Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Jasja

|
Geplaatst: Wo, 31 Okt. 2007, 23:37 Onderwerp: |
|
|
Hallo, ik ben nieuw op het forum. Ik heb sinds 3 weken een 990 adventure. De voorafgaande proefrit maakte voor mij gelijk al duidelijk dat het standaard ruitje niet voldoet. Ik heb daarom bij de aankoop gelijk de tourruit meebesteld. Die is vorige week, gelijk met de 1000 km beurt gemonteerd. Nu na een paar dagen ermee te hebben gereden, kan ik zeggen dat het best een groot verschil met de standaard ruit oplevert. Aanzienlijk minder winddruk en turbulentie. Ik ben 1,85 meter. Langere mensen zullen waarschijnlijk ook met de hogere ruit last houden van de turbulentie, want als ik tijdens het rijden mijn hoofd slechts een paar cm hoger houd, voel ik ineens weer vrij heftige turbulentie.
Overigens vind ik de hogere ruit beslist niet lelijk. De motor wordt er eerder nog imposanter van, althans dat vind ik. Het enige nadeel van de hogere ruit vind ik dat ie bij lage toerentallen erg irritant resoneert. Dat komt van ergens bij de aansluiting met het dashboard vandaan, maar toch lijkt de ruit correct te zijn gemonteerd.
Overigens, ik rijd nu ook met een 16 tands voortandwiel en dat is eveneens een verbetering. Minder te spreken ben ik over de achterrem van de adventure. De remwerking vond ik sowieso al een beetje tegenvallen, maar de druk viel na een paar dagen gereden te hebben zelfs volledig weg. Teruggegaan naar de dealer. Die heeft ontlucht en bijgevuld. De druk was er weer, maar weer na circa 100 gereden te hebben was de rem helemaal dood. Weer aan de dealer gemeld en met de beurt is onder garantie een nieuwe rempomp (dus incl. reservoir) geplaatst. Het probleem lijkt te zijn verdwenen, maar veel heb ik de afgelopen dagen niet gereden, dus het blijft nog even afwachten...Ik heb inmiddels veel over dit euvel op het forum gelezen en nog steeds lijkt het niet duidelijk te zijn wat de oorzaak nu precies is. Op mijn motor waren alle updates/recalls op de achterrem uitgevoerd, dus daar zal het niet aan hebben gelegen.
|
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

|
Geplaatst: Do, 1 Nov. 2007, 12:41 Onderwerp: |
|
|
Wat betreft die achterrem : er zijn verschillende updates. Voor sommige modellen wordt de hele zwik vervangen ; zijnde pomp en leidingen.
Bij latere modellen enkel de leidingen (korter en andere routing) en een ander anti-klots rubbertje in het reservoir, bij nog latere modellen enkel het rubbertje + volledig ontluchten.
Ik trapte de eerste 2 maand om de 2000km door de achterrem, éénmaal de mod (leiding+rubber) uitgevoerd is het probleem volledig van de baan.
_________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
X09978

|
Geplaatst: Zo, 11 Nov. 2007, 23:43 Onderwerp: |
|
|
Ik heb een Ceebailys ruit besteld. krijg de indruk dat ik de eerste bent die de stap heeft gewaagd. Ik hou jullie iop de hoogte van mijn bevindingen zodra ie er op zit.
groet JOS
|
|
Naar boven |
|
 |
wilfred
|
Geplaatst: Ma, 12 Nov. 2007, 13:59 Onderwerp: |
|
|
Is daar ergens een foto van terug te vinden?
|
|
Naar boven |
|
 |
X09978

|
Geplaatst: Ma, 12 Nov. 2007, 16:03 Onderwerp: |
|
|
http://www.ceebaileys.com/ktm/
zie bovenstaande link . ik heb er alvast wat foto's vanaf gehaald. Ik hoop dat het in echt er ook acceptabel uit gaat zien.
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
47.55 KB |
Weergegeven: |
7609 keer |

|
|
39.08 KB |
7609 keer |

|
|
83.84 KB |
336 keer |

|
|
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Di, 13 Nov. 2007, 0:42 Onderwerp: |
|
|
onder het motto hoe vermink ik mijn motor
|
|
Naar boven |
|
 |
X09978

|
Geplaatst: Di, 13 Nov. 2007, 13:11 Onderwerp: |
|
|
ver·min·ken (ov.ww.)
1 onherstelbaar beschadigen => mutileren
Dit is herstelbaar, want ik hou de orginele ruit ook gewoon.
Met mijn oren ligt dat anders......
|
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Di, 13 Nov. 2007, 18:15 Onderwerp: |
|
|
het zal wel beter beschermen, maar mooier word het er niet op
nog even en het is een omgebouwde c1 van bmw
|
|
Naar boven |
|
 |
HP
|
Geplaatst: Di, 13 Nov. 2007, 19:08 Onderwerp: |
|
|
Mijn nieuwe scherm zie foto's. Moet nog gespoten worden. Via het forum in Duitsland gehaald uit Italie.
Visueel beter dan het tourscherm van KTM en alle andere lelijke aftermarket schermen. Echter dit is persoonlijk.
Harm
|
|
Naar boven |
|
 |
Koen

|
Geplaatst: Di, 13 Nov. 2007, 19:18 Onderwerp: |
|
|
Ik denk dat nog weinigen hem in het echt hebben gezien, ik vind hem misschien wel beter/mooier (in verhouding ) staan dan het orgineel.
Het werkt in ider geval een stuk effectiever.
Voor diegene die bang zijn op de C1 te gaan lijken die kunnen nog altijd hun jas uittrekken als ze het te comfortabel gaan vinden......
Smaken verschillen gelukkig,
Groeten Koen, fluitend met het viezier open
_________________ 12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Di, 13 Nov. 2007, 19:40 Onderwerp: |
|
|
HP, dat ziet er uit als een origineel scherm met een flaprandje eraan. Is ie ook hoger?
Ik heb zelf zo'n omgebogen randje geprobeerd... 15 minuten en toen er weer afgehaald, want ik vond het dus helemaal niks! Alleen maar veel meer wervelingen.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Di, 13 Nov. 2007, 21:11 Onderwerp: |
|
|
looks good nu nog een mooi kleurtje
|
|
Naar boven |
|
 |
EricLC8
|
Geplaatst: Di, 13 Nov. 2007, 21:20 Onderwerp: |
|
|
Ziet er goed uit Kun je misschien een foto maken met de originele ernaast als vergelijk.
Rij nu zelf met een afgezaagde ruit, vind dit wel stoer staan ben benieuwd naar je bevindingen (wervelingen).
Wat kost tie en waar haal je hem
_________________ Groet EricLC8. |
|
Naar boven |
|
 |
HP
|
Geplaatst: Di, 13 Nov. 2007, 21:23 Onderwerp: |
|
|
Hoogte is vergelijkbaar met het originele ruitje + de TT opzet. Die wervelingen klopt. Echter als je achter het ruitje zit en de wind over je heen gaat is het oke. Ben 1.86m en dan gaat het nog. Laat wel mijn zadel 7 cm verhogen, hoe het dan nog is???
M.a.w. als het ruitje over een paar weken in de verkoop komt, dan is het dus klote met de wervelingen.
Heb 20 cm van mijn originele afgezaagd, echter dat viel tegen. Met de harde wind van de afgelopen dagen incl. regen en dan met 150km er tegen in was geen pretje. Echter in de zomer????
HP
|
|
Naar boven |
|
 |
HP
|
Geplaatst: Di, 13 Nov. 2007, 21:37 Onderwerp: |
|
|
T.a.v. de wervelingen heb ik geexperimenteerd om net boven het dashbord gaatjes te boren. Uiteraard eerst klein en steeds groter. Bij een ca. 10mm en 5 /6 stuks worden de wervelingen aanzienlijk minder. zie foto. Ik had de gaten eerder geboord dan het afzagen van de ruit. 10 cm eraf en volledig met de kop + schouders in de wind. Voor mij geen succes. Als ik nu het TT opzetstukje weer op het afgezaagde ruitje zet dan is het weer oke. Echter geen kijk.
|
|
Naar boven |
|
 |
|