Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
michael
Geregistreerd op: 2-2-2007 Berichten: 50
|
Geplaatst: Ma, 24 Dec. 2007, 2:15 Onderwerp: Hij is stuk. |
|
|
Hallow,
Mijn sm950 doet het niet meer. Het was heel erg koud en wilde mijn motor starten. Die ging niet gelijk aan, maar dat deed ie de afgelopen dagen al sowieso wat minder ivm het weer.
Nu hoor ik alleen een vreemd geluid onder de accu vandaan komen als ik de motor probeer te starten.
Het mototblok wordt ook niet aangesproken. Ik hoor allen: pfffffiew pfffiew
Heeft iemand een idee???? Aanduwen helpt ook niet.
Anders moet ik een karretje regelen en langs de dealer gaan.
Of kan ik hier voor ook de KTM pech-service voor bellen?
Vriendelijke kerstgroet
Michael |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Ma, 24 Dec. 2007, 2:31 Onderwerp: Re: Hij is stuk. |
|
|
michael schreef: | Hallow,
Mijn sm950 doet het niet meer. Het was heel erg koud en wilde mijn motor starten. Die ging niet gelijk aan, maar dat deed ie de afgelopen dagen al sowieso wat minder ivm het weer.
Nu hoor ik alleen een vreemd geluid onder de accu vandaan komen als ik de motor probeer te starten.
Het mototblok wordt ook niet aangesproken. Ik hoor allen: pfffffiew pfffiew
Heeft iemand een idee???? Aanduwen helpt ook niet.
Anders moet ik een karretje regelen en langs de dealer gaan.
Of kan ik hier voor ook de KTM pech-service voor bellen?
Vriendelijke kerstgroet
Michael |
ik zou eerst eens naar mijn accu kijken  |
|
Naar boven |
|
 |
f@zertje
Geregistreerd op: 19-7-2006 Berichten: 341 Woonplaats: Oirschot
|
Geplaatst: Ma, 24 Dec. 2007, 10:24 Onderwerp: Re: Hij is stuk. |
|
|
mr wheely schreef: | michael schreef: | Hallow,
Michael |
ik zou eerst eens naar mijn accu kijken  |
Waarom moet hij maar jouw accu kijken ??
Zijn accu zal wel leeg zijn of de accustekkers maken een slechte verbinding. _________________ GS 1200LC rally 2018 |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Ma, 24 Dec. 2007, 16:41 Onderwerp: |
|
|
Hulpkabels vanaf je auto, en dan kijken of hij het wel doet???
Ik wed dat het de accu is _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
bassie
Geregistreerd op: 9-3-2006 Berichten: 49
|
Geplaatst: Ma, 24 Dec. 2007, 17:28 Onderwerp: |
|
|
Precies hetzelfde meegemaakt afg. week met mijn 950sm.
En ik geloofde het ook niet, maar het was de accu.
Wat Daan zegt, kabels erbij en
Ik heb 'm nou aan de druppelaar! |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 24 Dec. 2007, 19:55 Onderwerp: |
|
|
jep:
wat je hoort is waarschijnlijk gewoon het start-aux relais wat snel aan-en-uit schakelt omdat de accuspanning inzakt zodra het echte startrelais (van de startmotor) bekrachtigd wordt.
Accu opladen! (of hulpstarten).
Druppellader eraan doet wonderen. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
michael
Geregistreerd op: 2-2-2007 Berichten: 50
|
Geplaatst: Vr, 28 Dec. 2007, 14:23 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor de tips....maar helaas.
Met de startkabels vanaf een andere motor en een auto mocht niet helpen.
De lampen en het alarm werken wel gewoon.
Verpalen komt de motor van de week halen.
GrMichael |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Vr, 28 Dec. 2007, 15:52 Onderwerp: |
|
|
effe de hoofdzekering (30A, naast het start-aux relais) checken, misschien is ie wat gecorrodeerd.
anders weet ik het ook niet zo van een afstand.. Maar André zal het wel oplossen  _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Vr, 28 Dec. 2007, 21:28 Onderwerp: Re: Hij is stuk. |
|
|
f@zertje schreef: | mr wheely schreef: | michael schreef: | Hallow,
Michael |
ik zou eerst eens naar mijn accu kijken  |
Waarom moet hij maar jouw accu kijken ??
Zijn accu zal wel leeg zijn of de accustekkers maken een slechte verbinding. |
beter lezen jongen ik zet er wat ik zou doen  |
|
Naar boven |
|
 |
Marja

Geregistreerd op: 26-2-2006 Berichten: 87 Woonplaats: Egmond aan den Hoef
|
Geplaatst: Ma, 7 Jan. 2008, 9:11 Onderwerp: |
|
|
weetje het al???
de brandstofpomp misschien???
Is bij mij ook stuk geweest.
gr.m |
|
Naar boven |
|
 |
michael
Geregistreerd op: 2-2-2007 Berichten: 50
|
Geplaatst: Do, 10 Jan. 2008, 0:13 Onderwerp: |
|
|
Ik durf het eigenlijk niet te zeggen.
Accu was leeg.
Wel raar ik heb zowel de met de auto als een andere motor via startkabels geprobeerd te starten.
Ook heb ik me vriendin op de motor gezet en ik gaan duwen.
Dat werkte allemaal niet.
De motor had 2 dagen stil gestaan. Er zit wel een alarm op en het was die nachten -5 graden. Misschien dat dat er iets te maken mee had.
Grrrrrrrrrrr Michael |
|
Naar boven |
|
 |
Johan

Geregistreerd op: 28-2-2005 Berichten: 545 Woonplaats: Hengelo (ov)
|
Geplaatst: Do, 10 Jan. 2008, 0:24 Onderwerp: |
|
|
Als je het weer hebt moet je eens kijken of de carburateur verwarming goed is aan gesloten. Mijn dealer had hem destijds aangesloten op de constante plus i.p.v. achter het kontakt.
Hierdoor stont de motor met verwarmde carbs in de schuur, dit kost je dus je accuspanning.
Groet Johan |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Do, 10 Jan. 2008, 2:36 Onderwerp: |
|
|
Johan schreef: | Als je het weer hebt moet je eens kijken of de carburateur verwarming goed is aan gesloten. Mijn dealer had hem destijds aangesloten op de constante plus i.p.v. achter het kontakt.
Hierdoor stont de motor met verwarmde carbs in de schuur, dit kost je dus je accuspanning.
Groet Johan |
johan ik denk dat dit bij de 950sm er vanaf de fabriek al op zit, en geen update is
dus ik denk dat dat wel goed zit |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Do, 10 Jan. 2008, 21:06 Onderwerp: |
|
|
Anderzijds hoort die accu echt niet leeg te zijn na 2 koude nachtjes.
en, carb verwarming is wel typisch iets wat op die manier fout kan gaat. Kan me bijv inbeelden dat bij het opbouwen van het alarm, de stekkertjes van de carb verwarming aan de ander aux vastgeknoopt zijn...?
Anyway: Dan zou het dus <8 graden in de schuur altijd moeten gebeuren.
Meet iig de lekstroom eens na. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
michael
Geregistreerd op: 2-2-2007 Berichten: 50
|
Geplaatst: Ma, 28 Jan. 2008, 11:16 Onderwerp: |
|
|
Net 2 weekjes naar Nepal geweest. Vol spanning starte ik mijn motor (die niet aan de druppelaar stond). En ja hoor, starte gelijk zonder problemen.
Best wel vaag, maar hij doet het weer zoals hij eerst altijd deed.
Gr Michael |
|
Naar boven |
|
 |
|