Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
ATAK

Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 894 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Ma, 5 Nov. 2007, 20:00 Onderwerp: balhoofd lager |
|
|
Weet iemand de nummers van de lagers? Ik heb een lagerboer op 1 km afstand en wil daar mijn lagers gaan halen.
bedankt, Ad _________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Di, 6 Nov. 2007, 12:51 Onderwerp: |
|
|
Ik heb hier http://www.ktmworld.com/ktm_oem_parts_schematic.asp
wel het bestelnummer van KTM gevonden, maar dat bedoel je zeker niet?
5420108110 een EXC heeft trouwens dezelfde.
Enne, het is een konisch naaldlager, incl schaal, ik betwijfel of de lokale lagerboer die heeft. _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Wout
Geregistreerd op: 1-3-2007 Berichten: 219 Woonplaats: Lage Zwaluwe
|
Geplaatst: Di, 6 Nov. 2007, 13:54 Onderwerp: |
|
|
Het is een "uit het rek" conisch lager van SKF. Het nummer heb ik thuis, ik zet het er vanavond even bij.
Je moet wel de vetkeering onderaan vervangen en dat is een KTM onderdeel. Je krijgt het onderste lager er niet af zonder het rubber te beschadigen.
Voor afsteltips zijn er nog andere draadjes over dit onderwerp.
SKF nummer is: L45449/410/Q, boven en onderlager zijn gelijk. Volgens http://www.bearing.nl kost het E18,01... zal wel ex BTW zijn.
Ik heb dit uitgezocht met de KTM lagers in de hand (had ik toen al gekocht) met het oog op een volgende keer.
succes
Wout
Laatst aangepast door Wout op Di, 6 Nov. 2007, 21:51, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
 |
ATAK

Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 894 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Di, 6 Nov. 2007, 19:49 Onderwerp: |
|
|
Alvast hartstikke bedankt, Ad _________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 6 Nov. 2007, 22:48 Onderwerp: |
|
|
LET OP !
Het is een zogenaamd samengesteld lager, en heeft daarom 2 nummers:
Buitenring = L45410
Binnenrin (=kegelkooi) = L45449
SKF maakt en levert dit volgens mijn niet als 1 lager!
Timken maakt het ook
Kost idd rond de 20 euro. Ik heb de laatste keer een setje bij Robberrol in Arnhem gehaald... die leveren alles! en voor een goeie prijs! _________________ Dr_Bean
Laatst aangepast door Dr_Bean op Za, 10 Nov. 2007, 11:14, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
 |
ATAK

Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 894 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Za, 10 Nov. 2007, 9:16 Onderwerp: |
|
|
Helaas, in de computer van de skf lagerboer is geen L45419 vermeld. Probleempje???
Ik heb in iedergeval de normale lagers besteld.
Ad _________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Za, 10 Nov. 2007, 11:16 Onderwerp: |
|
|
OEPS !! dat was een typfoutje!!, moet natuurlijk 45410 zijn, zoals in principe ook al in het nummer van Wout staat gegeven.
ik heb het aangepast.. sorry :(
anderzijds: originele lagers zijn niet zo achterlijk veel duurder volgens mij, en dan weet je zeker dat je het jusite krijgt _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
ATAK

Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 894 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Di, 13 Nov. 2007, 23:03 Onderwerp: |
|
|
Wel, het lager zit erin. Ik heb zowaar de rubber onderring heel kunnen laten. Alleen het onderste lager erop krijgen was een crime. . Ik zag dat de buis om de remslag gebroken is of kapot getrilt natuurlijk. Die kan er natuurlijk alleen op als je alles demonteerd van die leidingen dat is gekkenwerk voor zo een buisje.
Morgen verder, Ad _________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Di, 13 Nov. 2007, 23:23 Onderwerp: |
|
|
Ad, je hebt neem ik aan ook de schalen die in het frame zitten vervangen??
Hoe ging dit?
ik heb het pas bij m'n EXC laten doen, want ik durfde het zelf niet aan. _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 14 Nov. 2007, 18:14 Onderwerp: |
|
|
Onderste lager eraf.. is meestal het probleem.
Erop is makkelijk:
Ter voorbereiding pak je een stukje buis wat over de balhoofdpen past, waarmee je het lager evt kan aantikken.
Neem een bakje olie (motorolie..) , doe het lager daarin en stook het warm tot 100 graden.
Pak het lager uit de warme olie, doe het snel over de balhoofdpen. Als het lekker gaat valt ie gewoon op zijn plek. Zit ie niet meteen goed, tik hem dan snel over de passing heem met het klaargelegde buisje.
(gewoon koud persen kan ook, maar is minder fraai)
Grts _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
ATAK

Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 894 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Wo, 14 Nov. 2007, 23:31 Onderwerp: |
|
|
Die lagerschalen heb je er zo uit; Een lange schroevendraaier en een hamer en je tikt ze er zo uit. Ik heb het ze ook wel eens zien doen meet een lange bandenlichter die prcies op het randje steunt. Om het lager erop te doen heb ik de pen in de diepvries gelegt maar dat hielp niet zo veel. Het verwarmen van Gerben en het koud leggen helpt het beste denk ik. Die onderste lagerschaal erin slaan is ook nogal een crime maar is goed te doen met een oude lagerschaal die je ertegen houd. Al met al als je het een keer gedaan hebt een dag werk.
Ad _________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

Geregistreerd op: 16-5-2006 Berichten: 994 Woonplaats: Nieuwstadt
|
Geplaatst: Do, 15 Nov. 2007, 13:50 Onderwerp: |
|
|
"t houd je van de straat  _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
|