lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Originele Vervangingsruit ?
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jasja



Geregistreerd op: 7-10-2007
Berichten: 58
Woonplaats: Vlissingen

BerichtGeplaatst: Wo, 31 Okt. 2007, 23:37    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo, ik ben nieuw op het forum. Ik heb sinds 3 weken een 990 adventure. De voorafgaande proefrit maakte voor mij gelijk al duidelijk dat het standaard ruitje niet voldoet. Ik heb daarom bij de aankoop gelijk de tourruit meebesteld. Die is vorige week, gelijk met de 1000 km beurt gemonteerd. Nu na een paar dagen ermee te hebben gereden, kan ik zeggen dat het best een groot verschil met de standaard ruit oplevert. Aanzienlijk minder winddruk en turbulentie. Ik ben 1,85 meter. Langere mensen zullen waarschijnlijk ook met de hogere ruit last houden van de turbulentie, want als ik tijdens het rijden mijn hoofd slechts een paar cm hoger houd, voel ik ineens weer vrij heftige turbulentie.

Overigens vind ik de hogere ruit beslist niet lelijk. De motor wordt er eerder nog imposanter van, althans dat vind ik. Het enige nadeel van de hogere ruit vind ik dat ie bij lage toerentallen erg irritant resoneert. Dat komt van ergens bij de aansluiting met het dashboard vandaan, maar toch lijkt de ruit correct te zijn gemonteerd.

Overigens, ik rijd nu ook met een 16 tands voortandwiel en dat is eveneens een verbetering. Minder te spreken ben ik over de achterrem van de adventure. De remwerking vond ik sowieso al een beetje tegenvallen, maar de druk viel na een paar dagen gereden te hebben zelfs volledig weg. Teruggegaan naar de dealer. Die heeft ontlucht en bijgevuld. De druk was er weer, maar weer na circa 100 gereden te hebben was de rem helemaal dood. Weer aan de dealer gemeld en met de beurt is onder garantie een nieuwe rempomp (dus incl. reservoir) geplaatst. Het probleem lijkt te zijn verdwenen, maar veel heb ik de afgelopen dagen niet gereden, dus het blijft nog even afwachten...Ik heb inmiddels veel over dit euvel op het forum gelezen en nog steeds lijkt het niet duidelijk te zijn wat de oorzaak nu precies is. Op mijn motor waren alle updates/recalls op de achterrem uitgevoerd, dus daar zal het niet aan hebben gelegen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Do, 1 Nov. 2007, 12:41    Onderwerp: Reageer met quote

Wat betreft die achterrem : er zijn verschillende updates. Voor sommige modellen wordt de hele zwik vervangen ; zijnde pomp en leidingen.
Bij latere modellen enkel de leidingen (korter en andere routing) en een ander anti-klots rubbertje in het reservoir, bij nog latere modellen enkel het rubbertje + volledig ontluchten.

Ik trapte de eerste 2 maand om de 2000km door de achterrem, éénmaal de mod (leiding+rubber) uitgevoerd is het probleem volledig van de baan.

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
X09978



Geregistreerd op: 25-8-2007
Berichten: 78
Woonplaats: Dronten

BerichtGeplaatst: Zo, 11 Nov. 2007, 23:43    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb een Ceebailys ruit besteld. krijg de indruk dat ik de eerste bent die de stap heeft gewaagd. Ik hou jullie iop de hoogte van mijn bevindingen zodra ie er op zit.
groet JOS
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
wilfred



Geregistreerd op: 9-2-2005
Berichten: 221

BerichtGeplaatst: Ma, 12 Nov. 2007, 13:59    Onderwerp: Reageer met quote

Is daar ergens een foto van terug te vinden?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
X09978



Geregistreerd op: 25-8-2007
Berichten: 78
Woonplaats: Dronten

BerichtGeplaatst: Ma, 12 Nov. 2007, 16:03    Onderwerp: Reageer met quote

http://www.ceebaileys.com/ktm/

zie bovenstaande link . ik heb er alvast wat foto's vanaf gehaald. Ik hoop dat het in echt er ook acceptabel uit gaat zien.



ktm2ws04.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  47.55 KB
 Weergegeven:  7608 keer

ktm2ws04.jpg



ktm2ws01.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  39.08 KB
 Weergegeven:  7608 keer

ktm2ws01.jpg



ktmws18.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  83.84 KB
 Weergegeven:  335 keer

ktmws18.jpg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Di, 13 Nov. 2007, 0:42    Onderwerp: Reageer met quote

onder het motto hoe vermink ik mijn motor thumbsdown huh2 lipsrsealed2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
X09978



Geregistreerd op: 25-8-2007
Berichten: 78
Woonplaats: Dronten

BerichtGeplaatst: Di, 13 Nov. 2007, 13:11    Onderwerp: Reageer met quote

ver·min·ken (ov.ww.)
1 onherstelbaar beschadigen => mutileren

Dit is herstelbaar, want ik hou de orginele ruit ook gewoon.

Met mijn oren ligt dat anders......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Di, 13 Nov. 2007, 18:15    Onderwerp: Reageer met quote

het zal wel beter beschermen, maar mooier word het er niet op thumbsdown
nog even en het is een omgebouwde c1 van bmw laugh
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
HP



Geregistreerd op: 1-7-2007
Berichten: 73

BerichtGeplaatst: Di, 13 Nov. 2007, 19:08    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn nieuwe scherm zie foto's. Moet nog gespoten worden. Via het forum in Duitsland gehaald uit Italie.

Visueel beter dan het tourscherm van KTM en alle andere lelijke aftermarket schermen. Echter dit is persoonlijk.

Harm



Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Koen



Geregistreerd op: 16-8-2006
Berichten: 489
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: Di, 13 Nov. 2007, 19:18    Onderwerp: Reageer met quote

Ik denk dat nog weinigen hem in het echt hebben gezien, ik vind hem misschien wel beter/mooier (in verhouding ) staan dan het orgineel.

Het werkt in ider geval een stuk effectiever.

Voor diegene die bang zijn op de C1 te gaan lijken die kunnen nog altijd hun jas uittrekken als ze het te comfortabel gaan vinden...... grin2

Smaken verschillen gelukkig,

Groeten Koen, fluitend met het viezier open

_________________
12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6792
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 13 Nov. 2007, 19:40    Onderwerp: Reageer met quote

HP, dat ziet er uit als een origineel scherm met een flaprandje eraan. Is ie ook hoger?


Ik heb zelf zo'n omgebogen randje geprobeerd... 15 minuten en toen er weer afgehaald, want ik vond het dus helemaal niks! Alleen maar veel meer wervelingen.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Di, 13 Nov. 2007, 21:11    Onderwerp: Reageer met quote

looks good nu nog een mooi kleurtje thumbsup laugh
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
EricLC8



Geregistreerd op: 18-5-2006
Berichten: 81
Woonplaats: Breedenbroek

BerichtGeplaatst: Di, 13 Nov. 2007, 21:20    Onderwerp: Reageer met quote

Ziet er goed uit thumbsup Kun je misschien een foto maken met de originele ernaast als vergelijk.

Rij nu zelf met een afgezaagde ruit, vind dit wel stoer staan ben benieuwd naar je bevindingen (wervelingen).

Wat kost tie en waar haal je hem huh2

_________________
Groet EricLC8.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
HP



Geregistreerd op: 1-7-2007
Berichten: 73

BerichtGeplaatst: Di, 13 Nov. 2007, 21:23    Onderwerp: Reageer met quote

Hoogte is vergelijkbaar met het originele ruitje + de TT opzet. Die wervelingen klopt. Echter als je achter het ruitje zit en de wind over je heen gaat is het oke. Ben 1.86m en dan gaat het nog. Laat wel mijn zadel 7 cm verhogen, hoe het dan nog is???

M.a.w. als het ruitje over een paar weken in de verkoop komt, dan is het dus klote met de wervelingen.

Heb 20 cm van mijn originele afgezaagd, echter dat viel tegen. Met de harde wind van de afgelopen dagen incl. regen en dan met 150km er tegen in was geen pretje. Echter in de zomer????

HP
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
HP



Geregistreerd op: 1-7-2007
Berichten: 73

BerichtGeplaatst: Di, 13 Nov. 2007, 21:37    Onderwerp: Reageer met quote

T.a.v. de wervelingen heb ik geexperimenteerd om net boven het dashbord gaatjes te boren. Uiteraard eerst klein en steeds groter. Bij een ca. 10mm en 5 /6 stuks worden de wervelingen aanzienlijk minder. zie foto. Ik had de gaten eerder geboord dan het afzagen van de ruit. 10 cm eraf en volledig met de kop + schouders in de wind. Voor mij geen succes. Als ik nu het TT opzetstukje weer op het afgezaagde ruitje zet dan is het weer oke. Echter geen kijk.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Pagina 6 van 8

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif