lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

ABS op 990 : waardeloos ?
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Zig



Geregistreerd op: 25-4-2008
Berichten: 41
Woonplaats: Belgische kust

Nieuw berichtGeplaatst: Za, 26 Apr. 2008, 12:32    Onderwerp: Reageer met quote

excuseer, bril nodig wall

grt, z
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
burgerking



Geregistreerd op: 4-9-2005
Berichten: 420

Nieuw berichtGeplaatst: Zo, 27 Apr. 2008, 14:39    Onderwerp: Reageer met quote

Ben eigenlijk wel een fan van ABS (heb zelf overigens geen brommerd met ABS) maar als dit zo lees....brrrr. Denk dat de huidige ABS systemen, zeker die van Bosch, niet zo harmonieren met fietsen met een lange veerweg.

@raketman goed te lezen dat je er zonder al te veel kleerscheuren vanaf bent gekomen thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6799
Woonplaats: Nijmegen

Nieuw berichtGeplaatst: Zo, 27 Apr. 2008, 21:37    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben helemaal niet zo'n voorstander van ABS op een motorfiets...

maar vergeet niet dat het 99% van de gevallen andersom is: De rijder had er NIKS van gebakken en was vet op zijn plaat gegaan, terwijl met ABS hij veilig kon remmen en toen nog uitwijken.....


Als je zonder ABS niet je voorwiel durft te blokkeren (effetjes) omdat je ervan overtuigd ben dat je dan valt, dan helpt elke vorm van ABS je in ieder geval nog!

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

Nieuw berichtGeplaatst: Di, 29 Apr. 2008, 22:04    Onderwerp: Reageer met quote

Uitlezing van de ABS bracht geen foutmeldingen aan het licht. Hetgeen ik wel verwacht had. Samengevat : vork uitgeveerd wil zeggen een ABS dat verschrikkelijk snel besluit dat er iets fout gaat. Er treedt waarschijnlijk een vorm van wielslip op die voldoende is om het systeem in werking te zetten. In ieder geval geen wielslip waarvan ik onder de indruk ben, want ondertussen heb ik het gevalletje al 50x kunnen simuleren met ABS aan, en kunnen vermijden zonder ABS.

Zo leer je dan je motor kennen, zullen we dan maar zeggen, hoewel het een les is die veel meer pijn had kunnen doen. Anderzijds heb ik de laatste dagen zoveel noodstops gedaan dat stoppies met topkoffer en ingeschakeld ABS ook geen echt probleem meer vormen wacko laugh3 ...

Dat wurgspoor in m'n hals geneest wel weer, en meteen een goeie gelegenheid om een hoog spatbord te monteren.

Ik weet alleen nog niet goed wat aan te vangen met de remleidingen in dat geval, heb er een mailtje voor naar Sommer gestuurd. Die verhoogde spatborden lijken enkel geschikt voor de 950 met zijn enkele remleiding.

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

Nieuw berichtGeplaatst: Di, 6 Mei. 2008, 22:03    Onderwerp: Reageer met quote

Zig schreef:
thanx "buurman"

is eigenlijk Heist,

btw, ik ga vaak in je omgeving (Retranchement, Zuidzande, Hoofdplaat..) de gravelbaantjes opzoeken, die vind je bij ons niet zo veel meer.
Dus de kans is idd groot dat we mekaar eens tegenkomen

grt,z


en ZIG heb je hem schoongekregen laugh laugh thumbsup thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Zig



Geregistreerd op: 25-4-2008
Berichten: 41
Woonplaats: Belgische kust

Nieuw berichtGeplaatst: Wo, 7 Mei. 2008, 10:46    Onderwerp: Reageer met quote

Yep !

vertrek over een uurtje naar de Fransche alpen
leuk je "live" te hebben ontmoet. tot de volgende ,


z
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Joker



Geregistreerd op: 7-10-2007
Berichten: 94
Woonplaats: Westmalle

Nieuw berichtGeplaatst: Zo, 8 Jun. 2008, 22:55    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag na een seconde afwezig en een auto die om een onozele reden op de rem ging staan en ik ook dus en het ABS in werking getreden aan een snelheid die niet hoger kon zijn dan 30 a 40 km/u.
Door die werking kwam mijn remweg wel iets langer dan anders en verwacht ik aan die snelheid eigenlijk geen ABS.
Iemand een uitleg hiervoor?

_________________
Doe het of doe het niet! Proberen bestaat niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mr.FreeBike



Geregistreerd op: 16-2-2008
Berichten: 123
Woonplaats: Oploo

Nieuw berichtGeplaatst: Ma, 9 Jun. 2008, 8:17    Onderwerp: Reageer met quote

Het ABS werkt niet van 0 tot ongeveer 10 km/u wel van een hogere snelheid tot aan 0 km/u. En dat je remweg een fractie langer zal worden is eigenlijk heel simpel.....wat doet het ABS tijdens een noodstop?...je rem even los laten en weer aanzetten, en dat snel achter elkaar.
Maar ondanks het ABS op de motor blijft het noodzakelijk om de rem goed op te bouwen alsof je geen ABS op de motor hebt. Daarmee verleg je de grens van het ingrijpen van het ABS waardoor je weer een kortere stopafstand kunt krijgen.

_________________
Motorgroeten,

Simon
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Joker



Geregistreerd op: 7-10-2007
Berichten: 94
Woonplaats: Westmalle

Nieuw berichtGeplaatst: Di, 10 Jun. 2008, 0:07    Onderwerp: Reageer met quote

De werking van een ABS begrijp ik, maar ik dacht dat het pas in werking trad als je wiel gaat blokkeren of ben ik fout.
In ieder geval op mijn Pan kon ik ferm remmen zonder het ABS in werking te laten treden en pas bij problemen nam het ABS het over.
Ik twijfelde om deze fiets eens te testen op het circuit, maar dat ga ik toch maar niet doen!
Nu 11/7 ga ik een adventure riding doen bij mensen van dit forum die met het ABS ook al een nare ervaring hebben gehad en eens samen bekijken.

_________________
Doe het of doe het niet! Proberen bestaat niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mr.FreeBike



Geregistreerd op: 16-2-2008
Berichten: 123
Woonplaats: Oploo

Nieuw berichtGeplaatst: Di, 10 Jun. 2008, 8:04    Onderwerp: Reageer met quote

Inderdaad gaat het ABS pas werken wanneer het wiel blokkeerd. Aangezien ik regelmatig remdemonstraties verzorg met mijn bedrijf FreeBike gebruik ik dus ook regelmatig het ABS om de voordelen daarvan te laten zien. Dat ABS op de KTM werkt goed, dat van Honda is fijner afgeregeld en voel je minder. Daarmee voel je ook minder goed dat je over een grens heen bent. Bij de KTM voel je dat wel en dat vind ik persoonlijk een prettiger idee, je weet dan dat de grens bereikt is.
_________________
Motorgroeten,

Simon
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

Nieuw berichtGeplaatst: Di, 10 Jun. 2008, 14:21    Onderwerp: Reageer met quote

Mr.FreeBike schreef:
Inderdaad gaat het ABS pas werken wanneer het wiel blokkeerd. Aangezien ik regelmatig remdemonstraties verzorg met mijn bedrijf FreeBike gebruik ik dus ook regelmatig het ABS om de voordelen daarvan te laten zien. Dat ABS op de KTM werkt goed, dat van Honda is fijner afgeregeld en voel je minder. Daarmee voel je ook minder goed dat je over een grens heen bent. Bij de KTM voel je dat wel en dat vind ik persoonlijk een prettiger idee, je weet dan dat de grens bereikt is.


persoonlijk denk ik dat dit veel te maken heeft met de veerpoten,
die zijn bij een ktm veel langer dan bv een honda pan european,
en daarom niet met elkaar te vergelijken zijn, en dus ook een veel andere feedback geven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht




Geregistreerd op: 20-11-2007
Berichten: 185
Woonplaats: neffenalle

Nieuw berichtGeplaatst: Zo, 27 Jul. 2008, 15:02    Onderwerp: Reageer met quote

ABS op ne moto is dikke zever van marketingboys
BMW heeft dat
dus moet KTM dta ook hebben of verkoopt gene moto meer
en da komt ni van mij maar van iemand aan de KTM top in ons landje

ik ben al jaaaaaaaaaren tegen ABS op de moto
om het even welke moto

omdat leken erop rekenen dat ABS hen wel zal redden als het al is fout zou gaan

en omdat ze zo nooit deftig leren remmen, anticiperen ed...

ooit met m'n transalp een remspoor van 17 meter getrokken.... met het voorwiel
kwam tegen veel te rap uit een stadstunnel hier en verkeer boven stond stil
alles toe en voorwiel blokkeert
op tijd terug losgelaten en alles ok
bucktooth

had daar toen ABS opgestaan, ik had los in de stilstaande wagens gestoken denk ik

enfin

_________________
Tên përdu, jhamâi së rëcôbro
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Mr.FreeBike



Geregistreerd op: 16-2-2008
Berichten: 123
Woonplaats: Oploo

Nieuw berichtGeplaatst: Zo, 27 Jul. 2008, 16:06    Onderwerp: Reageer met quote

Naar mijn mening kun je het hedendaagse ABS niet meer vergelijken met het vroegere (waar praat ik over) ABS. Daar was nog duidelijk het aan/uit effect te voelen. Op de meeste moderne motoren is het ABS ook meegegroeid met de ontwikkelingen. Kijk maar eens naar de nieuwe CBR600 met ABS. En neem maar van mij aan dat het niet lang meer zal duren voordat er meerdere sportmotoren voorzien gaan worden van ABS.

Ik mag zeggen dat ik redelijk hard durf te remmen (met of zonder ABS) omdat ik dagelijks ermee bezig ben en toch heb ik zelf gekozen voor een Adventure met ABS !

_________________
Motorgroeten,

Simon
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
f@zertje



Geregistreerd op: 19-7-2006
Berichten: 341
Woonplaats: Oirschot

Nieuw berichtGeplaatst: Vr, 5 Dec. 2008, 22:14    Onderwerp: Reageer met quote

En ik zit net te lezen dat Honda op zijn SS elektronische abs gaat leveren stars
BMW maakte die fout al met dat bekrachtigde remsysteem op de 1150, rem fantastich, tot je abs in de fout ging, heb dat 3 x gehad .
Zie je het al voor je, je rijd al ronde na ronde met je vaste rempunten en ineens denk het abs daar net wat anders over of rekend wat langer, sta/lig je daar rolleyes4
Wie wil nu in godsnaam een elektriche bekrachtig remsysteem op zijn motor.?? stars
Abs op de cb500 van mijn vrouw werkte erg goed, voor woonwerk verkeer wel lekker dat het erop zat lipsrsealed2

_________________
GS 1200LC rally 2018
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Nocer



Geregistreerd op: 11-6-2009
Berichten: 307

Nieuw berichtGeplaatst: Di, 26 Jan. 2010, 16:46    Onderwerp: Reageer met quote

Even een oud topic omhoog boosten. Smile
Nooit leuk om zulke dingen te lezen. Ik heb wel voor een ABS versie gekozen en ik hoop dat dit bij mij mee zal vallen. Smile

Wat ik kan lezen is dit alleen nog maar gebeurt tijdens extreme rem omstandigheden (juist wanneer het zou moeten werken dus? greedy.
Wel raar, nog nooit eerder hierover iets gelezen (zou toch wel een big issue moeten zijn).

Ik denk dat ik dit tijdens een VRO oid ook moet gaan oefenen. Kijken wat er gebeurt wanneer ik dit doe... etc...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif