lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

balhoofd lager

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 894
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Ma, 5 Nov. 2007, 20:00    Onderwerp: balhoofd lager Reageer met quote

Weet iemand de nummers van de lagers? Ik heb een lagerboer op 1 km afstand en wil daar mijn lagers gaan halen.

bedankt, Ad

_________________
IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Di, 6 Nov. 2007, 12:51    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb hier http://www.ktmworld.com/ktm_oem_parts_schematic.asp

wel het bestelnummer van KTM gevonden, maar dat bedoel je zeker niet?

5420108110 een EXC heeft trouwens dezelfde.

Enne, het is een konisch naaldlager, incl schaal, ik betwijfel of de lokale lagerboer die heeft.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Wout



Geregistreerd op: 1-3-2007
Berichten: 219
Woonplaats: Lage Zwaluwe

BerichtGeplaatst: Di, 6 Nov. 2007, 13:54    Onderwerp: Reageer met quote

Het is een "uit het rek" conisch lager van SKF. Het nummer heb ik thuis, ik zet het er vanavond even bij. book2
Je moet wel de vetkeering onderaan vervangen en dat is een KTM onderdeel. Je krijgt het onderste lager er niet af zonder het rubber te beschadigen. sad3
Voor afsteltips zijn er nog andere draadjes over dit onderwerp.

SKF nummer is: L45449/410/Q, boven en onderlager zijn gelijk. Volgens http://www.bearing.nl kost het E18,01... zal wel ex BTW zijn.
Ik heb dit uitgezocht met de KTM lagers in de hand (had ik toen al gekocht) met het oog op een volgende keer.

succes
Wout


Laatst aangepast door Wout op Di, 6 Nov. 2007, 21:51, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 894
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Di, 6 Nov. 2007, 19:49    Onderwerp: Reageer met quote

Alvast hartstikke bedankt, Ad
_________________
IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 6 Nov. 2007, 22:48    Onderwerp: Reageer met quote

LET OP !

Het is een zogenaamd samengesteld lager, en heeft daarom 2 nummers:

Buitenring = L45410
Binnenrin (=kegelkooi) = L45449

SKF maakt en levert dit volgens mijn niet als 1 lager!
Timken maakt het ook


Kost idd rond de 20 euro. Ik heb de laatste keer een setje bij Robberrol in Arnhem gehaald... die leveren alles! en voor een goeie prijs!

_________________
Dr_Bean


Laatst aangepast door Dr_Bean op Za, 10 Nov. 2007, 11:14, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 894
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Za, 10 Nov. 2007, 9:16    Onderwerp: Reageer met quote

Helaas, in de computer van de skf lagerboer is geen L45419 vermeld. Probleempje???

Ik heb in iedergeval de normale lagers besteld.

Ad

_________________
IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 10 Nov. 2007, 11:16    Onderwerp: Reageer met quote

OEPS !! dat was een typfoutje!!, moet natuurlijk 45410 zijn, zoals in principe ook al in het nummer van Wout staat gegeven.

ik heb het aangepast.. sorry :(

anderzijds: originele lagers zijn niet zo achterlijk veel duurder volgens mij, en dan weet je zeker dat je het jusite krijgt

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 894
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Di, 13 Nov. 2007, 23:03    Onderwerp: Reageer met quote

Wel, het lager zit erin. Ik heb zowaar de rubber onderring heel kunnen laten. Alleen het onderste lager erop krijgen was een crime. confused . Ik zag dat de buis om de remslag gebroken is of kapot getrilt natuurlijk. Die kan er natuurlijk alleen op als je alles demonteerd van die leidingen dat is gekkenwerk voor zo een buisje.

Morgen verder, Ad

_________________
IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Di, 13 Nov. 2007, 23:23    Onderwerp: Reageer met quote

Ad, je hebt neem ik aan ook de schalen die in het frame zitten vervangen??

Hoe ging dit?

ik heb het pas bij m'n EXC laten doen, want ik durfde het zelf niet aan.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 14 Nov. 2007, 18:14    Onderwerp: Reageer met quote

Onderste lager eraf.. is meestal het probleem.

Erop is makkelijk:

Ter voorbereiding pak je een stukje buis wat over de balhoofdpen past, waarmee je het lager evt kan aantikken.

Neem een bakje olie (motorolie..) , doe het lager daarin en stook het warm tot 100 graden.

Pak het lager uit de warme olie, doe het snel over de balhoofdpen. Als het lekker gaat valt ie gewoon op zijn plek. Zit ie niet meteen goed, tik hem dan snel over de passing heem met het klaargelegde buisje.

(gewoon koud persen kan ook, maar is minder fraai)

Grts

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 894
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Wo, 14 Nov. 2007, 23:31    Onderwerp: Reageer met quote

Die lagerschalen heb je er zo uit; Een lange schroevendraaier en een hamer en je tikt ze er zo uit. Ik heb het ze ook wel eens zien doen meet een lange bandenlichter die prcies op het randje steunt. Om het lager erop te doen heb ik de pen in de diepvries gelegt maar dat hielp niet zo veel. Het verwarmen van Gerben en het koud leggen helpt het beste denk ik. Die onderste lagerschaal erin slaan is ook nogal een crime maar is goed te doen met een oude lagerschaal die je ertegen houd. Al met al als je het een keer gedaan hebt een dag werk.

Ad

_________________
IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 994
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Do, 15 Nov. 2007, 13:50    Onderwerp: Reageer met quote

"t houd je van de straat bucktooth
_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif