Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Ma, 9 Jul. 2007, 19:40 Onderwerp: Kettingslider los op 990 |
|
|
Hier wordt je niet vrolijk van (staan foto's bij)
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=246446
Maar ff controleren of de mijne goed vast zit
Schijnt ook een modificatie op de 990 te zijn.
(boutjes met locktite vastzetten). _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 9 Jul. 2007, 19:59 Onderwerp: |
|
|
is een modificatie (en een corrective action in de fab) voor afgekondigd. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Ma, 9 Jul. 2007, 20:05 Onderwerp: |
|
|
De boutjes van mijn slider zitten in ieder geval vast  _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Rolf
Geregistreerd op: 27-5-2007 Berichten: 93 Woonplaats: Randstad
|
Geplaatst: Ma, 9 Jul. 2007, 20:47 Onderwerp: |
|
|
Weet iemand wat er echt gebeurt bij recal?
Meer Nm? Loctite? Boutje extra? Borgdraad?
Ik haat het als ik mijn brommer in moet leveren om hem na 2 minuten terug te krijgen met de kreet "Zo, nu is het goed " |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 9 Jul. 2007, 23:12 Onderwerp: |
|
|
Rolf: Ik kan natuurwel wel zeggen: M6 -> 12nm en loctite 243 (middelsterk goed voor vibraties),
MAAR: ALS ie losgaat is het wel veel fijner om de schade vergoed te krijgen, en dat is het voordeel van even langs de delaer lopen (of met hem afspreken dat jij het voor hun doet en de details doorkrijgen van hem?) _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Rolf
Geregistreerd op: 27-5-2007 Berichten: 93 Woonplaats: Randstad
|
Geplaatst: Ma, 9 Jul. 2007, 23:51 Onderwerp: |
|
|
Het grappige, foute, is dat het WPHB bij de Kettengleitschutz het over M5 heeft met 5Nm. Ik zie net dat het toch echt M6 is met een zielig/modern 8mm kopje.
Ik heb voor nu maar even voor een compromis gekozen: 8Nm met Loctite.
Ik zal van de week wel even bij de dealer vragen of ik tot 10 of12 Nm mag doorhalen, ik had de indruk dat de draadlengte in de aluminium vork niet overhoud, waardoor 10-12 Nm wel eens wat te veel kan zijn. KTM schrijft i.h.a. 10Nm voor M6 voor.
De boutjes zaten overigens minder dan handvast!! |
|
Naar boven |
|
 |
Rolf
Geregistreerd op: 27-5-2007 Berichten: 93 Woonplaats: Randstad
|
Geplaatst: Di, 10 Jul. 2007, 11:55 Onderwerp: |
|
|
Bij de dealer geweest, mijn zelfredzaamheid is formeel KTM goedgekeurd  |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Di, 10 Jul. 2007, 16:34 Onderwerp: |
|
|
En zo duikelt een mens dan eens richting garage...om vast te stellen dat die dingen idd maar handvast staan.
Heb hetzelfde gedaan dan Rolf.
Het is trouwens het eerste niet dat verdacht los staat (zoals in "handvast") aan mijn 990. De bouten die de vorkpoten in de kroonplaat moeten houden en het vergrendelingsboutje van de balhoofdmoer kon je ook met de hand losdraaien.
Hetgeen mij er al toe gebracht heeft om op een verloren half uurtje met de manual naast me eens tekeer te gaan met de momentsleutel, vooral op kritische plaatsen (zoals remklauwen, ophanging ed). Maar buiten bovengenoemde bouten zat alles wel lekker... _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 10 Jul. 2007, 17:15 Onderwerp: |
|
|
nagevraagd: boutje 4-6 nm slechts, wel met loctite.
(en dat is dus idd niet meer dan handvast!!) _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Theo.nl

Geregistreerd op: 28-11-2004 Berichten: 736
|
Geplaatst: Di, 10 Jul. 2007, 20:33 Onderwerp: |
|
|
Daar heb ik keurig een brief van ontvangen 5 weken gelden dat ik dat moets laten controleren bij de dealer.
Boutjes waren inderdaad "droog",...beetje loctite eraan (en 3 bakken koffie) en klaar was ie weer !
@ Daan:
Ik heb je toen nog getipt in een reply dat de eerste recall er al was . _________________ "It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna) |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Di, 10 Jul. 2007, 20:41 Onderwerp: |
|
|
Ik weet het Theo, ik heb deze topic allen maar gestart om te laten zien wat het gevolg kan zijn (link eerste bericht).
Vandaag nog met Albert erover gehad, hij zou het natrekken,maar aangezien ik geen "schrijven" heb gehad zal het op de mijne al wel in orde zijn.
Hij staat nu voor de 1000-beurt, ik heb een mooie Oranje non-S meegekregen zolang.
Kan ik een paar dagen testen hoe het rijdt met 17 tands en een "gewoon" gashandle.
Ik vond hem wel al gelijk meer aan/uit  _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Benno
Geregistreerd op: 30-5-2007 Berichten: 60 Woonplaats: Tilburg
|
Geplaatst: Vr, 13 Jul. 2007, 9:28 Onderwerp: |
|
|
Heb het net ook eens bekeken bij mijn 990S met 400 km..........WHAT THE FUK!!!!!! Het onderste boutje hing er helemaal uit en werd alleen maar tegen gehouden door mijn versnellingspook!!!!!!!!! Één keer schakellen en het was pleite! De andere zaten nog niet eens handvast, sterker nog, er was er één ook al een stuk losgelopen! Dus maar ff m'n Locktite uit de kast getrokken. _________________ .....met het rubber door de blubberrrrrrr........!!! |
|
Naar boven |
|
 |
petertje
Geregistreerd op: 3-12-2006 Berichten: 47 Woonplaats: geleen
|
Geplaatst: Zo, 5 Aug. 2007, 19:59 Onderwerp: |
|
|
Geen problemen bij mijn 990 adventure maar mijn oog viel wel op een loslopend boutje van de zijstandaard.
Gelijk even meepakken zou ik zeggen. _________________ eens een adventure altijd een adventure.... |
|
Naar boven |
|
 |
|