Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
ErwinGTI

Geregistreerd op: 9-5-2007 Berichten: 68
|
Geplaatst: Zo, 5 Aug. 2007, 11:08 Onderwerp: Schakelprobleem 950 SM-R |
|
|
Gisteren heb ik mijn LC8 weer op het misschakelen betrapt, het is nu geloof ik voor 3e keer (over ruim 3800 km) dat ik tussen 3e en 4e versnelling zit... Dat was gebeurd tijdens het rustig optrekken en doorschakelen. Zou het ernstige gevolgen hebben voor mijn bak? Hebben jullie dat ook gehad ?
Ook heb ik af en toe ruzie met de versnellingbak, als ik van 1e naar 2e ga, blijft dan in neutraal hangen. Vooral wanneer ik ietsje naar voren zit. En mijn schakelvoet kan niet ver genoeg omhoog bewegen. Kan ik die pedaal lager verstellen?
Miss is dat een 950 SM-R eigen, omdat je 4 cm verder naar voren dan van de "normale" 950 SM zit.
Verder is het heerlijke fiets  _________________ Yamaha YZF600R Thundercat exit, KTM 950 SM-R exit....Welcome 990 SM-R |
|
Naar boven |
|
 |
f@zertje
Geregistreerd op: 19-7-2006 Berichten: 341 Woonplaats: Oirschot
|
Geplaatst: Zo, 5 Aug. 2007, 12:22 Onderwerp: |
|
|
Heb ik ook af en toe, ligt aan mij, schoenen, zithouding en laks schakelen.
Is me nu in 7000 km ongeveer 20 x gebeurd, soms ook dat hij zelf terug schakeld
Heb ik ook op de xtr.
Op de Superduke had ik het nooit
Op den duur zal het kwaad kunnen, maar niet van die paar keer.
Volgas eruit knallen dat kan wel kwaad, oude RD350 bakken hadden daar een handje van, maar dat is van voor jouw tijd  _________________ GS 1200LC rally 2018 |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Zo, 5 Aug. 2007, 13:27 Onderwerp: |
|
|
Probeer eens om het pedaal lager te zetten, is 1 minuut werk.
een stift/pijp/ of doppie 8 , boutje er uit, pedaal naar je toe trekken,
(misschien een beetje wringen, daar de kop van de as konisch is).
dan een standje lager terugzetten. _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 5 Aug. 2007, 14:52 Onderwerp: |
|
|
psies: gewoon effe je schakelpedaaltje 1 tandje verzetten. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
ErwinGTI

Geregistreerd op: 9-5-2007 Berichten: 68
|
Geplaatst: Zo, 5 Aug. 2007, 20:08 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor de reacties en van de week ga ik wel ff aan mijn motor sleutelen _________________ Yamaha YZF600R Thundercat exit, KTM 950 SM-R exit....Welcome 990 SM-R |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Ma, 6 Aug. 2007, 20:02 Onderwerp: |
|
|
Wat mij wel opvalt : hoe harder je'm trasht, hoe beter hij gaat schakelen.
Zelfs het best helemaal zonder koppeling. _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 8 Aug. 2007, 20:12 Onderwerp: |
|
|
Oh, is dat de rede dat ik nooit misschakel  _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
ErwinGTI

Geregistreerd op: 9-5-2007 Berichten: 68
|
Geplaatst: Wo, 8 Aug. 2007, 21:30 Onderwerp: |
|
|
Hahahaha, dat ga ik doen
Gister heb ik het 1 tandje lager gezet, nu staat de pedaal gelijk aan de steppie. En nu weinig probleem met het schakelen van 1 naar 2.
Eh, hebben jullie ook gehad, tussen de versnelling staan? 1 iemand op motor-forum heeft zijn bak stuk gereden, ook SM-R
Ik geniet nu van mijn trots  _________________ Yamaha YZF600R Thundercat exit, KTM 950 SM-R exit....Welcome 990 SM-R |
|
Naar boven |
|
 |
René

Geregistreerd op: 13-4-2005 Berichten: 203 Woonplaats: Hengelo O
|
Geplaatst: Za, 11 Aug. 2007, 10:51 Onderwerp: |
|
|
Raketman schreef: | Wat mij wel opvalt : hoe harder je'm trasht, hoe beter hij gaat schakelen.
Zelfs het best helemaal zonder koppeling. |
Zonder koppeling..........bij het opschakelen gebruik ik mijn koppeling nauwelijks, meestal niet. Gewoon gaskraan dicht, klik omhoog en gas open. Terugschakelen vergt iets meer oefening.
Door je koppelingshandle niet te gebruiken kun je je meer focusen op je rijden, zeker off-road. Ik weet niet of het extra slijtage oplevert, maar tot op heden (35 dkm) in 2 jr geen pijntjes in de bak.
Groet,
René _________________ Alles wordt, niets is........... |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Za, 11 Aug. 2007, 11:40 Onderwerp: |
|
|
Zonder koppeling kunnen schakelen op een LC8 is een must,
want reken er maar op dat je minstens 1 keer in je LC8-cariere
met een kapot koppelingnemerpompje thuis moet zien te komen
FF zonder gekheid, ook ik schakel veel zonder koppeling, als je dat snel en zeker doet, dan levert dat mijnsinziens geen extra slijtage op. _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Za, 11 Aug. 2007, 18:51 Onderwerp: |
|
|
Voor het terugschakelen zonder koppeling is de LC8 gesneden brood, vooral de 990 haalt hier voordeel uit de superdirecte gasrespons van de injectie.
Je linkervoet/rechterhand-coördinatie moet al serieus knudde zijn om te missen met de timing ... _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
Marja

Geregistreerd op: 26-2-2006 Berichten: 87 Woonplaats: Egmond aan den Hoef
|
Geplaatst: Zo, 12 Aug. 2007, 13:54 Onderwerp: |
|
|
Daan schreef: | Zonder koppeling kunnen schakelen op een LC8 is een must,
want reken er maar op dat je minstens 1 keer in je LC8-cariere
met een kapot koppelingnemerpompje thuis moet zien te komen
FF zonder gekheid, ook ik schakel veel zonder koppeling, als je dat snel en zeker doet, dan levert dat mijnsinziens geen extra slijtage op. |
Ja dat schakelen met een stukke koppelingsoliedruk ging (toen) wel maar voor de open brug moest ik echt wachten hoe vertrek ik dan weer???????
gr.M |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Zo, 12 Aug. 2007, 14:21 Onderwerp: |
|
|
Marja schreef: |
Ja dat schakelen met een stukke koppelingsoliedruk ging (toen) wel maar voor de open brug moest ik echt wachten hoe vertrek ik dan weer???????
gr.M |
Motor in vrij, starten, dan gaan lopen (duwen) zo hard mogelijk.
na een paar meter duwen er op springen en metteen inschakelen,
Het is niet comfortabel, maar het werkt wel.
Zo ben ik er tenminste mee thuisgekomen, in het verleden ook,
met motorfietsen waarvan de kabel/of handle afgebroken was.  _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Marja

Geregistreerd op: 26-2-2006 Berichten: 87 Woonplaats: Egmond aan den Hoef
|
Geplaatst: Zo, 12 Aug. 2007, 21:36 Onderwerp: |
|
|
mmmmmmmm
met een XR lijkt t me te doen zegmaar en de 950SM zal ook gaan (afkloppen) en goed dus dat ik de adventure toen even geparkeerd heb tottie gemaakt was pffft |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Zo, 12 Aug. 2007, 21:38 Onderwerp: |
|
|
Daan schreef: | Motor in vrij, starten, dan gaan lopen (duwen) zo hard mogelijk.
na een paar meter duwen er op springen en metteen inschakelen,
Het is niet comfortabel, maar het werkt wel.
|
Zou dat met een 990 ook gaan, zonder dat je gelijk een "vlag aan mast"-gevoel of Joe Bar toestanden krijgt ?
 _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
|