lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Startmotor draait niet, help!!!!
Ga naar Pagina Vorige  1, 2

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Di, 9 Okt. 2007, 18:12    Onderwerp: Reageer met quote

als ie niet laadt (dus zelf geen spanning meer maakt) dan help dat niet he...
mr wheely

BerichtGeplaatst: Wo, 10 Okt. 2007, 2:52    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
als ie niet laadt (dus zelf geen spanning meer maakt) dan help dat niet he...

dus stel als de start moter kapot is en de accu leeg maar de ontsteking nog goed is dan zou je hem nog kunnen starten ????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Raketman

BerichtGeplaatst: Wo, 10 Okt. 2007, 10:53    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vrees van niet. De boordcomputer heeft een minimum aan spanning nodig om te werken. Die kan hij enkel halen van de batterij als de motor niet draait dus als die spanning er niet meer is...
Andere bron zou de alternator moeten zijn, maar die draait tijdens het starten nog niet snel genoeg. Misschien als je de motor echt hard kan laten bollen dat hij dan genoeg opwekt, maar da's een gok hoor. Bij de 990 zit je standaard immers ook nog met andere energieverbruikers zoals de lichten die je niet kan uitzetten, en dat zal de startprocedure zonder batterij ook niet bepaald gemakkelijker maken.

Denk dat het héél afhankelijk is van de restspanning en capaciteit van de batterij.
En zoals DrBean al zei : als het laadcircuit er mee opgehouden is (dus hetgeen er van de alternator-gelijkrichter-regelaar moet komen) dan rij je tot de batterij leeg is en dan gedaan...

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
mr wheely

BerichtGeplaatst: Wo, 10 Okt. 2007, 16:27    Onderwerp: Reageer met quote

Raketman schreef:
Ik vrees van niet. De boordcomputer heeft een minimum aan spanning nodig om te werken. Die kan hij enkel halen van de batterij als de motor niet draait dus als die spanning er niet meer is...
Andere bron zou de alternator moeten zijn, maar die draait tijdens het starten nog niet snel genoeg. Misschien als je de motor echt hard kan laten bollen dat hij dan genoeg opwekt, maar da's een gok hoor. Bij de 990 zit je standaard immers ook nog met andere energieverbruikers zoals de lichten die je niet kan uitzetten, en dat zal de startprocedure zonder batterij ook niet bepaald gemakkelijker maken.

Denk dat het héél afhankelijk is van de restspanning en capaciteit van de batterij.
En zoals DrBean al zei : als het laadcircuit er mee opgehouden is (dus hetgeen er van de alternator-gelijkrichter-regelaar moet komen) dan rij je tot de batterij leeg is en dan gedaan...

dit is een vraag over de 950 adventure heeft deze een boord computer
dat het met de 990 niet gaat begrijp ik wel maar met de 950 moet dit toch kunnen
Naar boven
goelen

BerichtGeplaatst: Ma, 10 Dec. 2007, 20:28    Onderwerp: Reageer met quote

hallo HP,

is je probleem met de batterij ondertussen opgelost en hoe??
heb namelijk hetzelfde euvel. Adv 2006 efi. vorige maand zelfde troubleshooting. batterij opgeladen probleem weg. dealer geweest geen probleem ontdekt. vandaag idem dito. hoe vergaat het je momenteel. groetjes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Johan

BerichtGeplaatst: Ma, 10 Dec. 2007, 20:37    Onderwerp: Reageer met quote

goelen schreef:
hetzelfde euvel. Adv 2006 efi. vorige maand zelfde troubleshooting. batterij opgeladen probleem weg. dealer geweest geen probleem ontdekt. vandaag idem dito. hoe vergaat het je momenteel. groetjes

Dit duidt volgens mij op een lekstroom van een van je ass. alarm,handvatverwarming o.i.d.
Bij de 950 heb je standaard in je zekering kast ass 1 en ass 2 zitten, trek voor de gein deze zekeringen er eens uit en kijk of het probleem zich dan ook nog voor doet.

succes
groet Johan
Naar boven
HP

BerichtGeplaatst: Do, 13 Dec. 2007, 17:12    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Goelen,

Probleem is opgelost. Nieuwe accu.

Bij de oude accu kon ik na ca. 5 dagen de motor nog net aankrijgen. Als die alsnog afsloeg was het gebeurt. Accu aan de lader probleem voor ca. 8 dagen weg. Spanning van de oude accu na bijv. 48 uur aan de lader 12,2 volt.

De nieuwe accu heeft ca. 13,4 volt. Blijkbaar was de oude accu niet 100% meer. Nieuwe accu erin en elke keer weer normaal starten. Ik rij meestal in het weekend dus elke keer na 7 dagen starten lopen.

Voor de rest geen problemen met het starten en hoog toerental draaien direct na het starten.

Harm
Naar boven
goelen

BerichtGeplaatst: Za, 15 Dec. 2007, 10:40    Onderwerp: Reageer met quote

bedankt harm. nu nog mijn ktm-technieker overtuigen. ben namelijk bij mijn dealer langsgeweest met dit probleem. alles nagemeten en hij bekeek me als een slechte aprilgrap. zal maar een tweede poging wagen.
groetjes, ludo
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: