lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Schakelprobleem 950 SM-R
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ErwinGTI



Geregistreerd op: 9-5-2007
Berichten: 68

BerichtGeplaatst: Zo, 5 Aug. 2007, 11:08    Onderwerp: Schakelprobleem 950 SM-R Reageer met quote

Gisteren heb ik mijn LC8 weer op het misschakelen betrapt, het is nu geloof ik voor 3e keer (over ruim 3800 km) dat ik tussen 3e en 4e versnelling zit... huh2 Dat was gebeurd tijdens het rustig optrekken en doorschakelen. Zou het ernstige gevolgen hebben voor mijn bak? Hebben jullie dat ook gehad ?

Ook heb ik af en toe ruzie met de versnellingbak, als ik van 1e naar 2e ga, blijft dan in neutraal hangen. Vooral wanneer ik ietsje naar voren zit. En mijn schakelvoet kan niet ver genoeg omhoog bewegen. Kan ik die pedaal lager verstellen?
Miss is dat een 950 SM-R eigen, omdat je 4 cm verder naar voren dan van de "normale" 950 SM zit.

Verder is het heerlijke fiets Smile

_________________
Yamaha YZF600R Thundercat exit, KTM 950 SM-R exit....Welcome 990 SM-R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
f@zertje



Geregistreerd op: 19-7-2006
Berichten: 341
Woonplaats: Oirschot

BerichtGeplaatst: Zo, 5 Aug. 2007, 12:22    Onderwerp: Reageer met quote

Heb ik ook af en toe, ligt aan mij, schoenen, zithouding en laks schakelen.
Is me nu in 7000 km ongeveer 20 x gebeurd, soms ook dat hij zelf terug schakeld rolleyes4
Heb ik ook op de xtr.
Op de Superduke had ik het nooit undecided
Op den duur zal het kwaad kunnen, maar niet van die paar keer.
Volgas eruit knallen dat kan wel kwaad, oude RD350 bakken hadden daar een handje van, maar dat is van voor jouw tijd laugh

_________________
GS 1200LC rally 2018
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Zo, 5 Aug. 2007, 13:27    Onderwerp: Reageer met quote

Probeer eens om het pedaal lager te zetten, is 1 minuut werk.

een stift/pijp/ of doppie 8 , boutje er uit, pedaal naar je toe trekken,
(misschien een beetje wringen, daar de kop van de as konisch is).

dan een standje lager terugzetten.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 5 Aug. 2007, 14:52    Onderwerp: Reageer met quote

psies: gewoon effe je schakelpedaaltje 1 tandje verzetten.
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
ErwinGTI



Geregistreerd op: 9-5-2007
Berichten: 68

BerichtGeplaatst: Zo, 5 Aug. 2007, 20:08    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor de reacties en van de week ga ik wel ff aan mijn motor sleutelen
_________________
Yamaha YZF600R Thundercat exit, KTM 950 SM-R exit....Welcome 990 SM-R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Ma, 6 Aug. 2007, 20:02    Onderwerp: Reageer met quote

Wat mij wel opvalt : hoe harder je'm trasht, hoe beter hij gaat schakelen.
Zelfs het best helemaal zonder koppeling.

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 8 Aug. 2007, 20:12    Onderwerp: Reageer met quote

Oh, is dat de rede dat ik nooit misschakel smiley
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
ErwinGTI



Geregistreerd op: 9-5-2007
Berichten: 68

BerichtGeplaatst: Wo, 8 Aug. 2007, 21:30    Onderwerp: Reageer met quote

Hahahaha, dat ga ik doen tongue3

Gister heb ik het 1 tandje lager gezet, nu staat de pedaal gelijk aan de steppie. En nu weinig probleem met het schakelen van 1 naar 2. 2thumbsup

Eh, hebben jullie ook gehad, tussen de versnelling staan? 1 iemand op motor-forum heeft zijn bak stuk gereden, ook SM-R confused

Ik geniet nu van mijn trots nice

_________________
Yamaha YZF600R Thundercat exit, KTM 950 SM-R exit....Welcome 990 SM-R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
René



Geregistreerd op: 13-4-2005
Berichten: 203
Woonplaats: Hengelo O

BerichtGeplaatst: Za, 11 Aug. 2007, 10:51    Onderwerp: Reageer met quote

Raketman schreef:
Wat mij wel opvalt : hoe harder je'm trasht, hoe beter hij gaat schakelen.
Zelfs het best helemaal zonder koppeling.


Zonder koppeling..........bij het opschakelen gebruik ik mijn koppeling nauwelijks, meestal niet. Gewoon gaskraan dicht, klik omhoog en gas open. Terugschakelen vergt iets meer oefening.

Door je koppelingshandle niet te gebruiken kun je je meer focusen op je rijden, zeker off-road. Ik weet niet of het extra slijtage oplevert, maar tot op heden (35 dkm) in 2 jr geen pijntjes in de bak.

Groet,
René

_________________
Alles wordt, niets is...........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Za, 11 Aug. 2007, 11:40    Onderwerp: Reageer met quote

Zonder koppeling kunnen schakelen op een LC8 is een must,
want reken er maar op dat je minstens 1 keer in je LC8-cariere
met een kapot koppelingnemerpompje thuis moet zien te komen wink3

FF zonder gekheid, ook ik schakel veel zonder koppeling, als je dat snel en zeker doet, dan levert dat mijnsinziens geen extra slijtage op.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Za, 11 Aug. 2007, 18:51    Onderwerp: Reageer met quote

Voor het terugschakelen zonder koppeling is de LC8 gesneden brood, vooral de 990 haalt hier voordeel uit de superdirecte gasrespons van de injectie.

Je linkervoet/rechterhand-coördinatie moet al serieus knudde zijn om te missen met de timing pleased ...

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Marja



Geregistreerd op: 26-2-2006
Berichten: 87
Woonplaats: Egmond aan den Hoef

BerichtGeplaatst: Zo, 12 Aug. 2007, 13:54    Onderwerp: Reageer met quote

Daan schreef:
Zonder koppeling kunnen schakelen op een LC8 is een must,
want reken er maar op dat je minstens 1 keer in je LC8-cariere
met een kapot koppelingnemerpompje thuis moet zien te komen wink3

FF zonder gekheid, ook ik schakel veel zonder koppeling, als je dat snel en zeker doet, dan levert dat mijnsinziens geen extra slijtage op.


Ja dat schakelen met een stukke koppelingsoliedruk ging (toen) wel maar voor de open brug moest ik echt wachten hoe vertrek ik dan weer??????? huh2


gr.M
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Zo, 12 Aug. 2007, 14:21    Onderwerp: Reageer met quote

Marja schreef:


Ja dat schakelen met een stukke koppelingsoliedruk ging (toen) wel maar voor de open brug moest ik echt wachten hoe vertrek ik dan weer??????? huh2


gr.M


Motor in vrij, starten, dan gaan lopen (duwen) zo hard mogelijk.
na een paar meter duwen er op springen en metteen inschakelen,
Het is niet comfortabel, maar het werkt wel.

Zo ben ik er tenminste mee thuisgekomen, in het verleden ook,
met motorfietsen waarvan de kabel/of handle afgebroken was. wink3

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Marja



Geregistreerd op: 26-2-2006
Berichten: 87
Woonplaats: Egmond aan den Hoef

BerichtGeplaatst: Zo, 12 Aug. 2007, 21:36    Onderwerp: Reageer met quote

mmmmmmmm
met een XR lijkt t me te doen zegmaar en de 950SM zal ook gaan (afkloppen) en goed dus dat ik de adventure toen even geparkeerd heb tottie gemaakt was sweatdrop sad laugh pffft
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Zo, 12 Aug. 2007, 21:38    Onderwerp: Reageer met quote

Daan schreef:
Motor in vrij, starten, dan gaan lopen (duwen) zo hard mogelijk.
na een paar meter duwen er op springen en metteen inschakelen,
Het is niet comfortabel, maar het werkt wel.


Zou dat met een 990 ook gaan, zonder dat je gelijk een "vlag aan mast"-gevoel of Joe Bar toestanden krijgt ?

wink3

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif