Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
lauw
Geregistreerd op: 3-6-2007 Berichten: 20 Woonplaats: dalfsen
|
|
Naar boven |
|
 |
ErwinGTI

Geregistreerd op: 9-5-2007 Berichten: 68
|
Geplaatst: Do, 28 Jun. 2007, 22:32 Onderwerp: Re: Remus Powerizer Fuel Injection Controller |
|
|
lauw schreef: | wie kent die Remus Powerizer Fuel Injection Controller 180 dollar kan er zo klaar |
Je kan ook een Powercommander kopen. En dan bij rollenbank laten afstellen (dealer van Powercommander).
_________________ Yamaha YZF600R Thundercat exit, KTM 950 SM-R exit....Welcome 990 SM-R |
|
Naar boven |
|
 |
dukerider

Geregistreerd op: 21-8-2005 Berichten: 566 Woonplaats: wuustwezel Belgie
|
Geplaatst: Vr, 29 Jun. 2007, 7:51 Onderwerp: |
|
|
Zijn er mensen die ervaring hebben met zulke systemen op een 990
Remus of Powercommander
_________________ RON
'23 890 SMT
Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R |
|
Naar boven |
|
 |
mike

Geregistreerd op: 16-1-2006 Berichten: 77 Woonplaats: 's-Heerenberg
|
Geplaatst: Do, 16 Aug. 2007, 9:45 Onderwerp: |
|
|
ik ben ook het één en ander aant uitzoeken wat er mogelijk is qua powercommander/ powerizer....
powercommander 330 euro
powerizer 180 pond en geen dollar....
heb al navraag gedaan bij powecommander en je kunt telkes tussentijds je software uploaden indien je dingen aanpast. Bijv ander luchtfilter, andere dempers...
als je wat meer hoort over powerizer ben ik benieuwd, ga wel effe rondneuzen bij de oosterburen op de site, daar staat iets meer op
|
|
Naar boven |
|
 |
mike

Geregistreerd op: 16-1-2006 Berichten: 77 Woonplaats: 's-Heerenberg
|
Geplaatst: Do, 16 Aug. 2007, 14:04 Onderwerp: |
|
|
reactie van Remus:
Hartelijk dank voor uw e-mail. De Powerizer wordt echter niet door ons gevoerd en in de Benelux niet verkrijgbaar. Wellicht dat uw dealer u een alternatief kan aanbieden, bijv. een Powercommander.
|
|
Naar boven |
|
 |
klimrek
Geregistreerd op: 13-8-2007 Berichten: 26 Woonplaats: Dedemsvaart
|
Geplaatst: Vr, 17 Aug. 2007, 20:04 Onderwerp: |
|
|
hoi,
ik ben nieuw op het forum en heb (nog) geen KTM. ik ben wel serieus aan het rondkijken voor misschien wel 2 990's (een voor mijn vrouw).
waarom wil je een power commander of iets dergelijks? ik las op het forum ook al eens iets over de aan uit reactie van het gas, die je zou kunnen oplossen door een andere gashandle. Hebben jullie dat ook al geprobeerd?
groeten Henri
|
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6792 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Vr, 17 Aug. 2007, 20:44 Onderwerp: |
|
|
staat ook al op het forum... effe doorlezen
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Za, 18 Aug. 2007, 10:58 Onderwerp: |
|
|
Henri,
over het gashandle. lees hier. http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=1215&highlight=gashandle
Als je dan ook nog je 990 uitrust met een 16 tands voortandwieltje en sportuitlaten, dan heb je geen last meer van het aan/uit effect.
(ikke niet tenminste ).
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
mike

Geregistreerd op: 16-1-2006 Berichten: 77 Woonplaats: 's-Heerenberg
|
Geplaatst: Za, 18 Aug. 2007, 12:44 Onderwerp: |
|
|
als ik het fout heb moet iemand het zeggen, maar is het niet dubbelop als je Akra's eronder gooit en dan daarbij behorende software-afstelling en later de Powercommander ?
Powercommander lijkt me meer om het fijnafstelling, wat zijn je wensen, toch ?
|
|
Naar boven |
|
 |
erwindob

Geregistreerd op: 29-11-2004 Berichten: 298
|
Geplaatst: Zo, 19 Aug. 2007, 12:03 Onderwerp: |
|
|
Volgens mij is een powercommander alleen maar bedoeld voor als je niet bij de mapping van de injectie zelf kunt.
(of als je de afstelling wilt laten doen door iemand die niet bij de originele mapping kan)
|
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6792 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 19 Aug. 2007, 16:40 Onderwerp: |
|
|
precies,
of als je met de originele software niet de juiste correcties kunt maken.
Probleem is echter: De originele software maakt gebruik van vele sensors. De waarden van die sensors bepalen samen de injectiewaarden: Dit is dus een multidimensionale mapping.
Powercommanders etc lezen niet de waarden van die mapping, en kunnen dus geen multidimensionale correctie maken.
m.a.w.: Je kunt er minder mee dan met de originele software. Maar de originele software wordt meestal niet vrijgegeven door de fabrikanten (ivm regels, aansprakelijkheid, milieueisen etc)
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
klimrek
Geregistreerd op: 13-8-2007 Berichten: 26 Woonplaats: Dedemsvaart
|
Geplaatst: Zo, 19 Aug. 2007, 19:14 Onderwerp: |
|
|
bedankt voor de reaktie's,
ik ben eigenlijk benieuwd wat men wil bereiken met de powercommander, meer vermogen, betere handelbaarheid of iets anders.
of ik op zo'n motor sportuitlaten monteer weet ik nog niet. Ik geef zelf cursussen op het politiecircuit met mijn motor en moet natuurlijk geen problemen krijgen met geluid.
groeten Henri.
|
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6792 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 19 Aug. 2007, 21:09 Onderwerp: |
|
|
de Akrapovic's zijn met officiele goedkeuring (ook TUV en ABE). origineel is 92 dB en de akra's zijn 94 dB.
Dus juist een voorbeeld van hoe het ook netjes legaal kan.
(als je de dB killers er in laat zitten dan he )
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Ma, 20 Aug. 2007, 23:30 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | precies,
of als je met de originele software niet de juiste correcties kunt maken.
Probleem is echter: De originele software maakt gebruik van vele sensors. De waarden van die sensors bepalen samen de injectiewaarden: Dit is dus een multidimensionale mapping.
Powercommanders etc lezen niet de waarden van die mapping, en kunnen dus geen multidimensionale correctie maken.
m.a.w.: Je kunt er minder mee dan met de originele software. Maar de originele software wordt meestal niet vrijgegeven door de fabrikanten (ivm regels, aansprakelijkheid, milieueisen etc) |
Met dit in het achterhoofd zou een Rapid Bike dus beter kunnen zijn.
Helaas nog niet verkrijgbaar voor de 990 LC8...
_________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
mike

Geregistreerd op: 16-1-2006 Berichten: 77 Woonplaats: 's-Heerenberg
|
|
Naar boven |
|
 |
|