik bedoel dus V-Power in de LC8,
en niet in een 4 cilinder buikschuiver of zoiets.(tis tenslotte een LC8-forum).
Daan |
|
Naar boven |
|
 |
wilfred
|
Geplaatst: Wo, 1 Jun. 2005, 20:06 Onderwerp: |
|
|
Hallo,
Volgens mij is het allemaal onzin, heb me aan het begin ook laten verleiden, maar totaal niks gemerkt. Afgezien van in mijn beurs dan.
Weet wel dat er verschil is tussen benzine bij een witte pomp en een gewoon gerenomeerd merk. Mijn vorige motor (Varadero) liep er veel minder kilometers op, op de benzine van een witte pomp. Hij starte er ook veel slechter op. Dus voor mij geen witte pomp.
groet Wilfred |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Wo, 1 Jun. 2005, 21:02 Onderwerp: |
|
|
Naar men beweert (vooral de Duitsers zeggen dat) loopt de LC8 zuiniger op 98 of zelfs 100 oktaan benzine. Zelf kan ik het op 1 tank niet merken, dus dan zou ik al over d elange termijn mijn benzineverbuik bij moeten gaan houden...
Maar: V-power in Duitsland is echt 100 oktaan benzine, hier in Nederlnad echter is V-power plotseling gewoon 95 oktaan: Ofterwijl heel iets anders dan net over de grens!!
Ik verdenk shell er nog steeds van dat ze de shell pura die ze aan de straatstenen niet kwijtraakten nu als V-power verkopen hier in Nederland.
grts _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
erwindob

|
Geplaatst: Wo, 1 Jun. 2005, 21:57 Onderwerp: |
|
|
Ik heb iemand horen vertellen dat V-Power in NL 97 octaan is. Mag dus niet als 98 verkocht worden maar als je (in zijn geval 3 cilinder sportauto) 98 moet hebben en de Shell dat dus niet verkoopt er dan maar V-Power in moet.
Rwin
just my 2 RON |
|
Naar boven |
|
 |
Ties
|
Geplaatst: Do, 2 Jun. 2005, 10:02 Onderwerp: |
|
|
Ik fietste laatst 's nachts langs een "witte pomp" tankstation, dat op dat moment door een tankauto bevoorraad werd. Nieuwsgierig stapte ik af en vroeg de chauffeur welke benzine het nou is. "Meneer", zei hij, "ik heb zojuist met dezelfde inhoud van mijn wagen een Shell-station bevoorraad."
Witte-merkbenzine inferieur aan de A-merken? Volgens mij is dat een fabeltje, met alle respect voor de mede-forumleden.
ties |
|
Naar boven |
|
 |
Monkey
|
Geplaatst: Vr, 30 Jan. 2009, 14:40 Onderwerp: |
|
|
Toch maar 's reageren op een draadje uit een lang verleden over V-power.
Ik merk het verschil duidelijk wel. Ik denk dat ik er voortaan niks anders meer ingooi. Feller, reageert beter op 't gas.
Maar ik tankte voorheen eigenlijk wel alleen bij de Tanco...
Maar met die lage benzineprijzen dacht ik, ik doe maar 's V-power erin.
gr. Mark |
|
Naar boven |
|
 |
RCT
|
Geplaatst: Vr, 30 Jan. 2009, 17:33 Onderwerp: |
|
|
Ik rij natuurlijk (nog) geen KTM.
Wel mijn cbr1100xx en een cbr600f.
V-power komt er bij mij NOOIT meer in. Sterker nog: ik rij om Shell (en Texaco) heen.
Wat ik wel tank: Ultimate of Exellium.
Aantoonbaar > km per tank en snellere gasresponse!
Ik reed altijd Shell totdat het tuningsbedrijf waar de motoren onderhouden worden vertelde van een labonderzoek dat uitwees dat Euro95 bij de Shell slechts 93 RON was en die van BP 95ron die van Total/Esso 98ron is.
Ik zweer bij de Ultimate of Exellium. Als mijn XTZ660 klaar is, wordt deze afgesteld op de meest belabberde benzine die ik kan krijgen (Shell) omdat ik onderweg naar Jordanie nog slechter tegen zal komen). Maar zolang t kan, nà t afstellen, tank ik bovenstaande 2. _________________ Lead, follow or get out of the way!!!!
Laatst aangepast door RCT op Vr, 30 Jan. 2009, 19:12, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Vr, 30 Jan. 2009, 17:54 Onderwerp: |
|
|
Die slechtere benzine ri. jordanie valt wel mee hoor, dat is allemaal gewoon heel goed onderweg die kant op.
Shell 63 ron? lijkt mij niet waarschijnlijk.... dat moet een meetfout zijn geweest, anders hadden we hier wel wat meer start problemen. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
RCT
|
Geplaatst: Vr, 30 Jan. 2009, 19:13 Onderwerp: |
|
|
Type foutje, moet 93 Ron zijn. _________________ Lead, follow or get out of the way!!!! |
|
Naar boven |
|
 |
Aleph

Geregistreerd op: 27-11-2007 Berichten: 888 Woonplaats: Flanders Fields
|
Geplaatst: Vr, 30 Jan. 2009, 22:02 Onderwerp: |
|
|
op de site van een vlaamse krant stond een zuinigheidsvergelijking van een tiental benzinemerken. Het één was inderdaad marginaal zuiniger dan het ander, maar de meerprijs van die zuiniger brandstof compenseerde dan weer mooi de gewonnen zuinigheid. Operatie nul dus. Grijns. _________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
 |
Gianni
|
Geplaatst: Za, 31 Jan. 2009, 10:45 Onderwerp: |
|
|
Muug schreef: | op de site van een vlaamse krant stond een zuinigheidsvergelijking van een tiental benzinemerken. Het één was inderdaad marginaal zuiniger dan het ander, maar de meerprijs van die zuiniger brandstof compenseerde dan weer mooi de gewonnen zuinigheid. Operatie nul dus. Grijns. |
effe ter correctie was een test en onderzoek gedaan door de hogeschool van Antwerpen en het ging over testen van diesel, zover ik me mijn "goooooo" herinner draaide die niet op diesel, heb het toen wel niet getest
uit test bleek een klein verschil in verbruik echter dit verschil woog niet op tegen de meerprijs, het enige wat ze in die test vermelden was dat eventuele vervuiling van de motor niet onderzocht werd. |
|
Naar boven |
|
 |
|